- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk
Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...
Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?
Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?
- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.
Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.
Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.
- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.
Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.
Opinie (309) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-08 19:30
Budyń odleciał na amen...
Nie mam co pokazać to pokażę g d.... ?
- 11 2
-
2010-09-08 19:31
tradycyjnie... (3)
...najwięcej do powiedzenia mają marketingowi, domorośli mędrcy. A i redakcja portalu nie lepsza. Trzy zamieszczone powyżej filmy to virale, które miały za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorców na teaserowym etapie kampanii. W tej chwili trwa jej część wizerunkowa i polecam rzucić okiem na bloki reklamowe TVN, gdzie leci spot. W którym nie ma golasa w snopie siana, ani latającego kierowcy, ani latającej kury domowej. Komentatorom proponuję nie wypowiadać się w tematach ma które nie mają pojęcia, a redakcji odświeżyć sobie pojęcie "rzetelne dziennikarstwo"
- 8 4
-
2010-09-08 19:54
(2)
i mieszkaniec hiszpanii obejrzawszy te filmiki w necie nie mając TVN-u na pewno pomyśli,że to VIRALE i tak naprawde Gdańsk jest piękny przyjazny i uroczy?
- 10 0
-
2010-09-08 20:58
(1)
a jaki hiszpan wpisze sobie w google czy youtube "fale GDN" ? jaki hiszpan czyta polską prasę? na zagranicę jest przecież spot wizerunkowy w języku angielskim, ten sam, który w tej chwili na TVN, tyle, że z angielskim lektorem i napisami. więcej myślenia?
- 4 0
-
2010-09-08 21:03
to poczytaj sobie na YT jakie są TAGI pod filmkami i ile ich się namnożyło z tagami Gdańsk.
Włącz myślenie- 1 1
-
2010-09-08 19:33
Dziękujemy!! (3)
dziękuje twórcom tego gniotu za pokazanie Gdańska:
- brudnego
- zardzewiałego
- z obskurnymi budynkami
- z gaciami wiszącymi na lince
Naprawdę udało się Wam ukazać Gdańsk jako miasto III świata!!
Brawo Adamowicz!! - zastanowiłeś się co pomyśli sobie mieszkaniec cywilizacji jak zobaczy takie filmy?
Czy po obejrzeniu jak wygląda Gdańsk wskoczy do samolotu i od razu tu przyleci aby zobaczyć jak się żyje w XXI wieku??
Brak słów- 24 7
-
2010-09-09 10:15
(2)
Dokładnie, przyleci do Gdańska na widok wiszących gaci, brudnych ulic i starych ceglanych budynków bo jest już przesycony cukierkową Hiszpanią, romantyczną Francją (jednym miastem - Paryżem), rozwiązłą Holandią etc. Zachodni turysta potrzebuje nowych doznań dlatego wybiera osttanio coraz częściej kierunek wschodni jako cel swoich podróży m.in. dlatego żeby uświadczyć tych wszystkich negatywów o których piszesz. Wystarczy poczytać fachową literaturę dla skonfrotowania dotychczasowej wiedzy...
Inną kwestią jest, że po przyjeździe do Gdańska turysta ma szansę uświadczyć o wiele przyjemniejsze widoki jak te w spotach więc nie dramatyzuj- 1 3
-
2010-09-09 11:27
chyba sobie jaja robisz? ty myślisz, że oni u siebie nie mają dzielnic i całych miast z brudnymi ulicami i ceglanymi budynkami? że muszą przyjeżdżać specjalnie do polski, żeby sobie slumsy pooglądać?
- 3 0
-
2010-09-09 12:33
Hiszpania jest róznorodna i przede wszystkim czysta
Francja - nie tylko Paryż wygląda ładnie i czysto ale też wiekszość miast i mieścinek.
Na temat Holandii sie nie wypowiadam bo nie byłem.
Jeśli jesteś obeznany w fachowej literaturze to jak możesz podaj link do statystyk wskazujących kierunek wschodni jak atrakcyjny.Z tego co ja czytałem europa wschodnia zanotowała ponad 10% spadek w stosunku do roku poprzedniego.
Zresztą zapytam co Gdańsk ma do zaoferowania czego nie mają inne miasta np.Barcelona?
Jeśli teraz z Gdańska a co dopiero z innych europejskich lotnisk można poleciec do Australii,Kambodzy,Wietnamu,Tajlandii, na Bali,etc za 3000 zł w obie strony to co to jakich większe doznania będą w Gdańsku?
pozdrowienia- 2 0
-
2010-09-08 19:34
Super! (1)
świeże, niekonwencjonalne,zabawne. Gratulacje!
- 6 10
-
2010-09-09 23:31
Zgadzam się całkowicie.
Filimiki jako takie - świetne. Ale nie za 1,9 mnl zł....
- 0 1
-
2010-09-08 19:35
184 wałowa....
nooo to zagadka wiecznego spóźniania rozwiązana !
- 10 1
-
2010-09-08 19:36
Yes!
Podoba mi się! I spot w TVN - genialny!
- 4 8
-
2010-09-08 19:39
to nie rolnik promuje Gdańsk! (1)
przecież te filmiki to tylko początek; własnie widziałem gdański spot w tvn - świetny, energetyczny; wreszcie nowoczesny Gdansk a nie tylko Neptun i Żuraw
- 7 4
-
2010-09-08 19:44
a gdzie Ty tam widziałeś nowoczesny Gdańsk i tą energię?
- 3 2
-
2010-09-08 19:41
porażka...ani to śmieszne ani fajne... a i jak już coś promujecie to zorientujcie sie czym... znawcy - to SŁOMA nie siano!!! wstyd!
- 9 3
-
2010-09-08 19:46
Do kompletu brakuje artysty próbującego wyrzeźbić pomnik z budyniu....
- 10 2
-
2010-09-08 19:52
nie wypowiadam się póki nie poznam zdania galluxa
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.