• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpierw doraźny remont ulicy, potem budowa Drogi Zielonej z tramwajem

Krzysztof Koprowski
2 maja 2024, godz. 07:00 
Opinie (172)
Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór. Na budowę Drogi Zielonej trzeba jeszcze zaczekać. Wcześniej przewidziano remont ul. Czarny Dwór.

Budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim z pewnością nie ruszy w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że miasto całkowicie odstąpi od remontu mocno zniszczonego odcinka ul. Czarny DwórMapka. Oprócz remontu skrzyżowania z al. Jana Pawła IIMapka przewiduje się naprawę nawierzchni jezdni, chodników oraz modernizację oświetlenia.



Czy należy remontować ul. Czarny Dwór?

Przypomnijmy: zaledwie kilka dni temu dokonano doraźnego remontu lewoskrętu na skrzyżowaniu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II.

To jednak kropla w morzu potrzeb kierowców, którzy od dawna uskarżają się na znacznie gorszy odcinek w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie zmorą są koleiny i liczne ubytki w nawierzchni.

Czy ten odcinek będzie czekał na budowę Drogi Zielonej z trasą tramwajową? Okazuje się, że remont odbędzie się znacznie szybciej.


Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową. Planowany przebieg Drogi Zielonej z trasą tramwajową.

Remont nawierzchni ulicy dzięki deweloperom



- W ramach programu modernizacji nawierzchni dróg na terenie Gdańska dokumentacja na inwestycję na fragment Czarnego Dworu zostanie pozyskana do końca czerwca 2024 r. - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Dla ul. Czarny Dwór zostały podpisane dwie umowy szesnastkowe: z Grupą Inwestycyjną Hossa na wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie odc. Hallera (bez skrzyżowania) - Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) oraz Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Tzw. umowy szesnastkowe odnoszą się do artykułu 16 ustawy o drogach publicznych, która nakłada na inwestorach obowiązek partycypacji w kosztach rozbudowy układu drogowego, do którego "dowiązują się" swoimi przedsięwzięciami budowlanymi.

Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie planuje budowę 99-metrowego wieżowca w pobliżu najdłuższego z falowców. Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.

Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.


Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża. Nawierzchnia ul. Czarny Dwór na odc. Jana Pawła II - Obr. Wybrzeża.

Realizacja Drogi Zielonej wciąż w przygotowaniu



Niezależnie od remontu ul. Czarny Dwór we współpracy z deweloperami, miasto wciąż podtrzymuje wolę budowy Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) od al. Hallera do ul. Czarny Dwór wraz z torowiskiem tramwajowym na odc. Hallera - Czarny Dwór (Droga Zielona) - Obrońców Wybrzeża - Chłopska.

- Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwa przygotowanie dokumentacji dla Drogi Zielonej. W najbliższym czasie planowane jest złożenie projektu budowlanego do uzgodnień. Pozyskanie kompletnej dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2024 r. - informuje Bieganowska.
Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników

Opóźnienie w przygotowaniu dokumentacji projektowej



W przetargu na dokumentację najkorzystniejszą ofertę złożyła w 2022 r. roku spółka Green Cities Infrastructure z Gdańska na kwotę nieco ponad 3 mln zł.

Zgodnie z umową projekt powinien być gotowy wiosną 2024 r. Jak tłumaczą urzędnicy, niezbędne było wprowadzenie aneksu do umowy "między innymi ze względu na konieczność sporządzenia nieprzewidzianych prac projektowych związanych z rozwiązaniem kolizji, a co za tym idzie dodatkowych opracowań i uzgodnień".

Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu
W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska. W ramach budowy Drogi Zielonej planowana jest realizacja trasy tramwajowej Hallera - Chłopska.

Termin realizacji wciąż pozostaje nieznany



O ile inwestycje związane z remontem nawierzchni są ściśle powiązane z harmonogramem robót deweloperów i będą jednym z ostatnich elementów prac w obrębie działek i przyległym terenie, to pod dużo większym znakiem zapytania pozostaje termin budowy Drogi Zielonej.

- Realizacja Drogi Zielonej uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Miasta Gdańska środków zewnętrznych. Na obecnym etapie w ramach dostępnych źródeł nie ma działań lub programów które umożliwiłyby pozyskanie dofinansowania. W związku z tym nie planujemy w najbliższych latach rozpoczęcia realizacji tego zadania - kończy przedstawicielka magistratu.

Przejazd ul. Czarny Dwór w 2023 r.


Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Przekrój 2x2 co najmniej w każdym kierunku (1)

    Inne projekty to Zbrodnia przeciwko ludzkości

    • 10 7

    • Weź przestań... Nie wiesz w jakim mieście mieszkasz?

      • 2 0

  • Jestem za remontem

    Ale to jest kropla w morzu potrzeb. Rzeczypospolita, Aleja Zwycięstwa, część traktu konnego. Tak ogólnie wygląda Gdańsk ze swoją zaniedbaną infrastrukturą

    • 7 4

  • Droga zielona jest nieaktualna. Jeszcze Adamowicz z niej zrezygnował na rzecz "Zielonego Bulwaru"

    • 5 3

  • Eliminacja aut z miasta to prawidłowy kierunek (13)

    budowa dróg jedynie napędza wieśniaków do miasta.

    Powinno się stawiać na trasy rowerowe i trasy skuterowej, które będą przyszłością transportu w mieście. Dla aut tylko część dróg tak aby uprzywilejowane były pojazdy małe. Większość samochodów wozi jednego pasażera. Zatruwają powietrze, tworzą korki, niszczą drogi. W pojedynkę ludzie powinni przemieszczać się na skuterach ale w tj chwili jest to bardzo niebezpieczne, jest zbyt dużo aut.

    • 56 164

    • Lewacka wizja rozwoju świata? Elektryki najlepsze uratują planetę?

      • 30 7

    • Tak jest seniorzy i niepełnosprawni na rowery hulajnogi i deskorolki

      • 34 4

    • Zamknijcie nas jeszcze w 15-minutowych miastach! Wszyscy przecież będą szczęśliwi. Dajcie ludziom żyć tak jak chcą.. Ktoś chce jeździć samochodem, niech jeździ. Kto woli transport publiczny bądź rower, proszę bardzo też można.

      • 37 10

    • Leki juz dzis wziete?jak nie to szybko rowerem do apteki i spac buahaayhy (2)

      • 29 10

      • buahaayhy??? Co to? (1)

        Zakrztusiłeś się rurką z kremem?

        • 7 13

        • Raczej twoją głupotą, jak sądzę.

          • 8 2

    • Faszyści zawsze chcą narzucać swoją wizję świata innym.

      Głosowałeś na Dulkiewicz, nie masz prawa narzekać politykę komunikacyjną Gdańska. Stojąc w korku lub bezskutecznie szukając miejsca do zaparkowania myśl o tym, że sam to sobie zrobiłeś.

      • 20 12

    • Rowery hulajnogi skutery wyrzucić za miasto ! Tutaj nie ma

      Miejsca na tego typu złom z 19 wieku

      • 13 4

    • Wszystkie rowery wożą tylko jednego pasażera

      Już dzisiaj rowery mogą poruszać się po prawie takiej samej liczbie dróg w Gdańsku, co samochody osobowe, a mimo tego rowerzystów jest 50-100 razy mniej niż kierowców i więcej nie będzie.

      Rowerzyści zajmują najwięcej przestrzeni w przeliczeniu na jednego użytkownika.

      Prawidłowy kierunek to eliminacja rowerozy. W przeciwnym razie staniemy się skansenem.

      • 10 3

    • Eliminacja ludzi z miasta redukuje emisje CO2 pośrednio i bezpośrednio

      Już dawno temu stwierdzono, że człowieka można zastąpić maszyną i będzie to emitowało mniej szkodliwych substancji do środowiska.

      • 2 2

    • Aktywiszcze, czyli homo- niewiadomo, weź swój rowerek i znikaj stąd

      • 3 2

    • Jak z kondycją

      Demokracja polega m.in. na niedyskryminowanie kierowcòw

      • 1 2

    • Ten tekst mógł napisać tylko wieśniak. Miasto dla miastowych?

      • 3 2

  • i znowu teks bezrozumny propagandowy autostrada przez dzielnice z liwkiwdacja parku Reagana i wyciecioe lasu to juz nie (5)

    Mieszkancy nie zgadzaja sie na te szkodliwe działania i nie zgadza sie tez rada dzielnicy!

    • 11 5

    • Typowa Polska prywata. Kilku krzykaczy z Przymorza blokuje powstanie drogi dla wszystkich mieszkańców Gdańska, (4)

      Oczywiście to tylko zasłona dymna, bo za brak tej niezbędnej trasy osobiście odpowiada Dulkiewicz. To ona osobiście blokuje wszystkie nowe inwestycje ułatwiające poruszanie się po Mieście samochodem. To wyraz jej autofobii i prywatna zemsta na kierowcach. No ale sami ją sobie wybraliście....

      • 5 3

      • buraczku z blachosmroda gdybys miał mózg to bys wiedziałz e przeciwko jest rada dzielnicy i radni Miasta Gdańska! (3)

        i kilka tysiecy mieszkanców nikt nie chce miec autostrady pod oknem i likwidacje najbardziej cenionego parku nad morzem czy wycinki całego lasy dla takich jak ty idobrze ze taka patologia szkodników jak ty sie z miasta wyprowadziła oby takij było wiecej.!Miasto jest dla ludzi anie dla trujacych spalinami
        I jeszcze jedno tam sa ujecia wody!!

        • 4 2

        • Człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy. (2)

          • 2 1

          • ty jestes przykładem i na wies w koncu wróciłeś (1)

            • 1 1

            • Pudło. Mieszkam w cywilizowanej części Europy, a do Gdańska tylko na wakacje.

              Ale to smutne widzieć jak rodzinne miasto zdziczało. Głównie przez takie psy ogrodnika jak ty.

              • 1 0

  • Zaniedbanie z czasu budowy tunelu (1)

    • 6 2

    • Od czasu śmierci Adamowicza nie powstała żadna nowa inwestycja ułatwiająca ruch w Gdańsku

      Po przejęciu władzy, Dulkiewicz robi wszystko by dokopać zmotoryzowanym mieszkańcom Gdańska. To jej prywatna zemsta.

      • 3 0

  • Ojoj

    Dziekujmy deweloperom!

    • 1 0

  • Powrót do planów z I połowy lat 70 tych.

    Projekt z I połowy lat 70 - przewidywał przez Obr. Wybrzeża, Czarny Dwór - linię tramwajową. Linia miała połączyć: Jelitkowo, Przymorze Wielkie, Czarnym Dwór, Zaspę do Hallera, Brzeźno, Nowy Port. Pozostałość z tego planu to słupy oświetleniowe dzielące 2 pasy ruchu na ul Obr. Wybrzeża.
    Był też pomysł by, od Sopot Wyścigi i na obrzeżach dzisiejszego Parku Reagana - Czarny Dwór - Haller- , Brzeżno, Nowy Port. Część torowiska od Jagiellońskiej trakcja kolejowa, miało być na filarach nad od ul. Pomorskiej, Czarny Dwór. Czyli nad traktem drogowy była by SKM. 2 poziomy.

    \\
    \\

    • 9 1

  • Głosowaliście na Dulkiewicz? To macie, czego chcieliście. (5)

    Przecież wiadomo, że żadna inwestycja ułatwiająca życie zmotoryzowanym mieszkańcom Gdańską pod jej rządami nie powstanie.

    • 13 5

    • a mieliśmy głosować na człowieka, który wstydził się własnej partii i kampanii, jaką mu robił Kacperek? (1)

      • 0 5

      • Nie znam się na polskiej polityce... Ale w Gdańsku potrzebny jest prezydent bez autofobii.

        Ważne, żeby w Gdańsku żyło się łatwiej a nie trudniej, jak za obecnej władzy. A kogo on lubi lub nie, to mnie nie obchodzi.

        • 0 0

    • No dobra juz dobra najwazniejsze ze pis nie rzadzi

      • 1 2

    • A co z nią nie tak? (1)

      • 1 1

      • Polityką Dulkiewicz jest utrudnianie życia kierowcom, tak by zmusić ich do jazdy rowerami. Taką ma wizję...

        Dlatego od czasu gdy po Adamowiczu przejęła władzę nie powstała i nie powstanie żadna nowa inwestycja drogowa. Dokańczane są tylko te, które zaczął Adamowicz. Kobieta ma autofobię i nienawidzi wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców Gdańska. To jej prywatna zemsta.

        • 3 1

  • Samaranin (1)

    Wynik wyborów samorządowych pokazał że 59.7 mieszkańców Gdańska zgadza się na taką politykę władz miasta, dlatego nie ma co narzekać, czekajmy na nową drogę zieloną do 2050 roku....

    • 5 4

    • Tylko 100 tys. z ponad 300tys. uprawnionych

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane