• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nagi rolnik w beli siana promuje Gdańsk

Łukasz Stafiej
8 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Oto co robi rolnik, gdy dopadnie go fala GDN...



Filmiki z nagim rolnikiem zapakowanym w belę siana, latającym kierowcą autobusu i gospodynią domową wystrzeliwaną nad Stocznią Gdańską to wstęp do najnowszej akcji promocyjnej Gdańska. Efekt? Dwa miliony odsłon w Internecie i zagwozdka dla oglądających - czym są tajemnicze "fale GDN"?



Najnowsze kampania Gdańska:

- Pomysł zakłada, że w Gdańsku działają bliżej nieznane "fale GDN", które inspirują mieszkańców do twórczego działania - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Na krążących po sieci stylizowanych na amatorskie filmach możemy zobaczyć kilka przykładów hmmm... nietypowych zachowań. Rolnik zrzuca ubranie i wskakuje do snopowiązałki, kierowca autobusu zatrzymuje się na pasie startowym na Zaspie, wkłada skrzydła motyla i odlatuje, a zwykła dziewczyna wieszająca pranie wystrzeliwuje się w kierunku stoczni. Skąd te pomysły?

- Kampania jest niekonwencjonalna, bo ma trafiać przede wszystkim do młodych ludzi. Dlatego postawiliśmy na Internet i pozornie amatorskie, śmieszne filmiki, które internauci między sobą rozsyłają - mówi Adamska.

Efekty? Urzędnicy szacują, że filmy w sieci zobaczyło już blisko 2 mln. Oprócz tego na ulicach kilku największych miast można było zobaczyć pojazdy fikcyjnego Instytutu Rezonansu i Interferencji, jeżdżący którymi naukowcy w białych kombinezonach i antenach w ręku badali stężenie fal GDN. Największe odnotowano oczywiście w mieście nad Motławą.

Filmiki i paranaukowe happeningi to wstęp do nowej kampanii promocyjnej miasta prowadzonej pod hasłem "Gdańsk. Dotknij wolności", w ramach której na właśnie uruchomionej stronie www.dotknijwolnosci.pl ruszy niebawem konkurs dla mieszkańców, w telewizji pojawią się profesjonalne spoty, a w środkach komunikacji miejskiej reklamy.

- Wciąż trzymamy się głównego założenia strategii wizerunkowej miasta, czyli kojarzenia Gdańska z wolnością. W nowej kampanii odchodzimy jednak od jej pomnikowego charakteru i stawiamy na wolność działania i otwartość umysłu mieszkańców - mówi Adamska.

Koszt całej kampanii wynosi 1,9 mln zł, a przygotowała ją warszawska agencja reklamowa DSK odpowiedzialna m.in. za kampanie wizerunkowe takich firm jak Knorr czy Sephora.

Pierwszy raz Gdańsk skorzystał z pomocy w profesjonalnej agencji reklamowej w kreowaniu wizerunku miasta w 2007 roku. Kampania "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam" pokazywała miasto jako intrygujące i tajemnicze miejsce i była skierowana również do turystów z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rok później przygotowano kampanię "We make things happen", której spot prezentujący Gdańsk jako miejsce ważnych wydarzeń dzięki telewizji CNN można było zobaczyć na całym świecie.






Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • ładny towar ktoś pobiera, że takie gówna kręci

    • 23 4

  • "Referat Wizerunku Miasta"

    Gacie na sznurach, pola, obleśne wiadukty, drogi z pokruszonego cementu. Wow!

    • 30 5

  • Co by nie mówić...

    Filmiki odjechane :)

    • 6 20

  • To sie nazywa FAKE

    • 10 1

  • ogolnie to pozytywne wrazenie.

    Ja sie tylko pytam gdzie ta wolnosc w Gdansku jak ani sie piwa nie mozna napic na plazy, lace, w lesie. Ani zajarac nie mozna na plazy.

    A nawet w Sopocie piwko na plazy dozwolone.

    wiec gdzie ta wolnosc, chyba juz tylko w reklamie....

    • 6 12

  • dobre ale nie beznadziejne.

    • 8 4

  • TO JAKIEŚ JAJA

    paranoja ludzi którzy to wymyślili,to nie jest kampania promująca tylko kampania która może zrazić kogokolwiek do Gdańska.

    • 23 7

  • Promocja świetna - wzbudza kontrowersje i wszyscy o tym mówią :-)

    A co robi Gdynia, która wydaje na promocję więcej od Gdańska?

    • 11 9

  • traktorzysta wskakujacy do snopowiązalki w kraju gdzie co roku sektki dzieci i doroslych (2)

    tracą ręce, nogi i życie w takich wlaśnie maszynkach to pokaz durnoty. goły tylek ma śmieszyć? dziekuję, opatrzone. skok do maszyny? chore. dobra jest końcowka - facet w slomie. ale nalezalo to inaczej sprzedać.

    kierowca ZKM jest motylem? ćpun znaczy? ZKM, trasy, punktuoalnośc to jedna z najwększych porażek miasta. infantylizm tego filmiku bije po oczach.

    A gospodyni domowa lecąca z gumy - dokąd? do zbankrutowanej stoczni, rozsypujacych sie resztek hal, zarastajacych chwastami. mialo być tam cos nowego jakies nowe centrum Nowe Miasto. hehe. no i nie ma. kobieta wybiera ruiny i pokrzywy. Inteligentna inaczej?!

    • 41 5

    • to nie snopowiązałka !!!!!!!!! (1)

      to jest prasa

      • 0 1

      • a kogo to obchodzi?

        • 0 0

  • BUDYN TERAZ MYSLI O KORYCIE I WYBORACH A NIE O ULICACH !!!!!!! (1)

    • 14 4

    • PAŁA

      budyń to adamowicz?he,he.he...dobre

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane