• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw doraźny remont ulicy, potem budowa Drogi Zielonej z tramwajem

Krzysztof Koprowski
2 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (172)
Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór. Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór.

Budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim z pewnością nie ruszy w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że miasto całkowicie odstąpi od remontu mocno zniszczonego odcinka ul. Czarny DwórMapka. Oprócz remontu skrzyżowania z al. Jana Pawła IIMapka przewiduje się naprawę nawierzchni jezdni, chodników oraz modernizację oświetlenia.



Czy należy remontować ul. Czarny Dwór?

Przypomnijmy: zaledwie kilka dni temu dokonano doraźnego remontu lewoskrętu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.

To jednak kropla w morzu potrzeb kierowców, którzy od dawna uskarżają się na znacznie gorszy odcinek w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie zmorą są koleiny i liczne ubytki w nawierzchni.

Czy ten odcinek będzie czekał na budowę Drogi Zielonej z trasą tramwajową? Okazuje się, że remont odbędzie się znacznie szybciej.


Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową. Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową.

Remont nawierzchni ulicy dzięki deweloperom



- W ramach programu modernizacji nawierzchni dróg na terenie Gdańska dokumentacja na inwestycję na fragment Czarnego Dworu zostanie pozyskana do końca czerwca 2024 r. - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Dla ul. Czarny Dwór zostały podpisane dwie umowy szesnastkowe: z Grupą Inwestycyjną Hossa na wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie odc. Hallera (bez skrzyżowania) - Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) oraz Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Tzw. umowy szesnastkowe odnoszą się do artykułu 16 ustawy o drogach publicznych, która nakłada na inwestorach obowiązek partycypacji w kosztach rozbudowy układu drogowego, do którego "dowiązują się" swoimi przedsięwzięciami budowlanymi.

Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie planuje budowę 99-metrowego wieżowca w pobliżu najdłuższego z falowców. Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.

Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.


Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża. Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża.

Realizacja Drogi Zielonej wciąż w przygotowaniu



Niezależnie od remontu ul. Czarny Dwór we współpracy z deweloperami, miasto wciąż podtrzymuje wolę budowy Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) od al. Hallera do ul. Czarny Dwór wraz z torowiskiem tramwajowym na odc. Hallera - Czarny Dwór (Droga Zielona) - Obrońców Wybrzeża - Chłopska.

- Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwa przygotowanie dokumentacji dla Drogi Zielonej. W najbliższym czasie planowane jest złożenie projektu budowlanego do uzgodnień. Pozyskanie kompletnej dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2024 r. - informuje Bieganowska.
Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników

Opóźnienie w przygotowaniu dokumentacji projektowej



W przetargu na dokumentację najkorzystniejszą ofertę złożyła w 2022 r. roku spółka Green Cities Infrastructure z Gdańska na kwotę nieco ponad 3 mln zł.

Zgodnie z umową projekt powinien być gotowy wiosną 2024 r. Jak tłumaczą urzędnicy, niezbędne było wprowadzenie aneksu do umowy "między innymi ze względu na konieczność sporządzenia nieprzewidzianych prac projektowych związanych z rozwiązaniem kolizji, a co za tym idzie dodatkowych opracowań i uzgodnień".

Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu
W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska. W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska.

Termin realizacji wciąż pozostaje nieznany



O ile inwestycje związane z remontem nawierzchni są ściśle powiązane z harmonogramem robót deweloperów i będą jednym z ostatnich elementów prac w obrębie działek i przyległym terenie, to pod dużo większym znakiem zapytania pozostaje termin budowy Drogi Zielonej.

- Realizacja Drogi Zielonej uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Miasta Gdańska środków zewnętrznych. Na obecnym etapie w ramach dostępnych źródeł nie ma działań lub programów które umożliwiłyby pozyskanie dofinansowania. W związku z tym nie planujemy w najbliższych latach rozpoczęcia realizacji tego zadania - kończy przedstawicielka magistratu.

Przejazd ul. Czarny Dwór w 2023 r.


Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Kto z władz miasta Gdańska odpowiedzialny jest za bałagan remontowy ulicy Powstańców Warszawskich ? Kto zezwolił firmie MTM pociąć jezdnię skoro ta firma planuje w drugiej połowie maja zakończyć swój bałagan. Planuje ale czy zakończy oto jest pytanie. Pocięty asfalt tak nieudolnie zabezpieczyli betonowymi płytami, że stare budynki wzdłuż ulicy trzęsą się zakłócając mieszkańcom zgodnego z prawem spokojnego zamieszkania. Spoczynek nocny jest zakłócany przez drgające podłogi. Zgodnie z prawem za ten bubel budowlany ktoś powinien odpowiedzieć.

    • 41 5

    • Weź idz do kościółka czy coś. (1)

      nie wypowiadaj się gdy nie masz pojęcia o czym mowa.

      • 3 19

      • Szkoda, że tu nie mieszkasz. Ciekawe co byś powiedział po nieprzespanych nocach i ciągłym hałasie.

        • 1 0

    • Na dodatek, droga była w całkiem dobrym stanie. Już widzę jak to będzie wyglądało po załataniu tych dziur.

      • 10 1

  • Nie ma pieniędzy na inwestycje? (5)

    Wcześniej ona miała wymówkę, że pis okrada samorządy. Teraz jej premier chyba jej nie okrada czy okrada nas? Jak to jest? Żadne przepisy podatkowe nie zmieniły się a ona już nie płacze.

    • 26 3

    • Nie ma pieniędzy (2)

      Bo trzeba było kupić Falę, Mevo i rydwan

      • 10 3

      • Do tego ławeczki patriotyczne, dać w łapę cwaniakom w spółkach Orlenu oraz rozdawać na wille. Coś jeszcze powiesz?

        • 5 7

      • mogła zapłacić Duginowi i Tumańskiej

        by Andrzej 'faklogic' Dugin nie pultał się w komentarzach

        • 1 0

    • Pieniądze są. Ale pójdą na nowe ścieżki rowerowe.

      • 2 0

    • Zamiast miasta deweloperzy robią remonty, tutaj Hossa, na Chrobrego Robyg układa chodnik i robi rondo

      • 1 0

  • Nazwa Bulvar (1)

    Powoduje u mnie ze śmiechu ból war. Litera "w" jest zakazana w nazwach inwestycji deweloperów.

    • 21 0

    • Wspaniały

      Komentarz :-)

      • 3 0

  • Wszelkie umowy z developerem źle się kończą dla mieszkańców

    Dla miasta niekoniecznie bo miasto lubi koperty. Tak jak przegraliśmy Nową Wyzwolenia wzdłuż torów kolejowych.

    • 13 1

  • Ogarnijcie się zanim będzie za późno (6)

    Czarny dwór od JPII do Kaczyńskiego nie może być 1x2, będzie to cały czas wąskie gardło. Dziś właśnie ten odcinek w stronę JPII generuje największe korki - widać to na skrzyżowaniu obrońców/Kaczyńskiego/czarny dwór - wiecznie zapchane właśnie w tej relacji.
    Należy od razu wykonać to w przekroju 2x2 by upłynnić ruch i zwiększyć pojemność tej drogi.

    • 22 13

    • nie chcemy autostrady odcinającej nas od Parku Reagana! (2)

      • 7 12

      • Spokojnie, żadna (nawet najbardziej potrzebna) nowa droga w Gdańsku nie powstanie.

        Tylko pamiętaj o tym, gdy karetka na którą będziesz czekać utknie w korku.

        • 3 0

      • Bredzisz

        1. Co to za różnica dla pieszego czy droga ma 3 czy 4 pasy?
        2. Mieszkam na Jelitkowskim Dworze i chcę 2x2, żeby szybciej wrócić do domu i żeby mieć punktualną komunikację

        • 3 2

    • na obwodnicy są 3 pasy bezkolizyjne i też są korki

      także nie należy iść w tym kierunku

      • 6 6

    • 2x2 plus lwoskrety do tych nowych inwestycji

      • 6 1

    • Właśnie o to chodzi, by tam były korki. Taka jest polityka władz Miasta.

      Sztuczne generowanie korków w Gdańsku to przemyślana polityka Dulkiewicz mająca utrudnić, życie zmotoryzowanym Gdańszczanom. Od czasu przejęcia przez nią władzy po śmieci Adamowicza, nie powstała i nie powstanie żadna nowa inwestycja komunikacyjna. Dokańcza się tylko stare inwestycje, rozpoczęte za Adamowicza. Przecież widać, że jej celem jest zniszczenie tego co on zapoczątkował. To jej osobista zemsta, a Gdańszczanom obrywa się przy okazji. No ale na nią zagłosowali, więc kierowcom chyba ta polityka się także podoba.

