• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpiecznie pod PPNT w Gdyni

Michał Sielski
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Cytat z Depeche Mode na PPNT. Wyjątkowe życzenia
  • Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował 7 osób, które przebiegały przez ul. Stryjską.

Po otwarciu nowej części Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni okazało się, że liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła. Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię. ZDiZ: jeśli przepisy pozwolą.



Zdarza ci się przebiegać przez ulicę, gdy nieopodal jest przejście dla pieszych?

W rozbudowanej za ok. 208 mln zł, nowej części Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego znajdzie miejsce 300 firm. Wprowadzają się od piątku, ale już teraz widać, że na ul. Stryjskiej lawinowo wzrosła liczba osób, które przebiegają przez nią w miejscu niedozwolonym zobacz na mapie Gdyni. Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował siedem takich osób. I to poza godzinami szczytu, gdy w PPNT nie ma jeszcze dodatkowych kilkuset osób.

W czym jednak problem, skoro przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Stryjską jest przejście dla pieszych zobacz na mapie Gdyni i to z sygnalizacją świetlną? W tym, że jest ono zwyczajnie nie po drodze. Najkrótsza droga do PPNT od przystanków SKM i autobusowego to przejście przez ulicę tuż za przystankiem. Legalne przejście dla pieszych jest ok. 150 metrów dalej, a i tak potem trzeba się cofnąć.

- Ludzie przebiegają przez środek, a widoczność samochodom dodatkowo utrudniają autobusy, które mają przystanek nieopodal schodów do peronu SKM i zatrzymują się na jezdni, bo nie ma zatoczek - mówi pan Patryk, mieszkaniec pobliskiego Witomina.

Przystanki teoretycznie można by przenieść na pętlę, która jest oddalona niewiele - o ok. 100 metrów. Ale Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni tego nie zrobi.

- Wbrew pozorom dla pasażerów to problem, więc będę bronił każdego metra. Zainteresownie linią 192 już spadło tak, że musieliśmy ograniczyć jej częstotliwość. Przeniesienie przystanków na pętlę, byłoby zapewne jej końcem. W Europie Zachodniej jest stały trend sytuowania przystanków blisko siebie, by jak najbardziej ułatwić pasażerom przesiadkę. Z tego samego powodu przejścia dla pieszych wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez ulice - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Namalować pasy, postawić znak informacyjny i po problemie. Sygnalizacji świetlnej tam nie potrzeba, bo ruch naturalnie regulują światła na pobliskim skrzyżowaniu. Ale okazuje się, że to nie takie proste.

- Są szczegółowe przepisy, regulujące odległość od skrzyżowania czy innego przejścia dla pieszych. Musimy przeanalizować te dane. Przejście będzie można tam wyznaczyć tylko, jeśli przepisy na to pozwolą - wyjaśnia Maciej Karmoliśnki, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • ustawić kilka fotoradarów! (3)

    na pewno nie zaszkodzą, a może nawet pomogą :-)

    • 72 37

    • budżetowi POlski na pewno

      • 9 2

    • w tamtym rejonie może nawet stać 100 fotoradarów. I tak na tym odcinku nikt nie przekracza prędkości bo nie ma za bardzo jak i po co.

      • 5 2

    • i kasowac tych co za szybko biegaja!

      • 6 0

  • A prędkość samochodów ? (12)

    Zmierzmy przez godzinę ile samochód przekroczyło dopuszczalną prędkość i policzmy ilość osób która przeszła w niedozwolonym miejscu :/
    wyjdzie 500 samochodów i 10 osób ?
    Fotoradar zarobi więcej !

    • 35 53

    • akurat na tym odcinku (2)

      między pętlą a sygnalizacją na al. Zwycięstwa, średnia prędkość oscylować będzie w granicach 40km/h. Więc radar to sobie ustaw, ale u siebie pod domem

      • 19 8

      • no chyba .... (1)

        no chyba ze jeździsz rowerem :P
        samochodem tam jeździ się szybciej !

        • 4 16

        • Hmm

          Nie wypowiadaj się w temacie, jeśli nie wiesz o co chodzi.

          • 0 1

    • nie tylko prędkość (6)

      Zmierzmy też ile samochodów tam zatrzymuje się przed istniejącym już przejściem dla pieszych.
      Codziennie widzę jak ludzie muszą zatrzymać się w połowie przejścia, bo samochód nie będzie ustępować

      • 11 3

      • Samochód więcej waży, (2)

        to wiadomo, co ma zrobić pieszy na przejściu.

        • 2 9

        • (1)

          rzucić kamieniem w tylną szybę?

          • 8 2

          • opluć

            • 2 0

      • (2)

        codziennie tam przejeżdżam od około roku i nie widziałem opisanej przez Ciebie sytuacji.

        • 3 3

        • A ja nie raz. Bo codziennie tamtędy przechodzę. Jadący w stronę Gdańska al.Zwycięstwa mają zieloną strzałkę i często prują nie zwracając uwagi na pieszych.

          • 4 2

        • widac za szybko jedziesz i nie masz czasu sie rozejrzec.

          • 2 1

    • Oceniasz palko zdajsie po sobie co za umysl:)

      • 1 1

    • Dziennikarz bredzi.

      A stado baranów za nim. Co to za pojęcie: "przechodzenie w niedozwolonym miejscu"? Skoro jest to 150 metrów (czyli więcej niż 100) od oznaczonego przejścia, to przechodzenie jest dozwolone. Tylko należy pojazdom pierwszeństwa ustąpić.

      • 4 1

  • Racja radary straż miejska policja CBŚ i ABW i kosić na mandatach (4)

    I każdy powinien stać co 10 metrów i po koleji dawać mandaty .jeden od policji 1 od straży jeden z radaru foto itd i budżet będzie pełny z samej jedenej tylko ulicy . Rostowski bierz swoich wolontariuszy i do gdynii a Trójmiasto i społeczniaki bedą szczesliwi. A teraz minusowac społeczniaki....

    • 45 17

    • Masz minusa ode mnie (1)

      za to, że sie urodziłeś

      • 9 5

      • w h....u mam twojego minusa

        • 3 4

    • co 10m???? (1)

      nie bądźmy ortodoksyjni... dajmy co 20...

      • 1 0

      • Żeby nie widzieli przechodzący...

        • 0 0

  • (9)

    Piesi na chodniki!

    • 43 13

    • (2)

      a ziemniaki do ziemi !

      • 8 1

      • A piersi na profilaktyczne badania.

        • 6 0

      • Ziemniaki

        do gara, a potem na talerz każdy to wie.

        • 2 2

    • (5)

      Ja naprawdę nie rozumiem po kij ci ludzie przechodzą w tamtym miejscu skoro niedaleko jest przejście z sygnalizacją. A przechodzę tamtędy codziennie i widzę jak ludzie prują po ulicy mimo iż potem i tak idą w stronę przejścia, albo wcześniej koło niego przechodzili. No naprawdę paranoja

      • 10 8

      • (1)

        Nie skumał artykułu? Dlatego, że ta przestrzeń została zaprojektowana i zorganizowana nieergonomicznie i bez uwzględniania potrzeb LUDZI.

        • 7 4

        • a skumal co napisalem?

          • 5 3

      • Bo dla świętych krów 100 m to za daleko, więc pchają się pod samochód bo krócej... (2)

        ...chyba do ziemi.

        • 10 3

        • własnie o to chodzi że nie krócej, ludzie o których ja piszę po prostu przechodzą w innym miejscu chociaż spokojnie by mogli przejść przez przejście

          • 6 1

        • Co za głupia ta twoja wypowiedź. Niby dlaczego mają iść na około ?

          Dla kogo są miasta ? Tylko dla samochodów, dla kierowców ?

          • 6 5

  • drugie schody - wyjscie z peronu (14)

    Rozwiązaniem byłyby schody na peron po drugiej stronie ulicy. Wtedy można przejść ulicę pod mostem i wyjść po stronie parku.

    • 137 9

    • Bardzo dobry pomysł

      • 14 5

    • dokładnie! (1)

      To samo chciałam napisać! Ale miasto Gdynia o takich rzeczach nie myśli. Gdyby PPNT był budowany przez prywatnego inwestora to by miasto kazało zrobić wszelkie udogodnienia, a tak Szczur ma to gdzies...

      • 7 7

      • a peron?

        peron jest za krótki. A jego wydlużenie (w kierunku Gdyni)to nie takie BANALNE! I należałoby do PKP a nie do Szczurka

        • 1 2

    • Banalne, ale jakże świetne rozwiązanie.
      Popieram

      • 10 1

    • Dokładnie. Zwłaszcza, że peronowe schody to nie jest duży koszt bo to są gotowe elementy które się po prostu instaluje i obyłoby się bez zmiany organizacji ruchu.

      • 12 0

    • winda (7)

      ja bym akurat prędzej widział po drugiej stronie windę niż kolejne schody, na windę specjalnie nie ma miejsca na tym przystanku skm, moim zdaniem jest to jedyna możliwość by ona powstała w ogóle na tym peronie

      • 6 4

      • (6)

        i już widzę jak 20 osób ustawia się w kolejce do windy i cierpliwie czeka aby bezpośrednio z peronu przemieścić się na drugą stronę stryjskiej...

        • 8 0

        • Bezwzględnie muszą być dwie kładki dla ściezki rowerowej i przechodniów (5)

          ponieważ te chodniki obecnie są za wąskie a do tego gdzie tam zmieścić rowery, rolkarzy itd. Jeśli chcemy mieć Rowerową Gdynię to i musimy ponieść koszty tego chciejstwa. i tu oprócz windy winian być wybudowana także pochylnia.

          • 2 1

          • A jeśli nie chcemy mieć rowerowej Gdyni? (4)

            Może jakieś referendum? Czy znów będzie pokaz lizusostwa wobec Holandii, w której jest legalna (tak, legalna) partia pedofilów? Kto tu jest zacofany?

            • 0 5

            • Matematyk ciągle w tej samej klasie (1)

              jeżeli więcej ludzi będzie jeździło rowerami, a udogodnienia dla rowerów nie będą tworzone kosztem udogodnień dla pieszych (tak jak to niektórym się wydawało w Gdańsku i ogólnie w Polsce) to skorzystają na nim również amatorzy jazdy samochodem. Nie chodzi o postęp czy zacofanie ale sensowny wybór z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

              • 1 1

              • Dlaczego nie chcesz referendum? Boisz się, że przegrasz głosowanie?

                Naucz się, że "nie", znaczy NIE. Znam wszystkie Wasze argumenty. Wy znacie moje kontrargumenty, na które potraficie odpowiadać tylko wyśmiewaniem mnie i reszty większości oraz postawą lizusowską do Holandii - kraju z partią pedofilów. Na pocieszenie, ciągle przegrywają wybory.

                Rower ma poważne wady. Samochód ma wadziątka. Albo odwrotnie. To jest kwestia gustu. Tutaj większość ma gust inny niż Twój. Więc nie ma być rowerów w Gdyni. Nie lękam się wyniku potencjalnego referendum. Nie, znaczy NIE.

                • 0 1

            • (1)

              matematyk powinien trochę znać się przynajmniej na logice i wiedzieć że aluzje odnośnie holandii i ichniejszej partii pedofilów nie stanowią merytorycznego argumentu w tej dyskusji.

              • 0 1

              • Ależ ja się dostosowuję do was.

                Wszystko oceniacie przez pryzmat Zachodu. Najczęściej Holandii, chociaż jest na prawo od południka zerowego. Trzeba piętnować lizusostwo. Kraju, gdzie tyle dziwactw jest legalnych, wolę nie naśladować. A jeśli, to po głębszych przemyśleniach.

                • 0 0

    • plus winda

      • 1 1

  • Nic nie robić !! (4)

    Odbywać będzie się tam naturalna selekcja niech idioći sami sie zabijają jeżeli nie umieją się dostosować !

    • 47 27

    • współczuję osobom, które mają kontakt z Szymonem

      • 11 19

    • tylko Darwin (1)

      Zgadzam się z Szymonem. Ludzie opamiętajcie się, przejścia są niedaleko.

      • 4 4

      • czy kierowcy, którzy się opamiętują i przepuszczają pieszych poza przejściami

        będą wg ciebie, Szymon, nadal ludźmi czy lemingami blokującymi ruch?

        • 1 0

    • Post Szymona dobitnie pokazuje kim jest

      Jest idiotą.

      Nie, nie popieram przechodzenia przez jezdnię "na dziko"

      • 2 0

  • Uwaga! hipstery na drodze! (2)

    • 24 3

    • Co za kraj... (1)

      Teraz to już nawet na nielegalu przebiec przez ulicę nie można, żeby nie było w pobliżu jakiegoś amatora sensacji, fotki i koniecznie artykułu w necie. Niedługo nawet w domu gazów z jelit uwolnić nie będzie można. Papież zresztą już ma z tym pozamiatane, bo pisiory złożyły doniesienie na LIMO, który stwierdził że to normalny facet i jemu też się coś od życia należy. Ale nieee, jemu nie wolno, pisiory już przygotowują ustawę zakazującą wysokim dostojnikom kościelnym puszczania ordynarnych gazów:-) Podobno będzie powołana spec komisja, która za symboliczne pare-set tysięcy naszych złotych się tym zajmie.

      • 6 3

      • Obcięto ci za bardzo

        Uś, ty masz jakiś problem z pisiorem - rzezak obciął ci za bardzo, że bez POwodu wyskakujesz z polityką i KK ?

        • 3 2

  • (4)

    Jak pieszego potrąci samochód i skończy na wózku to wtedy będzie biadolenie i zadawanie pytania czy było warto skracać sobie drogę o 150 m.
    Pozdrawiam Święte Krowy

    • 33 16

    • Następny chamowaty przedstawiciel lobby samochodowego. (1)

      Dla mnie jako kierowcy jest oczywiste że ludzie pójdą na wprost z peronu do PPNT, tak samo jak z hali na przystanki przy Jana z Kolna i Radtkego - od lat nie można się tam doprosić przejścia dla pieszych. Ja jako kierowca przy takich miejscach nie narzekam na pieszych tylko zwalniam i będę ich przy PPNT jak przy hali przepuszczał i biada tobie abyś mi trąbnął.

      • 6 2

      • Kodeks drogowy:

        Art. 11.

        1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.

        Art. 13.

        1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

        2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

        3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

        4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

        5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.

        6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

        7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.

        8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

        I kto jest pajacem?

        • 0 0

    • Kierowca ma obowiązek zwolnić pierwszeństwo pieszemu na jezdni (1)

      Niezależnie od tego czy pieszy znalazł się na jezdni zgodnie z przepisami. Jako kierowca, to ty jesteś głównym odpowiedzialnym za bezpieczeństwo na drodze. Jeśli jeździsz na ślepo, to jesteś potencjalnym mordercą.

      • 4 1

      • a jak mam ch*** w spodniach to jestem potencjalnym gwałcicielem?

        • 1 2

  • ja widzę jedno wyjście

    - przygotować projekt komunikacji związanej z PPN-T i już rozpocząć pilne konsultacje i prace przygotowawcze razem z SKM. W planach powinno być budowa kładki uporządkowanie terenu pod inwestycję związanej z poszerzeniem wiaduktu nad torami, który posłużyłby również za zadaszenie na peronie SKM Redłowo.

    Jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem, budowa ta rozwiązałaby faktyczny problem co najmniej na 10 lat. Inwestycja ta będzie sporym ułatwieniem dla ludzi a zwłaszcza poprawi bezpieczeństwo. Zyskają mieszkańcy, przystanek, PPNT, Centrum Biurowe z Łużyckiej i planowana do rozbudowy Psia Górka - dzięki któremu będą mieli bliżej do głównych ciągów komunikacyjnych, SKM, Forum Sportowego i planowanego Przystanku PKM Gdyna"Stadion".

    • 26 4

  • Remont Stryjskiej (5)

    A dlaczego, przy okazji budowania PPNT, nie wyremontowano odcinka ul. Stryskiej od wiaduktu do al. Zwycięstwa? Stan drogi na tym odcinku jest kiepski, poza tym skrzyżowanie jest niewydolne - brak na ul. Stryjskiej osobnego pasa do skrętu w lewo (od strony Witomina). Kawałek dalej Invest Komfort wybudował Altusa i musiał przebudować dwa skrzyżowania, zrobić osobne pasy skrętu. Jak to jest ?

    • 40 10

    • bo tu inwestorem było miasto

      • 16 0

    • zwycięstwa też nie ruszyli... (3)

      Lewoskręt jest. Na jakieś dwa samochody:) Schodów z peronu na wiadukt nie zrobią bo pod wiaduktem biegnie gazociąg. Tam, aż się prosi zrobić porządny węzeł przesiadkowy, ale kto o tym myśli:(

      • 6 0

      • Oj nie narzekaj, są dwa pasy przynajmniej :)

        • 1 1

      • Nie, chodziło mi o osobny lewoskręt (pas tylko do jazdy w lewo, a nie do jazdy w lewo i prosto). Na tym skrzyżowaniu w każdym kierunku dużo samochodów jeździ. A to co tam teraz wymalowali na jezdni chłopaki z pędzlami to jakaś kpina.

        • 0 0

      • Tu aż się prosi

        kompleksowa przebudowa układu komunikacyjnego Stryjska/zwycięstwa wraz z przystankami, wiaduktem i peronem. Może by zrobić węzeł przesiadkowy na działkach i dodatkowy tunel dla pieszych za Drogę Gdyńską. Tylko nic nie piszcie o kosztach.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane