• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Budyń odleciał na amen...

    Nie mam co pokazać to pokażę g d.... ?

    • 11 2

  • tradycyjnie... (3)

    ...najwięcej do powiedzenia mają marketingowi, domorośli mędrcy. A i redakcja portalu nie lepsza. Trzy zamieszczone powyżej filmy to virale, które miały za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorców na teaserowym etapie kampanii. W tej chwili trwa jej część wizerunkowa i polecam rzucić okiem na bloki reklamowe TVN, gdzie leci spot. W którym nie ma golasa w snopie siana, ani latającego kierowcy, ani latającej kury domowej. Komentatorom proponuję nie wypowiadać się w tematach ma które nie mają pojęcia, a redakcji odświeżyć sobie pojęcie "rzetelne dziennikarstwo"

    • 8 4

    • (2)

      i mieszkaniec hiszpanii obejrzawszy te filmiki w necie nie mając TVN-u na pewno pomyśli,że to VIRALE i tak naprawde Gdańsk jest piękny przyjazny i uroczy?

      • 10 0

      • (1)

        a jaki hiszpan wpisze sobie w google czy youtube "fale GDN" ? jaki hiszpan czyta polską prasę? na zagranicę jest przecież spot wizerunkowy w języku angielskim, ten sam, który w tej chwili na TVN, tyle, że z angielskim lektorem i napisami. więcej myślenia?

        • 4 0

        • to poczytaj sobie na YT jakie są TAGI pod filmkami i ile ich się namnożyło z tagami Gdańsk.

          Włącz myślenie

          • 1 1

  • Dziękujemy!! (3)

    dziękuje twórcom tego gniotu za pokazanie Gdańska:
    - brudnego
    - zardzewiałego
    - z obskurnymi budynkami
    - z gaciami wiszącymi na lince

    Naprawdę udało się Wam ukazać Gdańsk jako miasto III świata!!

    Brawo Adamowicz!! - zastanowiłeś się co pomyśli sobie mieszkaniec cywilizacji jak zobaczy takie filmy?

    Czy po obejrzeniu jak wygląda Gdańsk wskoczy do samolotu i od razu tu przyleci aby zobaczyć jak się żyje w XXI wieku??

    Brak słów

    • 24 7

    • (2)

      Dokładnie, przyleci do Gdańska na widok wiszących gaci, brudnych ulic i starych ceglanych budynków bo jest już przesycony cukierkową Hiszpanią, romantyczną Francją (jednym miastem - Paryżem), rozwiązłą Holandią etc. Zachodni turysta potrzebuje nowych doznań dlatego wybiera osttanio coraz częściej kierunek wschodni jako cel swoich podróży m.in. dlatego żeby uświadczyć tych wszystkich negatywów o których piszesz. Wystarczy poczytać fachową literaturę dla skonfrotowania dotychczasowej wiedzy...

      Inną kwestią jest, że po przyjeździe do Gdańska turysta ma szansę uświadczyć o wiele przyjemniejsze widoki jak te w spotach więc nie dramatyzuj

      • 1 3

      • chyba sobie jaja robisz? ty myślisz, że oni u siebie nie mają dzielnic i całych miast z brudnymi ulicami i ceglanymi budynkami? że muszą przyjeżdżać specjalnie do polski, żeby sobie slumsy pooglądać?

        • 3 0

      • Hiszpania jest róznorodna i przede wszystkim czysta
        Francja - nie tylko Paryż wygląda ładnie i czysto ale też wiekszość miast i mieścinek.
        Na temat Holandii sie nie wypowiadam bo nie byłem.

        Jeśli jesteś obeznany w fachowej literaturze to jak możesz podaj link do statystyk wskazujących kierunek wschodni jak atrakcyjny.Z tego co ja czytałem europa wschodnia zanotowała ponad 10% spadek w stosunku do roku poprzedniego.

        Zresztą zapytam co Gdańsk ma do zaoferowania czego nie mają inne miasta np.Barcelona?

        Jeśli teraz z Gdańska a co dopiero z innych europejskich lotnisk można poleciec do Australii,Kambodzy,Wietnamu,Tajlandii, na Bali,etc za 3000 zł w obie strony to co to jakich większe doznania będą w Gdańsku?

        pozdrowienia

        • 2 0

  • Super! (1)

    świeże, niekonwencjonalne,zabawne. Gratulacje!

    • 6 10

    • Zgadzam się całkowicie.

      Filimiki jako takie - świetne. Ale nie za 1,9 mnl zł....

      • 0 1

  • 184 wałowa....

    nooo to zagadka wiecznego spóźniania rozwiązana !

    • 10 1

  • Yes!

    Podoba mi się! I spot w TVN - genialny!

    • 4 8

  • to nie rolnik promuje Gdańsk! (1)

    przecież te filmiki to tylko początek; własnie widziałem gdański spot w tvn - świetny, energetyczny; wreszcie nowoczesny Gdansk a nie tylko Neptun i Żuraw

    • 7 4

    • a gdzie Ty tam widziałeś nowoczesny Gdańsk i tą energię?

      • 3 2

  • porażka...ani to śmieszne ani fajne... a i jak już coś promujecie to zorientujcie sie czym... znawcy - to SŁOMA nie siano!!! wstyd!

    • 9 3

  • Do kompletu brakuje artysty próbującego wyrzeźbić pomnik z budyniu....

    • 10 2

  • nie wypowiadam się póki nie poznam zdania galluxa

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane