• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • mam nadzieję (1)

    Mam nadzieję ze nikt nie wskoczy do snopowiązałki po obejrzeniu reklamówki (zupełnie zresztą udanej)...
    Znam przypadek gościa którego to ustrojstwo wciągnęło. Trudno o gorszą śmierć :/

    • 1 2

    • podobno był przypadek, że facet napił się penwnego napoju co dodaje skrzydeł

      i wyskoczył przez okno, nie poleciał i zażądał odszkodowania, bo reklama oszukuje

      • 2 0

  • gdn .....

    Filmik z facetem w słomie leciał w szkle kontaktowym jakieś 2 tygodnie temu, ale do głowy mi nie przyszło,żeby to skojarzyć z Gdańskiem, mnie nie przekonał !!!!

    • 4 1

  • TO MA BYC PROMOCJA GDAŃSKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Promocja, która kosztowała prawie 2 mln zł, która zamiast promować Gdańska jako miasto historyczne kulturalne oraz rozrywkowe, tworzy filmiki, które równie dobrze mogliby stworzyć ludzie z gdańska, młodzi zapaleńcy filmów amatorskich. Budżet jaki został wydany no to "coś" jest szokujący. Na pewno te 2 mln odsłon jakie miały te filmy spowodowane były ciekawością internautów a nie faktycznym zainteresowaniem miastem. To że warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora, nie wskazuje na stosowność tego typu reklam miast na arenie międzynarodowej. To są kolejne pieniądze wyrzucone w błoto, niestety porażka urzędu miasta.

    • 9 0

  • 1,9 mln żenada - kicha

    za co za miraż

    • 8 0

  • Gdański knot silnia !!!!!

    Ciekawe kiedy prokuratura zainteresuje się tymi bezmyślnymi i nieuzasadnionymi wydatkami władz miasta

    • 8 0

  • Reklama Gdańska infantylna i na niskim poziomie intelektu

    Jaki Pan.... taki Kram....

    • 10 0

  • dajcie mi półtora melona

    a też się rozbiore a jeszcze do tego zaaranzuje walke w ...budyniu przemieszanym z kisielem

    • 6 0

  • Świat się śmieje

    I znowu z Gdańszczan i Polaków robi się Idiotów

    • 4 0

  • Za te pieniądze mozna bylo zrobic dolny odcinek Myśliwskiej, o której pisało wczoraj Trojmiasto

    jw!!!

    • 6 0

  • lubie Gdansk (1)

    Dawniej Gdansk kojarzył się z awangardą a od 20 wielu lat cisza. Może ten pomysł kontrowersyjny ale kto jak nie Gdańsk ma zaproponować cos innego! Ja gratuluję a czytając komentarze mam wrażenie, że cześć ludzi nawet się nie zastanawia nad tym co piszą... No to Gdańsk nie ma łatwo.. Trzyamam kciuki

    • 0 4

    • obcy się wtrąca

      to się tu przeprowadź, bo jak nic napewno tu nie mieszkasz, to pewne

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane