- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (272 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (95 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (284 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Nie będzie nowego przejścia naziemnego na Zaspie. Brakuje pieniędzy na budowę
Gdańsk zawiesza realizację nowego przejścia naziemnego - w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka. Przyczyną jest znaczne przekroczenie kosztu niezbędnych prac budowlanych o ponad 2,8 mln zł. Inwestycja będzie wstrzymana bezterminowo - do czasu znalezienia dodatkowych źródeł finansowania zewnętrznego.
Przetarg na prace budowlane ogłoszono 20 maja br. Po miesiącu nastąpiło otwarcie ofert, a właściwie jednej oferty - spółki WPRD Gravel z Gdańska na kwotę 4 197 872,58 zł.
Jednocześnie urzędnicy poinformowali, że na ten cel zabezpieczono kwotę w wysokości 1 337 000 zł, a więc najtańsza i jedyna oferta przekroczyła budżet o ponad 2,86 mln zł. Postępowanie zostało ostatecznie unieważnione.
Przetarg do powtórki, ale powtórki jednak nie będzie
W dobie szalejącej inflacji i rosnących kosztów pracy, taka sytuacja nie jest dużym zaskoczeniem. Najczęściej urzędnicy ogłaszają wówczas nowy przetarg z nadzieją na większą liczbę ofert wykonawców z niższymi cenami. Tak miało być również w przypadku skrzyżowania na Zaspie.
Na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koordynującej inwestycję, widnieje wpis datowany na 11 lipca br.:
- Z uwagi na fakt, że oferta znacznie przekraczała zakładany budżet przetarg został unieważniony. W najbliższym czasie [przetarg] zostanie powtórzony.
Do dzisiaj jednak nowe postępowanie przetargowe pozostaje nieogłoszone. I stan ten utrzyma się przez najbliższe miesiąca lub nawet lata.
- Zgodnie z obecnymi założeniami oraz sytuacją makroekonomiczną, skutkującą brakiem możliwości zapewnienia finansowania wyłącznie ze środków gminnych, realizacja zadania jest odłożona w czasie do momentu pozyskania dofinansowania ze źródeł zewnętrznych - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Niezbędne jest pozyskanie dodatkowego finansowania
"Źródłami zewnętrznymi" w tym przypadku mogą być środki np. z projektu unijnego (w ten sposób powstały przejścia naziemne przez Podwale Przedmiejskie) lub w ramach tzw. umów szesnastkowych z deweloperami, realizującymi inwestycje w bezpośrednim sąsiedztwie.
Do tego czasu najbliższym przejściem naziemnym, bez barier architektonicznych, pozostaje "zebra" na skrzyżowaniu Legionów-Kościuszki, oddalona o ok. 250 metrów, co wydłuża dojście do cieszącej się popularnością Galerii Zaspa o pół kilometra.
Nie tylko przejście, ale także zmiany w ruchu rowerowym
Warto przy tym zaznaczyć, że obecny układ sygnalizacji już teraz wstrzymuje ruch aut na al. Rzeczypospolitej na tyle długo, by w tzw. cieniu świateł wygospodarować czas dla pieszych, co najmniej przez jezdnię bliżej torów SKM.
Zgodnie z założeniami docelowej organizacji ruchu, oprócz przejścia dla pieszych, przewidywano likwidację pasów rowerowych w jezdni na rzecz wydzielonej drogi rowerowej.
Na przecięciu z torowiskiem tramwajowym zaprojektowano sygnalizatory ostrzegawcze "uwaga tramwaj" dla pieszych i rowerzystów.
Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie
Przebudowa torowiska i przejazdów dla kierowców
Dojście do peronów planowano wykonać obustronnymi chodnikami z płytek betonowych (wzorem np. przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej). Droga rowerowa miała natomiast zostać ułożona z masy mineralno-bitumicznej (asfaltowej).
W zakresie robót zawarto także przebudowę torowiska w obrębie przejścia i skrzyżowania wraz z wymianą przejazdów gumowych na konstrukcję betonową. Uwzględniona była również wymiana izolacji stropu przejścia podziemnego, które nadal miało funkcjonować bez zmian po budowie przejścia naziemnego.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak poprawić przestrzeń publiczną na Zaspie?
Miejsca
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2022-12-30 09:19
(1)
To odlozenie na potem, znaczy na sw. Jana Nigdy. To zla wiadomosc, bo takie przejscia sa bardzo potrzebne i niech kierowcy nie protestuja, bo spoleczenstwo sie starzeje i trzeba zadbac o ich potrzeby, a jesli ma byc wiekszy przyrost naturalny, to matki z dziecmi w wozkach tez beda zainteresowane. Ludzie to nie krety, zeby siedzieli pod ziemia, korzystajac z wielkich schodow, niewygodnych. Poza tym miasto chyba sie wystraszylo tych pyskaczy za kierownica, dziwne, ze na rozne potrzeby teczowych, fundacji szemranych, ECS i tym podobnym to Serdeczna Pani, zawsze chetnie sypnie publicznym groszem.
- 5 7
-
2022-12-30 10:26
To idź kawałek dalej do Wrzeszcza i zrób normalne przejście przez tory kolejowe tak jak chociażby na Zaspie. Ludzie jak mówisz to nie krety i z chęcią skorzystają z takiego rozwiązania
- 0 0
-
2022-12-30 09:20
(1)
Przejścia nie będzie ale na podwyżki płac w urzędzie pieniądze są
- 9 5
-
2022-12-30 12:32
A co jedno z drugim ma wspólnego?
Zaprawdę nie wiem...
- 0 0
-
2022-12-30 09:20
To przejście jest potrzebne (12)
Ciągle widzę tam osoby starsze i niepełnosprawne przechodzące jezdnią na przystanek tramwajowy, bo po schodach nie są w stanie przejść.
- 78 175
-
2022-12-30 09:54
niech siedzą w domu jak sobie nie radzą
liczy się. że dostaliśmy po 5 stówek, a to tak jakby w trzy kubki wygrać.
- 19 34
-
2022-12-30 10:03
Te przejście powinno byc priorytetową inwestycją i gwarantuje ze są na nie pieniądze!!Mają miliony na kaprysy urzedników! (1)
To maja i na te przejscie !Jesli w ciagu roku bedą mieli jakis kaprys urzednicy kótrego jeszce niema to pieniadze nagle znajdą .Idealnym przykładem jest parking rowerowy który krytykują wszyscy rowerzysci i niechca takiego projektu we wrzeszczu I co sie okazało ze władze gdańska nagle znalazły 3 miliony wiecej by go realizowac ,ale na bezpieczenstwo dla pieszych niepełnosprawnych pieniedzy nie maja!! Takich przykładów sa tysiace .Bezczelnosc tej władzy i radnych pewnych wygrania kolejnych wyborów jest obrzydliwa!!
Mieszkancy Gdańska zagłosujcie na kogo kolwiek tylko nie na obecne władze czyli nie na KO i "Wszystko dla Gdańska" bo to jest to samo!- 17 31
-
2022-12-30 17:04
Łysy, dredziarz i foliarz to nie są "wszyscy rowerzyści"
co najwyżej "wszyscy rowerzyści z rogerowej nekropolii"
- 7 0
-
2022-12-30 10:41
Tam nie wolno przechodzić jezdnią!
Każdemu pieszemu który tam przechodzi należy się mandat. Karać, karać i jeszcze raz karać!
- 18 12
-
2022-12-30 11:52
Wszędzie widzicie osoby niepełnosprawne (1)
Kobiety w ciąży i starców! Jakoś nikt się nimi nie przejmuje jak muszą pokonać 4 piętra na nogach, do własnego mieszkania.
- 26 8
-
2022-12-30 12:05
zawsze można się przeprowadzić i mieszkać na parterze
a tak mieszkania na 4 piętrze bez windy są tańsze, dopóki człowiek młody i zdrowy to super, a tak wnieś zakupy, wózek dla dziecka i wtargaj 2 dzieci na 4 piętro, osoba starsza jest czasem uwięziona w domu bo dla takiej osoby 4 piętro to tragedia, a od czego jest MOPS? czasem starsze osoby boją się przeprowadzki, bo brak sił, już nie ta głowa do transakcji, a rodzina ma w d....
- 6 6
-
2022-12-30 12:49
A hugo z nimi
Margines społeczeństwa
- 2 8
-
2022-12-30 13:40
NIE
- 0 1
-
2022-12-30 14:59
A po schodach do góry i z dołu na kładkę też muszą iść
już widzę jak czynna jest winda. Na brak kasy podziękujcie obajtkowi i pisowi - po sprzedaży Lotosu 100 mln podatku w Gdańsku mniej . Dlatego niech emeryci dalej głosują na pis
- 11 2
-
2022-12-30 17:16
Kawałek dalej są przystanki Legionów na których można swobodnie wsiąść. (1)
- 3 5
-
2022-12-30 19:17
300 m dalej
Dla emeryta inwalidy to spacerek na 2 minuty
- 3 0
-
2022-12-30 21:01
Gdańszczanin
Wystarczy wybudować windy .
Przejście naziemne... A co z tunelem?????- 4 1
-
2022-12-30 09:21
(1)
Przy tej inflacji to kazdy przetarg tak bedzie wygladal
- 3 2
-
2022-12-30 12:33
PiS już dziękujemy!
- 0 0
-
2022-12-30 09:23
bezsensowna "inwestycja"
najpierw proszę wyremontować przejścia na jan pawła
- 11 3
-
2022-12-30 09:25
Jaka (2)
Budowa pomalujemy że szwagrem zebrę a światła jak miasto będzie przy kasie zrobi więc nie żałujcie na 3 puszki farby!!!!
- 7 2
-
2022-12-30 12:33
3 puszki za mało (1)
Szwagier frajer
- 0 0
-
2022-12-30 13:00
Plus
Trzynaście piwa
- 0 0
-
2022-12-30 09:27
Dla aut zawsze, dla pieszych - tylko pod przymusem. Oto priorytety transportowe Gdańska w praktyce. (2)
- 9 15
-
2022-12-30 10:02
Dlatego budujemy antyzatoki, przejścia przy tunelach, buspasy, (1)
pasy rowerowe, zwężamy ulice i wszędzie wrzucamy świata z czerwoną falą.
Gdańsk zawsze dla aut? Weź się puknij w łeb.- 4 4
-
2022-12-30 10:13
Ty pustaku niemasz nawet łba a obecnie mamy działania pozorne i pod publike!!I kaprysy urzedników i nic wiecej
Pasy rowerowe z których rowerzysci nie chcą korzystac i jadą chodnikami , dzbanie czyli farba na ulicy zamiast wydzielonej drogi rowerowej bezpiecznej dla rowerzystów i bez zatruwania spalinami .
Nie robią nic do czego nie są zmuszani !!- 3 4
-
2022-12-30 09:35
Nima pinionszków?
Ależ są.
Utopione w budowie i utrzymaniu ECS,
stadionu, w finansowaniu "instytutu kultury miejskiej" i innych pasożytów.- 16 4
-
2022-12-30 09:44
(1)
Przydało by się jeszcze przejście naziemnie na skrzyżowaniu Rzeczypospolitej z Jana Pawła ta kładnka nad jezdnia się nie sprawdza.
- 5 8
-
2022-12-30 12:34
Doskonale się sprawdza!
...kładka analfabeto...
- 1 0
-
2022-12-30 09:48
Wspaniale!!!
Wreszcie jakieś dobre wiadomości na tym portalu!
- 15 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.