• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Wyjaśnienie (1)

    to nie jest bela tylko kostka,
    nie siana tylko slomy,
    to nie jest snopowiązaka tylko prasa

    • 13 0

    • nie męcz się, autor pewnie dalej myśli, że na wiosnę "kosi się siano"

      • 6 0

  • Cytat czytajcie uważnie:

    "- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku." Kierowniczko Ty to wymyśliłaś, zaaprobowaaś budżet ? Czyj pomysł to zakłada ? Zgadzasz się z tym pomysłem ? Pomysł zakłada, że działają bliżej nie określone fale- > WYJAśNIA Grażyna A. kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. No to pani Adamska WYJAśNIŁAŚ ;) Inspirują emerytów do przesiedlania ich na Wajdeloty/ Połącz swe siły w urzędzie, w obrębie jednego budynku marnujesz ich pieniądze do własnych potrzeb ? Chyba li-tylko a może sypnij groszem z własnej kiesy młódko, skoro Twe wizje zyskują aprobatę nawet w oku Twych podopiecznych artystów (nie mylić z podwładnymi ). To musisz już być kobieto naprawdę bogata. Bo wcześniej byłaś kreatywna. 2 pieczenie na jednym ogniu ? BTW> Niewiast nie pyta się o wiek - Kobiety już można. Ale zakładając, że nie jestes z tej zagrody to oznacza że robisz za kasę. Tak ?

    • 2 5

  • FUJJJJJ!

    Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa....SYF I HORORO!,,,i na to jest kasa?..podatnika z gda!

    • 8 1

  • Sceneria adekwatna do Gdańska... (1)

    ale z tym Kombajnem to gdzie się wpasowali, gdzieś w Centrum cz osiedla bardziej :)

    • 4 1

    • to nie kombajn !!!!!!!!!

      to nie kombajn !!!!!!!!! ludzie nie mówcie takich rzeczy, to jest prasa z ciągnikiem

      • 1 1

  • Kacze Buki (1)

    Fajna linia komunikacji we Gdyni . Liczba mnoga pasuje jak ulał, tylko szkoda , że ta linia ma aż tak wielkie problemy z poruszaniem się w ulicach serca miasta. Serio ? Macie tam taką dzielnię ? To po cholerę Wam prąd ? Na rybki ?? ;) AA. i wszycho jasne... ;) Kacze Bubki. serio macie coś takiego ?

    • 1 4

    • A mógłbyś napisać po polsku o co ci chodziło?

      Bo to jakiś bełkot spod hałdy

      • 2 0

  • Najlepsza promocja Gdańska to........

    Najlepsza pomocja gdańska to orunia dolna i chłopaczki w dresikach z kreskami wygolonymi na głowie.

    • 4 1

  • Dupodajka

    Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska. " ma trafiać > przede wszystkim < do młodych ludzi."

    • 7 1

  • Co to jest? Co to kur...a jest? (2)

    To ma być promocja miasta, chyba pokazanie patologi i niedorozwoju umysłowego mieszkańców. Te filmiki są szokujące ale w negatywny sposób wszędzie powinna być zamieszczona czerwona kropeczka od 18 lat bo dziecku bym tego nie pokazał. Pokazywanie gołego rolnika, nawiązanie do kobiety jako suki i jakichś latający świr który pewnie się naćpał TO MA BYĆ WOLNOŚĆ. Do XXI wieku pasuje tu jedynie wysoko rozwinięta patologia ale chyba nie to mamy promować w mieście. Te filmiki pokazują wszystko co najgorsze w tym świecie a podobać się może to jedynie właśnie patologiom albo ludziom którzy nie mają za grosz rozumu w głowie i nie są świadomi, że takie filmiki tylko gorszą społeczeństwo. Mieszkam w Gdańsku od urodzenia ale po raz pierwszy tak bardzo mi wstyd za to miasto.

    • 12 5

    • oooooooooo

      o matko troche przesadziłeś, może średnio fajne te filmiki, ale epopeja jaką napisałes wyżej grubo przesadzona

      • 0 2

    • Odpowiedź

      "Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi." - czyli jeśli jesteś taki jak na tych spotach to spoko. Jesteś nasz ziom. A że sugestia / podtekst wynikający z idiotyzmów, które osoby nadużywające pewnych środków ma tu miejsce to już szczegół.

      • 0 0

  • co to za IMBECYL WPADŁ NA POMYSŁ ABY W FILMIE FACET WSKAKIWAŁ DO KOSTKI SŁOMY?????

    TEN IDIOTA (AUTOR POMYSŁU- BO NIE MA INNEGO OKREŚLENIA) CHYBA NIE CZYTAŁ W SEZONIE LETNIM GAZET ROLNICZYCH I RAPORTÓW KOMISJI DS BHP ILU LUDZI TEGO ROKU (2010) ZOSTAŁO RANNYCH, BĄDŹ ZGINĘŁO (TAKŻE PRZYPADKI ŚMIERCI W PRASACH DO SŁOMY)

    TEGO AUTORA UKARAĆ PRZYKŁADNIE I WYBIĆ MU ZE ŁBA TAKIE KRETYŃSKIE POMYSŁY

    • 6 2

  • pornol

    no prawie pornol ta reklama - kpina z Gdańszczan- tylkowarszawiak mógł " taką świnię" nam pogdłożyć- tylko kto to zaakacetpował i dlaczego tyle kasy poszło w błoto?żeby ni epowiedzieć w gnój?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane