• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • to skutek zażywania doplaczy (2)

    pomijam fakt, że dwa filmy z jutube nie nie idą, ale po obejrzeniu pierwszego mam już te pewność
    gdańsk miastem chorych ludzi
    może to wpływ fosforów??

    • 16 7

    • dziadku litości

      1.sam jesteś z Gdańska
      2.naucz się pisowni angielskich wyrazów
      3.zainwestuj w szybszy internet
      4.idź z wnukiem puszczac latawce , łąki czekają
      5.nie nie idą ??????????????????????????

      • 2 8

    • donranoc !!!

      • 2 1

  • czepiacie sie :-( (1)

    jak poczytac to wszystko, to słabo sie robi: najlepiej promowac miasta grzecznymi wycinankam łowickimi, bocianami i tradycyjnymi landszaftami? ludzie, świat poszedł naprzód; takich reklam juz nikt nie łyka! Jak wreszcie ruszyli głowa i wymyslili cos na czasie, to sie czepiacie :-(

    • 5 12

    • dla takich idiotyzmów

      nie trzeba ruszać głową chyba, że łbem

      • 4 1

  • Obejrzałem i sie usmiałem a jak komus sie nie podobalo to trudno :)

    Ja kocham to miasto i kazda promocja jest super ;) hehe

    • 3 11

  • A ja się pytam: Gdzie byli rodzice? (2)

    Dodałbym coś jeszcze, ale moderator dostałby wylewu.

    • 12 1

    • Ja się domyślam co takiego zrobili im ich rodzice

      Ale za bardzo się wstydzę powiedzieć.

      • 2 1

    • Rodzice nie mają tu nic do rzeczy. Ta reklama to sabotaż

      • 0 0

  • super reklama

    Dobra dla wiochy spod pcimia dolnego. Ale dla duzego miasta ?
    Co za jełopy pracuja w departamencie promocji...

    • 7 7

  • Nagi rolnik i w dodatku bez siana ;) (2)

    Dobre. Ktoś kiedyś celnie to ujął - > Obecnie Gdańsk to taka fajna ....wiocha.

    • 10 4

    • Dokladnie... (1)

      i ta reklama to podkresla...

      • 4 1

      • Promocja ?

        Niee.. jeśli szefowa tak aż się omyliła w ocenie artystycznej reklamy a`la kaskader gdzie nikt nie ostrzegł, że to naprawdę się nie zdarzyło ;) I typu nie próbuj tego robić ? ;) Wow. Niezłe siano tam palą.

        • 3 0

  • Dobre

    • 2 7

  • Te fale to chyba komuś na mózg padły.

    • 9 3

  • (1)

    WTF?

    • 0 0

    • WTF ? GDN ?

      Ona sama przecież nie wie co miała na myśli z tym GDN w cudzysłowie, bo tak jest w artykule. Zapytajcie panią Adamską. Wierzę, że wie(działa) co robi(ła). I co swą osóbka sfirmowała. Za publiczną kasę. Wiara przenosi góry. Ponoć. Chyba Kurna chata (zagroda,wiocha) Chyba zacznę pisać z glocka ;) Ale nie masz interneta nad promocyje...Ale i-neta można mieć dziś już za free ale z rekl slamslami. Ktoś panią kierownik szybko zwiódł na owoce a wpierw na poletko własne. Musi to być jakaś młódka. Nieświadoma osoba młoda po szkołach/ certyfikatach/ w urzędzie bez wiedzy merytorycznej nad dziedziną, która winna się zająć. To napewno jakaś feministka, bo głupota aż trysnęła ;) W momencie jej aprobacji/akrobacji przy tak drogim dokumencie ;) O! Mój losie blogi zamęncie - jak Śpiewał (mówił) Kazik swego czasu.

      • 2 1

  • najlepsza reklama to jak kaczogrody będą chodzić po miescie i się okładać batem po plecach

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane