- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (151 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (112 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (187 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (111 opinii)
Niebezpiecznie pod PPNT w Gdyni
Po otwarciu nowej części Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni okazało się, że liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła. Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię. ZDiZ: jeśli przepisy pozwolą.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
W czym jednak problem, skoro przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Stryjską jest przejście dla pieszych
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Ludzie przebiegają przez środek, a widoczność samochodom dodatkowo utrudniają autobusy, które mają przystanek nieopodal schodów do peronu SKM i zatrzymują się na jezdni, bo nie ma zatoczek - mówi pan Patryk, mieszkaniec pobliskiego Witomina.
Przystanki teoretycznie można by przenieść na pętlę, która jest oddalona niewiele - o ok. 100 metrów. Ale Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni tego nie zrobi.
- Wbrew pozorom dla pasażerów to problem, więc będę bronił każdego metra. Zainteresownie linią 192 już spadło tak, że musieliśmy ograniczyć jej częstotliwość. Przeniesienie przystanków na pętlę, byłoby zapewne jej końcem. W Europie Zachodniej jest stały trend sytuowania przystanków blisko siebie, by jak najbardziej ułatwić pasażerom przesiadkę. Z tego samego powodu przejścia dla pieszych wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez ulice - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.
Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Namalować pasy, postawić znak informacyjny i po problemie. Sygnalizacji świetlnej tam nie potrzeba, bo ruch naturalnie regulują światła na pobliskim skrzyżowaniu. Ale okazuje się, że to nie takie proste.
- Są szczegółowe przepisy, regulujące odległość od skrzyżowania czy innego przejścia dla pieszych. Musimy przeanalizować te dane. Przejście będzie można tam wyznaczyć tylko, jeśli przepisy na to pozwolą - wyjaśnia Maciej Karmoliśnki, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Miejsca
Opinie (165) 2 zablokowane
-
2013-03-16 21:39
192
Odnośnie autobusu linii 192, którego kursy zostały zlikwidowane w niedzielę można określić jako jedno wielkie nieporozumienie! Jak w tak rozwiniętym mieście może nie być żadnego bezpośredniego połączenia w niedzielę z jednej dzielnicy do drugiej(Witomino->Płyta Redłowska), nie pojmuję tego! ZKM dba o swoich pasażerów tylko teoretycznie, natomiast praktyka jest smutna. Narażają osoby nie posiadające biletów miesięcznych na weekendy lub w ogóle, aby płaciły za przesiadki. Zawiedziona.
- 2 0
-
2013-03-16 23:09
to skrzyzowanie jest niebezpieczne
- 0 0
-
2013-03-17 07:41
Pan Patryk z Witomina z artykułu to redakcyjny kolega??
- 0 0
-
2013-03-17 13:45
Będzie tunel
spokojnie park techniczny,sami fachowcy,zrobi się tunel i po kłopocie-
- 0 0
-
2013-03-18 07:51
dobry pomysł Kuby !!!
zrobić wyjście z peronu z drugiej strony ulicy - tylko kto sfinansuje schody- PKP ?
- więcej czasu będą się 'targować' niż ta cała robota by trwała !!! A byłoby to najlepsze rozwiązanie tego problemu- gratuluję pomysłu !!!- 0 0
-
2013-03-18 18:59
ograniczyć prędkość do 20-stki !!!
- to jest krótki odcinek drogi , nikomu nie zaszkodzi trochę zwolnienia dla bezpieczeństwa 'ślepochodów- !!! -skoro miasto nie potrafi zaradzić problemowi
to bądżmy my kierowcy mądrzejsi i pokażmy, że nam bardziej zalęży na bezpieczeństwie !!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.