- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (326 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (216 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk
Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...
Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?
Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?
- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.
Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.
Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.
- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.
Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.
Opinie (309) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-08 16:39
aha, to dlatego tu jest najwiecej zachorowan na raka
:)
- 10 4
-
2010-09-08 16:42
eh...
2 mln na reklame i 3 filmy ? nie no dajcie 1/1000 to dzieciakom na podworku to zrobia lepsze filmy promujace gdansk
- 18 4
-
2010-09-08 16:42
Gdańsk i rolnik? (2)
To akurat pasuje... :)
- 17 6
-
2010-09-08 19:25
To chyba wieśniak raczej - czyli takie alter ego 2/3 mieszkańców miasta
- 4 3
-
2010-09-08 20:36
to kaszub, który przybywa do Gdanska za robotą
- 2 1
-
2010-09-08 16:42
liczba odsłon
aby film na youtube miał ponad 330 tysiecy odsłon w ciągu 14 dni od publikacji powinien rzeczywiscie pokazywac istotne wydarzenie i to realnie zaistniałe. W tej sytuacji te 300 tysiecy odsłon oznacza działanie autorów badz zblizonych kregow i to w celu wyciagniecia kasy z budzetu miasta.
- 12 4
-
2010-09-08 16:43
ten rolnik to z Gdańska? (1)
- 11 1
-
2010-09-08 17:19
tak
- 4 1
-
2010-09-08 16:43
smutne
Smutne, co zostało.
- 11 3
-
2010-09-08 16:44
fale gdn to chyba ten zapach benzyny z lajnem
jaki rok temu zawisl nad miastem
- 12 5
-
2010-09-08 16:46
Bardzo dobrze zainwestowane pieniądze
Gratuluję Panu, Panie Budyń! Takich urzędników jak Pan to miasto potrzebuje!
- 13 5
-
2010-09-08 16:47
co za beznadzieja (2)
1,9 mln, a agencji nawet nie stać na statyw?
- 15 8
-
2010-09-08 17:44
(1)
ech, trojmiasto.pl spalilo pomysl... to mial być filmik zagadka, a teraz ludzie odpalają filmik i zamiast szukać jakiegoś sensu w 'amatorskim' nagraniu to szukają profesjonalnego klipu promocyjnego...
statyw? przy amatorskim przypadkowo nakręconym filmiku?- 4 0
-
2010-09-08 17:48
no bez przesady
1,9mln zł za takie produkcje? statyw owszem - niezbędny - przecież filmów w ten sposób zrealizowanych nie da się oglądać.
- 2 2
-
2010-09-08 16:50
absurd może być śmieszny (1)
Monty Pythonowi się udało, tutaj jednak coś poszło nie tak...
- 19 5
-
2010-09-09 09:51
Bo Monty Python
to była banda cholernie inteligentnych i wykształconych ludzi z klasą i dużym wyczuciem. Dlatego są niemal nie do podrobienia. Zaś produkowanie takich jak powyższe filmików w charakterze promocji miasta jest, przyznaję, żartem samym w sobie. Tyle że dość ponurym.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.