      • 5 0

  • Nic w budownictwie drogowym (1)

    w najbliższym czasie w Gdańsku się nie zmieni. Rządzą nami za mało ambitni ludzie we władzach. Tylko plany. plany, wizje a pieniądze na konta płyną co miesiąc. Gdzie obiecywana od 30 lat przebudowa Obwodnicy o dodatkowe pasy ruchu z każdej strony, gdzie przedłużenie Słowackiego do Hallera i dalej do tunelu - miała być na Euro 2012, wreszcie taka mała rzecz jak remont chodnika przy Teatrze Wybrzeże wyremontowanym przez Budimex a chodnik popsuty i zastoiska wody na odcinku od Targu Węglowego do ul. Latarnianej - gdzie ten ZDiZ co on wyprawia. W takim tempie nic nigdy w naszym mieście poważnego nie zrealizujemy. Na dowód - ciągle zaniedbany plac i otoczenie Bramy Wyżynnej . Tylko festyny . Ile jeszcze ..............

    • 17 4

    • Tyle az nieudolna opozycja wystawi sensownego kandydata
      I będzie jakaś opozycja bo po tej co mamy co raczej nie spodziewam się cudu. Wystarczy że widzę inwestycje poprzedniego rzadu- dworce kolejowe. Żaden nie skończony a ile to się ciągnie?

      • 3 1

  • (16)

    Z tekstu wynika że zmorą dla kierowców jest stan jezdni , a korki jakie się tworzą na tym odcinku nie ? co za propaganda ,przecież tam powinno być po 2 pasy w obu kierunkach

    • 192 41

    • (4)

      Lepiej po 4

      • 14 11

      • (3)

        Lepiej przejazd bezkolizyjny. Wtedy nawet wystarczyłoby po jednym pasie, bo dałby większą przepustowość niż 2 pasy, na których przez 60% czasu jest czerwone światło.

        • 10 7

        • już pisałem, że estakady zamiast tego bezsensownego pseudo-parku (2)

          • 9 14

          • Zaorajmy całą zieleń pod autostrady w mieście!

            • 4 2

          • Nie trolluj

            i tak wiemy, że zamiast parku wolałbyś kubaturowy parking rowerowy z rowerostradą, a jeśli coś zostanie to zalać betonem jak w Amsterdamie.

            • 5 1

    • Przecież wiesz, że to niemożliwe... Pod rządami Dulkiewicz.

      Ona ma autofobię i będzie robić wszystko by utrudnić życie zmotoryzowanym Gdańszczanom.... Ale ktoś ją wybrał? Czy tylko kolarze?

      • 18 7

    • (1)

      Malkontenci na Podkarpacie !

      • 6 7

      • nieprawdopodobne

        Naprawdę was sieją.

        • 1 1

    • precz (1)

      ze smrodami z miasta

      • 6 12

      • Daj chwalebny przykład, smrodzie.

        • 6 2

    • Dokładnie

      Tym bardziej, że jest na to miejsce, a odcinek od Hallera do Obrońców Wybrzeża nie jest nie wiadomo jak długi.

      • 6 4

    • Na rower wskakuj! (1)

      • 5 10

      • Tam się nawet rowerem

        nie da jechać, bo na ulicy korek a na chodniku (bo brak ścieżki), dziura na dziurze, korzenie i dalej krzywe chodniki!

        • 5 1

    • Dziwnym trafem korki są tylko w jedną stronę...

      Może to nie szerokość drogi jest problemem, tylko brak bliskiej alternatywy do rozładowania tego krótkiego odcinka i tylko w jednym kierunku?
      Poza tym, to nie droga ekspresowa tylko osiedlowa, nie musi mieć dwóch pasów, bo powinna mieć ograniczenie do 30-40km/h tak jak odcinek od Obrońców Wybrzeża do Piastowskiej - i znów, mimo jednego pasa i ograniczenia tam akurat korków nie ma, ciekawe, czyż nie?....

      • 4 16

    • Developery (1)

      Okoliczne już dawno powinny być zobowiązane do zasoonsorowania tej drogi!
      Ale wiadomo hrabina wybrana, a wy dalej kciuki w górę!
      Żal!

      • 2 0

      • Developery

        W Gdańsku ruszyły prace na terenie budowy 99-metrowego obiektu hotelowo-mieszkalnego Big Boy. Pozwolenie na realizację tej inwestycji deweloper GI Hossa otrzymał we wrześniu 2022 roku. Można byłoby ją traktować z wielkim szacunkiem, gdyby nie fakt, że istnieje podejrzenie, że do jej realizacji po raz wtóry dochodzi z naruszeniem prawa. Jak to się stało i kto za tym stoi? Otóż, na potrzeby zapewnienia wymaganej prawem minimalnej liczby miejsc parkingowych w projekcie tego obiektu wskazano jako teren lokalizacji zewnętrznych zasobów parkingowych działki stanowiące własność Skarbu Państwa (nieruchomości gruntowe Nr 41/67 i 56/7, obręb 17), wykorzystane wcześniej również na podstawie zawartych w tym samym celu umów dzierżawy (niezapewniających trwałego sprzężenia terenu parkingowego z inwestycją) w dokumentacji oddanych do użytkowania w różnych okresach czasowych trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych Osiedla Marina Primore (Nr 22A, Nr 24 i 24A przy ul. przy ul. Dąbrowszczaków - obecnie ul. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego). W pozwoleniu na budowę ww. trzech obiektów deweloper GI Hossa został zobowiązany do uregulowania statusu działek (na których zaprojektowano zasoby parkingowe zewnętrzne w wymaganej liczbie) przed ich oddaniem do użytkowania. Obowiązku tego jednak nie tylko nie dopełnił on w warunkach potrójnej akceptacji tego stanu rzeczy (tj. dla trzech zakończonych budynków) przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta na prawach powiatu w Gdańsku, ale i skutecznie wyłączył stosownym zapisem w aktach notarialnych przeniesienia własności ewentualne roszczenia właścicieli lokali co do miejsc parkingowych zewnętrznych.

        • 0 0

  • dzięki developerom, dobre.

    • 6 1

  • Co za porażka, to miasta umiera inwestycyjnie, nic kompletnie się nie rozwija, ale się zwija (2)

    To jest skansen, latami czeka się na kawałek drogi albo krótki odcinek tramwajowy. To co się robi to naziemne przejścia dla pieszych, nieefektywny system biletowy fala i lewackie rowery miejskie labo pusty parking kubaturowy na rowery we Wrzeszczu..
    Zresztą urzędnicy Gdańska są jak rząd Tuska, audyty, badania uzgodnienia w nieskończoność i zwijanie kraju.

    • 20 14

    • Dulkiewicz wygrała w pierwszej turze, więc mieszkańcom taka prowincjonalność najwyraźniej odpowiada. (1)

      • 2 2

      • Ludzie głosują na to co znają bo boją się że będzie gorzej dlatego takie Szczurki potrafią 30 lat rządzić Gdynią

        Potem obrastają w tłuszcz i nic nie robią, Gdańsk tego przykładem, układziki wzajemne zatrudniania w spółkach miejskich, rodzina na swoim.

        • 2 0

  • po pierwsze - zlikwidować ten bezsensowny park nad morzem (2)

    po drugie, zrobić tam estakady- jedną w stronę Gdyni, jedną w stronę Osowej (płynnie przechodzącą w tunel pod Pachołkiem), jedną w stronę Zaspy i jedną po prostu w kółko, żeby kierowcy mogli się pokręcić. W niezagospodarowanym do tej pory miejscu (trudno jakieś krzaki i drzewa nazwać zagospodarowaniem) ułożyć polbruk i zrobić darmowy parking dla tych, którym jeżdżenie chwilowo się znudzi i wolą grzać silnik na postoju. Do tego jakaś buda z goframi lub smażoną rybą (ewentualnie z jednym i drugim naraz) i załatwione. Nie wiem co tu jest do kombinowania.

    • 9 9

    • Dokladnie to przedsztawiłes takie własnie szkodniki maja zadanie w Gdańsku

      • 3 2

    • A karuzela i discopolo to gdzie?

      I dancing do oczu zielonych jak w Jelitkowie.
      Będzie światowo
      Serdecznosci

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane