• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpiecznie pod PPNT w Gdyni

Michał Sielski
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Cytat z Depeche Mode na PPNT. Wyjątkowe życzenia
  • Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował 7 osób, które przebiegały przez ul. Stryjską.

Po otwarciu nowej części Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni okazało się, że liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła. Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię. ZDiZ: jeśli przepisy pozwolą.



Zdarza ci się przebiegać przez ulicę, gdy nieopodal jest przejście dla pieszych?

W rozbudowanej za ok. 208 mln zł, nowej części Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego znajdzie miejsce 300 firm. Wprowadzają się od piątku, ale już teraz widać, że na ul. Stryjskiej lawinowo wzrosła liczba osób, które przebiegają przez nią w miejscu niedozwolonym zobacz na mapie Gdyni. Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował siedem takich osób. I to poza godzinami szczytu, gdy w PPNT nie ma jeszcze dodatkowych kilkuset osób.

W czym jednak problem, skoro przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Stryjską jest przejście dla pieszych zobacz na mapie Gdyni i to z sygnalizacją świetlną? W tym, że jest ono zwyczajnie nie po drodze. Najkrótsza droga do PPNT od przystanków SKM i autobusowego to przejście przez ulicę tuż za przystankiem. Legalne przejście dla pieszych jest ok. 150 metrów dalej, a i tak potem trzeba się cofnąć.

- Ludzie przebiegają przez środek, a widoczność samochodom dodatkowo utrudniają autobusy, które mają przystanek nieopodal schodów do peronu SKM i zatrzymują się na jezdni, bo nie ma zatoczek - mówi pan Patryk, mieszkaniec pobliskiego Witomina.

Przystanki teoretycznie można by przenieść na pętlę, która jest oddalona niewiele - o ok. 100 metrów. Ale Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni tego nie zrobi.

- Wbrew pozorom dla pasażerów to problem, więc będę bronił każdego metra. Zainteresownie linią 192 już spadło tak, że musieliśmy ograniczyć jej częstotliwość. Przeniesienie przystanków na pętlę, byłoby zapewne jej końcem. W Europie Zachodniej jest stały trend sytuowania przystanków blisko siebie, by jak najbardziej ułatwić pasażerom przesiadkę. Z tego samego powodu przejścia dla pieszych wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez ulice - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Namalować pasy, postawić znak informacyjny i po problemie. Sygnalizacji świetlnej tam nie potrzeba, bo ruch naturalnie regulują światła na pobliskim skrzyżowaniu. Ale okazuje się, że to nie takie proste.

- Są szczegółowe przepisy, regulujące odległość od skrzyżowania czy innego przejścia dla pieszych. Musimy przeanalizować te dane. Przejście będzie można tam wyznaczyć tylko, jeśli przepisy na to pozwolą - wyjaśnia Maciej Karmoliśnki, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • Ludzie to niech przebiegają - najwyżej zrobią sobie krzywdę. Lepiej by się zaprać za tych co tam parkują na zakazie.

    • 2 0

  • a obok są światła

    • 1 0

  • redaktorze (1)

    a może by tak poczytać kodeks drogowy. Jeżeli do przejścia jest 150 m to mozna przechodzić przez jezdnię !!!
    " Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu."

    • 5 1

    • Wszystko się zgadza...

      ...ale najważniejszy jest zdrowy rozsądek.

      • 0 1

  • a kiedy

    będzie bezpieczne przejście przy hali gdyńskiej, do autobusów przy ul. Jana z Kolna? Są tam aż 3 b. ruchliwe przystanki, a ludzie przebiegają na nie pomiędzy jadącymi samochodami, koszmar...

    • 3 1

  • Fotoreporter (1)

    Fotoreportera do sądu podać, bo jak się domyślam nie ma podpisanej zgody na upublicznienie zdjęć i twarzy...

    • 4 0

    • Właśnie miałem to samo napisać.

      Osoby ze zdjęć mogą teraz mieć roszczenia wobec trojmiasto.pl

      • 1 1

  • Ładnie to tak? Fotografować osoby niepubliczne bez ich zgody i publikować niezasłaniając twarzy?

    Jest to moralniejsze niż fotoradary? W niektórych krajach (wschodnich, a co?), poszkodowany może zabrać sprawcy narzędzie zbrodni i przerobić na surówce wtórne. Choć dżentelmen ograniczyłby się do karty pamięci/filmu.

    Uwiecznieni tutaj stawiają swoje życie w tej grze. Bo każdy sąd na świecie uniewinniłby kierowcę w takiej sytuacji. Rzetelny, oczywiście. Nie wspominając o tym, że jest opancerzony itepe.

    • 2 0

  • Ludzie skracają sobie drogę na przystanek ZKM i SKM

    zrobić barierki i po problemie!!!

    • 1 1

  • Cyt: "Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię"

    Trzeba by im w takim razie zrobić jedno wielkie przejście dla pieszych. Wchodzą wszędzie, wbiegają, wpadają zza samochodów. Niejednokrotnie mając przejście kilkanaście metrów dalej.

    • 3 0

  • Nic nie ma dla ludzi..

    chodzacych jeszt fszystko tylko dla KJEROFZUF

    • 0 1

  • ja tam jesze nigdy nie szłem

    chyba się tam wybroję obejżeć ten Park.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane