• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • cóż, jakie głwy taka promocja. Filmiki na poziomie wczesnego Benny Hilla

    pusty śmiech dobry przy piwie i czipsach Lays (w promocji!) żeby się lżej odbijało. Kultura przekazu nieobecna usprawiedliwiona. A miasto chce być stolicą kultury 2016. Na takim poziomie???do serialu Kiepscy jak znalazł. Niestety.

    • 11 1

  • co to jest ?

    moze to i smieszne,ale kto po obejrzeniu tego skojarzy to z gdanskeim
    to jest promocja ktora pasuje do akzdego innego miejsca ale nie gdanska,
    ludzie na co wy kase wydajecie !!!!!!!!!wsztyd!!!!!!!!

    • 10 0

  • kufa lolnik w gdansku

    dibre

    • 0 0

  • PANU PAWŁOWICZOWI ADAMOWICZOWI GRATULUJEMY ROLNIKA W GDAŃSKU

    I ULIC I WODOCIĄGÓW Z CZYSTĄ WODĄ I POMNIKÓW SZKÓŁ I KRĘGOSŁUPA DROGOWEGO

    • 6 1

  • where the hell is Mat

    31 mln odsłon, to jest dobra robota

    • 3 0

  • wstyd

    czyli nic nowego. ktoś pomylil tworczość z paranoją, co w Gdańsku też typowe. Budują osiedla, lotnisko a dostać się tam można chyba tylko przy pomocy teleportacji lub sil nieczystych. Równie dobrze można promować dowolne miejsce w jakiejkolwiek galaktyce - tam też nie można się dostać.

    • 6 1

  • Hehehe (1)

    Golasa i słomy w tej chwili już nie ma. Facet latający - taka rzeczywistośc, nasze korki można tylko przefrunąc...

    • 1 0

    • Golas

      znowu się pojawił:). Ale o 11.09 nie było; teleportował się?

      • 0 0

  • poznałem to Pawcio Budyniowicz !!!

    • 4 2

  • GŁOSUJCIE NA NAGUSA!

    • 3 1

  • ąle kolesie obłupią za bzdury mieszkańców. Na przyszły rok podatki wzrosna pomnozone a nie dodane o te kwotę .

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane