• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpiecznie pod PPNT w Gdyni

Michał Sielski
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Cytat z Depeche Mode na PPNT. Wyjątkowe życzenia
  • Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował 7 osób, które przebiegały przez ul. Stryjską.

Po otwarciu nowej części Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni okazało się, że liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła. Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię. ZDiZ: jeśli przepisy pozwolą.



Zdarza ci się przebiegać przez ulicę, gdy nieopodal jest przejście dla pieszych?

W rozbudowanej za ok. 208 mln zł, nowej części Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego znajdzie miejsce 300 firm. Wprowadzają się od piątku, ale już teraz widać, że na ul. Stryjskiej lawinowo wzrosła liczba osób, które przebiegają przez nią w miejscu niedozwolonym zobacz na mapie Gdyni. Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował siedem takich osób. I to poza godzinami szczytu, gdy w PPNT nie ma jeszcze dodatkowych kilkuset osób.

W czym jednak problem, skoro przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Stryjską jest przejście dla pieszych zobacz na mapie Gdyni i to z sygnalizacją świetlną? W tym, że jest ono zwyczajnie nie po drodze. Najkrótsza droga do PPNT od przystanków SKM i autobusowego to przejście przez ulicę tuż za przystankiem. Legalne przejście dla pieszych jest ok. 150 metrów dalej, a i tak potem trzeba się cofnąć.

- Ludzie przebiegają przez środek, a widoczność samochodom dodatkowo utrudniają autobusy, które mają przystanek nieopodal schodów do peronu SKM i zatrzymują się na jezdni, bo nie ma zatoczek - mówi pan Patryk, mieszkaniec pobliskiego Witomina.

Przystanki teoretycznie można by przenieść na pętlę, która jest oddalona niewiele - o ok. 100 metrów. Ale Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni tego nie zrobi.

- Wbrew pozorom dla pasażerów to problem, więc będę bronił każdego metra. Zainteresownie linią 192 już spadło tak, że musieliśmy ograniczyć jej częstotliwość. Przeniesienie przystanków na pętlę, byłoby zapewne jej końcem. W Europie Zachodniej jest stały trend sytuowania przystanków blisko siebie, by jak najbardziej ułatwić pasażerom przesiadkę. Z tego samego powodu przejścia dla pieszych wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez ulice - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Namalować pasy, postawić znak informacyjny i po problemie. Sygnalizacji świetlnej tam nie potrzeba, bo ruch naturalnie regulują światła na pobliskim skrzyżowaniu. Ale okazuje się, że to nie takie proste.

- Są szczegółowe przepisy, regulujące odległość od skrzyżowania czy innego przejścia dla pieszych. Musimy przeanalizować te dane. Przejście będzie można tam wyznaczyć tylko, jeśli przepisy na to pozwolą - wyjaśnia Maciej Karmoliśnki, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • (2)

    Można też przekazać sprawę jakimś organom biegłym lub niemieckiemu laboratorium.
    A sprawa jest zawikła ponieważ amerykańscy naukowcy odkryli że na tym skrzyżowaniu jest tak zwana logiczna czarna dziura, na której obrzeżu wszystkie organizmy opanowuje letarg.

    • 3 0

    • (1)

      Tak, bo na zachodzie okazało się że pasy dla pieszych najlepiej kłaść tak gdzie przechodzą ludzie ale wbrew pozorom to wcale nie takie jasne.

      • 1 0

      • A polemizowałbym, a polemizował!

        • 0 0

  • Normalka...

    Nastawiac nowych budynkow bez analizy infrastruktury drogowej, bo i po co to komu. Grunt ze sukces odtrabiony.

    • 5 0

  • a przy hali targowejbyło juz tyle wypadków smiertelnych a do dzis (1)

    nie ma przejscia z hali na przystanek---kogo to obchodzi?!

    • 6 1

    • Tam jest okropnie ale wypadków śmiertelnych nie było. Znowu kogoś ponioslła wyobraźnia.

      • 2 0

  • ?!?

    Tyle co wiem nowe wspaniałe części PPNT nie są jeszcze otworzono. Wczoraj była prezentacja dla mediów, czyli info wprowadza po raz kolejny w błąd. Piesi tak jak i kierowcy notorycznie łamią prawo drogowe i nie trzeba zrzucać odpowiedzialności na nowy obiekt

    • 3 0

  • WTF? Tam są dwa przejścia oddalone od siebie o 200 metrów góra.

    Jeszcze trzecie ma być? PARODIA.

    • 4 1

  • Stan drogi po budowie

    Stan drogi przy skrzyżowaniu stryjską i zwycięstwa woła o pomstę do nieba.... Wszystko przez budowę ppnt. Wykonawca powinien po budowie wyremontować nawierzchnię...

    • 4 0

  • Też mi afrea... Cieszmy się, że w gdyni przynajmniej widać pasy, a dziury są polepione.

    • 2 2

  • bieg

    Panna się śpieszy

    • 1 0

  • Wspomniana linia 192

    Pan Gromadzki trochę źle się wyraził - zainteresowanie linią 192 nie spadło tylko, że rozkład jazdy zupełnie ludziom nie pasuje. Codziennie z Płyty Redłowskiej dojeżdżam do Gdańska i zamiast na przystanek SKM podjeżdżać autobusem idę pieszo mimo, że przystanek autobusowy mam tuż obok bloku i szczególnie wracając nieraz z zakupami nie musiałabym iść 15 min pod ostrą górkę. Jednak ktoś mądry tak "dopasował" rozkłady 192 do SKM, że gdy jestem na dole przy schodach to widzę akurat odjeżdżający autobus, następny jest za 15 min, czyli dokładnie tyle ile zajmuje droga pieszo, a autobus jeszcze musi dojechać. Więc nikt poza osobami mającymi problem z poruszaniem się nie czeka tylko idzie. W drugą stronę jest dokładnie to samo, autobus podjeżdża na przystanek albo równo z kolejką albo minutę czy dwie po niej. Jednak ZKM widzi to inaczej i wycina kolejne autobusy zamiast dopasować rozkład do kolejek, no chyba że czekają że to SKM dostosuje swój rozkład do rozkładu autobusu 192.

    Natomiast co do brakującego przejścia, to idąc dzisiaj na kolejkę dokładnie o tym pomyślałam, że tam brakuje tego przejścia. Ta widoczna na zdjęciu pani, powinna dojść do widocznego skrzyżowania i po drugiej stronie ulicy cofnąć się do... punktu wyjścia tylko że po drugiej stronie ulicy. Czy ktoś normalny na umyśle wyobraża sobie, że tłumy ludzi będą codziennie naokoło chodzić 300 metrów? Czy planując taką wielką inwestycję, nie można było o tym pomyśleć? Czy decydenci nastawili się, że ludzie dojeżdżać będą tam samochodami? Przecież tam nie ma nawet wielu miejsc parkingowych i założenie było chyba takie, że ludzie mają korzystać z SKM i ZKM - jak to się ma do wycinania autobusów odjeżdżających z pobliskiego przystanku? Kilka lat temu, w czasie remontu przystanku SKM Gdynia Redłowo schody na peron były po drugiej stronie ulicy, może to jest wyjście, właśnie wybudować drugie schody na peron? Ale przy całej wielkiej i szumnej inwestycji na to już zabrało pieniędzy, a podejrzewam, że to byłaby naprawdę znikoma część całości.

    • 9 1

  • Wspaniały ZDiZ

    Gdyby to była prywatna inwestycja już ZDiZ nakazalby przebudowę całego węzła a tutaj mamy inwestycje miejska i na efekty nie trzeba było długo czekać. ZDiZ szantazuje prywatnych inwestorów a na inwestycje miejskie przymyka oko...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane