- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (417 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (42 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Najpierw doraźny remont ulicy, potem budowa Drogi Zielonej z tramwajem
Budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim z pewnością nie ruszy w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że miasto całkowicie odstąpi od remontu mocno zniszczonego odcinka ul. Czarny Dwór. Oprócz remontu skrzyżowania z al. Jana Pawła II
przewiduje się naprawę nawierzchni jezdni, chodników oraz modernizację oświetlenia.
To jednak kropla w morzu potrzeb kierowców, którzy od dawna uskarżają się na znacznie gorszy odcinek w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie zmorą są koleiny i liczne ubytki w nawierzchni.
Czy ten odcinek będzie czekał na budowę Drogi Zielonej z trasą tramwajową? Okazuje się, że remont odbędzie się znacznie szybciej.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nieruchomości Gdańsk Przymorze
Remont nawierzchni ulicy dzięki deweloperom
- W ramach programu modernizacji nawierzchni dróg na terenie Gdańska dokumentacja na inwestycję na fragment Czarnego Dworu zostanie pozyskana do końca czerwca 2024 r. - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Dla ul. Czarny Dwór zostały podpisane dwie umowy szesnastkowe: z Grupą Inwestycyjną Hossa na wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie odc. Hallera (bez skrzyżowania) - Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) oraz Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Tzw. umowy szesnastkowe odnoszą się do artykułu 16 ustawy o drogach publicznych, która nakłada na inwestorach obowiązek partycypacji w kosztach rozbudowy układu drogowego, do którego "dowiązują się" swoimi przedsięwzięciami budowlanymi.
Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie planuje budowę 99-metrowego wieżowca w pobliżu najdłuższego z falowców. Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.
![Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3545/150x100/3545189__c_349_179_1571_1100__kr.webp)
![Mapa inwestycji](https://s-trojmiasto.pl/_img/dom/mapa_inwestycji_box.jpg)
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Realizacja Drogi Zielonej wciąż w przygotowaniu
Niezależnie od remontu ul. Czarny Dwór we współpracy z deweloperami, miasto wciąż podtrzymuje wolę budowy Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) od al. Hallera do ul. Czarny Dwór wraz z torowiskiem tramwajowym na odc. Hallera - Czarny Dwór (Droga Zielona) - Obrońców Wybrzeża - Chłopska.
- Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwa przygotowanie dokumentacji dla Drogi Zielonej. W najbliższym czasie planowane jest złożenie projektu budowlanego do uzgodnień. Pozyskanie kompletnej dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2024 r. - informuje Bieganowska.
![Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3126/150x100/3126028__c_26_19_998_722__kr.webp)
Opóźnienie w przygotowaniu dokumentacji projektowej
W przetargu na dokumentację najkorzystniejszą ofertę złożyła w 2022 r. roku spółka Green Cities Infrastructure z Gdańska na kwotę nieco ponad 3 mln zł.
Zgodnie z umową projekt powinien być gotowy wiosną 2024 r. Jak tłumaczą urzędnicy, niezbędne było wprowadzenie aneksu do umowy "między innymi ze względu na konieczność sporządzenia nieprzewidzianych prac projektowych związanych z rozwiązaniem kolizji, a co za tym idzie dodatkowych opracowań i uzgodnień".
![Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3404/150x100/3404310__c_0_22_1024_717__kr.webp)
Termin realizacji wciąż pozostaje nieznany
O ile inwestycje związane z remontem nawierzchni są ściśle powiązane z harmonogramem robót deweloperów i będą jednym z ostatnich elementów prac w obrębie działek i przyległym terenie, to pod dużo większym znakiem zapytania pozostaje termin budowy Drogi Zielonej.
- Realizacja Drogi Zielonej uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Miasta Gdańska środków zewnętrznych. Na obecnym etapie w ramach dostępnych źródeł nie ma działań lub programów które umożliwiłyby pozyskanie dofinansowania. W związku z tym nie planujemy w najbliższych latach rozpoczęcia realizacji tego zadania - kończy przedstawicielka magistratu.
Przejazd ul. Czarny Dwór w 2023 r.
![Co wiesz o trójmiejskich ulicach?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3595/405x405/3595180__kr.webp)
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2024-05-07 23:11
Zawsze chcą narzucać swoją wizję świata innym
W Gdańsku ruszyły prace na terenie budowy 99-metrowego obiektu hotelowo-mieszkalnego Big Boy. Można byłoby ją traktować z wielkim szacunkiem, gdyby nie fakt, że istnieje podejrzenie, że do jej realizacji po raz wtóry dochodzi z naruszeniem prawa. Jak to się stało? Otóż, na potrzeby zapewnienia wymaganej prawem minimalnej liczby miejsc parkingowych w projekcie tego obiektu wskazano jako teren lokalizacji zewnętrznych zasobów parkingowych działki stanowiące własność Skarbu Państwa, wykorzystane wcześniej również na podstawie zawartych w tym samym celu umów dzierżawy (niezapewniających trwałego sprzężenia terenu parkingowego z inwestycją) w dokumentacji oddanych do użytkowania w różnych okresach czasowych trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych Osiedla Marina Primore (ul. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego). W pozwoleniu na budowę ww. trzech obiektów deweloper GI Hossa został zobowiązany do uregulowania statusu działek (na których zaprojektowano zasoby parkingowe zewnętrzne w wymaganej liczbie) przed ich oddaniem do użytkowania. Obowiązku tego jednak nie tylko nie dopełnił on w warunkach potrójnej akceptacji tego stanu rzeczy (tj. dla trzech zakończonych budynków) przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ale i skutecznie wyłączył stosownym zapisem w aktach notarialnych przeniesienia własności ewentualne roszczenia właścicieli lokali co do miejsc parkingowych zewnętrznych.
- 0 0
-
2024-05-08 00:09
Zawsze chcą narzucać swoją wizję świata innym
W Gdańsku ruszyły prace na terenie budowy 99-metrowego obiektu hotelowo-mieszkalnego Big Boy. Można byłoby ją traktować z wielkim szacunkiem, gdyby nie fakt, że istnieje podejrzenie, że do jej realizacji po raz wtóry dochodzi z naruszeniem prawa. Jak to się stało? Otóż, na potrzeby zapewnienia wymaganej prawem minimalnej liczby miejsc parkingowych w projekcie tego obiektu wskazano jako teren lokalizacji zewnętrznych zasobów parkingowych działki stanowiące własność Skarbu, wykorzystane wcześniej również na podstawie zawartych w tym samym celu umów dzierżawy w dokumentacji oddanych do użytkowania w różnych okresach czasowych trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych Osiedla Marina Primore. W pozwoleniu na budowę ww. trzech obiektów deweloper Hossa został zobowiązany do uregulowania statusu działek (na których zaprojektowano zasoby parkingowe zewnętrzne w wymaganej liczbie) przed ich oddaniem do użytkowania. Obowiązku tego jednak nie tylko nie dopełnił on w warunkach potrójnej akceptacji tego stanu rzeczy (tj. dla trzech zakończonych budynków) przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, i skutecznie wyłączył stosownym zapisem w aktach notarialnych przeniesienia własności ewentualne roszczenia właścicieli lokali co do miejsc parkingowych zewnętrznych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.