• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • dobra - poddaję się (3)

    co ma wspólnego ten rolnik z Gdańskiem?

    • 6 0

    • a może (1)

      • 0 0

      • w gdańsku żyją rolnicy i uprawiają pola - jak na dawnych kresach

        • 0 0

    • nic.... na szczęście ...

      • 0 1

  • Panie Redaktorze, piąty akapit do stylistyczna masakra.

    • 3 0

  • no ładnie tradycyjny Gdańszczanin to rolnik nago biegający :-) Gratuluję wszystkim mieszkańcom wolnego miasta.

    • 4 1

  • możecie mówić co chcecie

    ale dyskusja na temat tych filmików się toczy co widzę, dużo postów, i o to im chodziło :)

    • 3 0

  • cytat:
    "najpierw ich wziął śmiech pusty, a potem litość i trwoga"
    tylko co to ma wspólnego z gdańskiem??
    goło i wesoło?? też fajnie:-)

    • 5 2

  • Goły rolnikiem ?

    Skąd wiadomo ze to kmieć ?
    Czyżby miał stemplowane KRUSem jajka ?
    Czy to dyskretna aluzja do powszechnego (jak wiadomo) ubóstwa rolników ?
    GRĄDŹL

    • 1 0

  • ŻAL

    ŻAL

    • 1 2

  • ddd

    ten z sianem jest smieszny, reszta drętwa i kiepsko zrealizowana.

    • 1 1

  • ten z rolnikiem jest zenujacy

    • 5 2

  • Filmiki sa świetne! :) (1)

    Bardzo pomysłowe a sposób nagrania i umieszczenie ich w youtube sprawi, że ludzie na całym świecie je zauważą i tym samym nasze miasto.

    • 2 9

    • wes

      chyba jako wioske z 3 świata

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane