• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw doraźny remont ulicy, potem budowa Drogi Zielonej z tramwajem

Krzysztof Koprowski
2 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (172)
Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór. Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór.

Budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim z pewnością nie ruszy w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że miasto całkowicie odstąpi od remontu mocno zniszczonego odcinka ul. Czarny DwórMapka. Oprócz remontu skrzyżowania z al. Jana Pawła IIMapka przewiduje się naprawę nawierzchni jezdni, chodników oraz modernizację oświetlenia.



Czy należy remontować ul. Czarny Dwór?

Przypomnijmy: zaledwie kilka dni temu dokonano doraźnego remontu lewoskrętu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.

To jednak kropla w morzu potrzeb kierowców, którzy od dawna uskarżają się na znacznie gorszy odcinek w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie zmorą są koleiny i liczne ubytki w nawierzchni.

Czy ten odcinek będzie czekał na budowę Drogi Zielonej z trasą tramwajową? Okazuje się, że remont odbędzie się znacznie szybciej.


Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową. Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową.

Remont nawierzchni ulicy dzięki deweloperom



- W ramach programu modernizacji nawierzchni dróg na terenie Gdańska dokumentacja na inwestycję na fragment Czarnego Dworu zostanie pozyskana do końca czerwca 2024 r. - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Dla ul. Czarny Dwór zostały podpisane dwie umowy szesnastkowe: z Grupą Inwestycyjną Hossa na wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie odc. Hallera (bez skrzyżowania) - Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) oraz Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Tzw. umowy szesnastkowe odnoszą się do artykułu 16 ustawy o drogach publicznych, która nakłada na inwestorach obowiązek partycypacji w kosztach rozbudowy układu drogowego, do którego "dowiązują się" swoimi przedsięwzięciami budowlanymi.

Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie planuje budowę 99-metrowego wieżowca w pobliżu najdłuższego z falowców. Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.

Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.


Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża. Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża.

Realizacja Drogi Zielonej wciąż w przygotowaniu



Niezależnie od remontu ul. Czarny Dwór we współpracy z deweloperami, miasto wciąż podtrzymuje wolę budowy Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) od al. Hallera do ul. Czarny Dwór wraz z torowiskiem tramwajowym na odc. Hallera - Czarny Dwór (Droga Zielona) - Obrońców Wybrzeża - Chłopska.

- Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwa przygotowanie dokumentacji dla Drogi Zielonej. W najbliższym czasie planowane jest złożenie projektu budowlanego do uzgodnień. Pozyskanie kompletnej dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2024 r. - informuje Bieganowska.
Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników

Opóźnienie w przygotowaniu dokumentacji projektowej



W przetargu na dokumentację najkorzystniejszą ofertę złożyła w 2022 r. roku spółka Green Cities Infrastructure z Gdańska na kwotę nieco ponad 3 mln zł.

Zgodnie z umową projekt powinien być gotowy wiosną 2024 r. Jak tłumaczą urzędnicy, niezbędne było wprowadzenie aneksu do umowy "między innymi ze względu na konieczność sporządzenia nieprzewidzianych prac projektowych związanych z rozwiązaniem kolizji, a co za tym idzie dodatkowych opracowań i uzgodnień".

Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu
W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska. W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska.

Termin realizacji wciąż pozostaje nieznany



O ile inwestycje związane z remontem nawierzchni są ściśle powiązane z harmonogramem robót deweloperów i będą jednym z ostatnich elementów prac w obrębie działek i przyległym terenie, to pod dużo większym znakiem zapytania pozostaje termin budowy Drogi Zielonej.

- Realizacja Drogi Zielonej uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Miasta Gdańska środków zewnętrznych. Na obecnym etapie w ramach dostępnych źródeł nie ma działań lub programów które umożliwiłyby pozyskanie dofinansowania. W związku z tym nie planujemy w najbliższych latach rozpoczęcia realizacji tego zadania - kończy przedstawicielka magistratu.

Przejazd ul. Czarny Dwór w 2023 r.


Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Plany,wizualizacje,narady,obrady,spotkania drogich mieskańców z miernymi urzednikami w Nowym Porcie

    a jest jak jest.Gdzie Nowa Wyzwolenia? Zamiast drogi---blokowiska?

    • 4 0

  • (2)

    A ja się pytam kiedy budowa przejścia naziemnego przy dworcu głównym???

    • 0 7

    • Po co przejście. Całe Podwale Grodzkie zamienimy na deptak.

      A kierowcy niech się sami martwią.

      • 0 1

    • Oby nigdy

      • 1 0

  • Droga Zielona przeniesie ruch z obwodnicy południowej do miasta (6)

    To będzie rzeź. Latem wszyscy na Półwysep przez miasto. Pożałujemy....

    • 55 82

    • Bredzisz !

      • 16 5

    • bełkot

      każdy tranzyt zamiast przez Gdańsk będzie wolał przejachać południowa i metropolitalną niz stawac na każdym świetle. Poza tym już są wstawione zakazy wjazdu w tą strefę miasta dla pojazdów ciężarowych. Suchrskiego i południówka sa drogami tranzytowymi i dalej na Warszawę albo Łódz albo Szczecin.

      • 19 4

    • masz calkowita racje bo to ma byc autostrada przez konkrtna dzielnice ze zniszczeniem parku

      • 6 14

    • Dlatego zostawić tak jak jest!

      Brawo pani prezydent!

      • 4 9

    • No tak jak wybudują kawałek drogi to napewno nagle wszyscy zaczną jeździć tamtędy

      • 4 2

    • zapomniales, ze jest s6

      Tylko ze OMT nie jest obwodnica...
      Ale to inny objaw tych samych bledow...

      • 1 0

  • Kiedy wiadukt nad armią krajowej (1)

    Tyle pieniędzy z unii europejskiej niby jest a pani Dulkiewicz nie potrafi wybudować estakady by skończyły się korki na skrzyżowaniu armi krajowej łostowicka Wacława hawla.Tyle lat a nic się nie dzieje w tym temacie.

    • 6 0

    • Nigdy. Ułatwieniom w ruch samochodowym pani Dulkiewicz mówi stanowcze NIE!

      • 0 0

  • Urzednicy Gdanska i ich priorytety! Dramat dramat dramat. Jak mozna bylo glosowac na prezydentke miasta dla ktorej priorytety

    i miliony sa wydawane na kompletne glupoty (Kunszt wodny, przejscia naziemne przy podziemnych, kilometry drog rowerowych) a na wazne remonty i polepszenie infrastruktury drogowej, likwidacja korkow, nie ma znaczenia. Dramat

    • 6 2

  • (1)

    Czy trasa tramwajowa będzie też buspasem? Mimo poszerzenia jezdni i tak będą tam korki, w których będą stać autobusy. Najlepiej jakby trasa tramwajowa byłaby połączona z buspasem, tak jak na jednym odcinku na Morenie. Wtedy jazda autobusem byłaby szybsza.

    • 1 4

    • Z tego co wiem linia tramwajowa ma byc "zielona", tzn ma być przepięknym elementem pełnym zieleni (traw, krzewów i drzew), by wygłuszyć możliwe hałasy.

      • 1 1

  • Skandal

    Kolejna porzucona inwestycja. Plany snute przez lata o budowie drogi o przekroju 2x2 wyrzucone do kosza i zmarnowana szansa na usprawnienie komunikacji. Wstyd, Pani Prezydent! Miejmy nadzieję, że Pani następca będzie miał odwagę przyjrzeć się procesowi w jaki podjęte zostały decyzje, które ucementują nieodwracalnie korkowanie się tej części miasta.

    • 4 2

  • A Pomorska i Chłopska ?

    Proponuję na początek poprawić to co już jest a po czym nie da się jeździć. W/w ulice to jakaś tragedia, tysiące samochodów co dzień a w sezonie jeszcze oblegane przez turystów Jelitkowo. Jedzie się jak po falach Dunaju a toć to metropolia. Ech... słów brak.

    • 3 1

  • Obrońców Wybrzeża oraz Czarny dwór powinny być dwujezdniowe w każdym kierunku, Właśnie na tym odcinku jest największy korek przez to, że to jest jedyna zbiorcza droga jaka pozwala wyjechać z Gdańska i prowadzi na obwodnicę oraz do Elbląga po drogach o zwiększonej prędkości. Po to były robione tunel pod martwą Wisłą oraz Most. Ulice korkują się w obu kierunkach przez cały dzień, do późnego wieczora.
    Sama Obrońców Wybrzeża wymaga dobudowania drugiej ulicy z dwiema jezdniami(na zwężonym odcinku) i wyremontowania aktualnej jezdni. A Czarny dwór będzie wąskim gardłem dla całego tego.
    Od Piastowskiej powinno wybudować łącznik do samego skrzyżowania tych dwóch ulic, również jako dwujezdniową drogę w obu kierunkach.

    • 3 1

  • Sopel

    W związku z tym że nie powstania ta inwestycja w najbliższym czasie ceny mieszkań na Zaspie i Przymorzu spadną???

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane