• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpiecznie pod PPNT w Gdyni

Michał Sielski
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Cytat z Depeche Mode na PPNT. Wyjątkowe życzenia
  • Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował 7 osób, które przebiegały przez ul. Stryjską.

Po otwarciu nowej części Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni okazało się, że liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła. Specjaliści: przejścia wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez jezdnię. ZDiZ: jeśli przepisy pozwolą.



Zdarza ci się przebiegać przez ulicę, gdy nieopodal jest przejście dla pieszych?

W rozbudowanej za ok. 208 mln zł, nowej części Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego znajdzie miejsce 300 firm. Wprowadzają się od piątku, ale już teraz widać, że na ul. Stryjskiej lawinowo wzrosła liczba osób, które przebiegają przez nią w miejscu niedozwolonym zobacz na mapie Gdyni. Nasz reporter w ciągu 10 minut sfotografował siedem takich osób. I to poza godzinami szczytu, gdy w PPNT nie ma jeszcze dodatkowych kilkuset osób.

W czym jednak problem, skoro przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Stryjską jest przejście dla pieszych zobacz na mapie Gdyni i to z sygnalizacją świetlną? W tym, że jest ono zwyczajnie nie po drodze. Najkrótsza droga do PPNT od przystanków SKM i autobusowego to przejście przez ulicę tuż za przystankiem. Legalne przejście dla pieszych jest ok. 150 metrów dalej, a i tak potem trzeba się cofnąć.

- Ludzie przebiegają przez środek, a widoczność samochodom dodatkowo utrudniają autobusy, które mają przystanek nieopodal schodów do peronu SKM i zatrzymują się na jezdni, bo nie ma zatoczek - mówi pan Patryk, mieszkaniec pobliskiego Witomina.

Przystanki teoretycznie można by przenieść na pętlę, która jest oddalona niewiele - o ok. 100 metrów. Ale Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni tego nie zrobi.

- Wbrew pozorom dla pasażerów to problem, więc będę bronił każdego metra. Zainteresownie linią 192 już spadło tak, że musieliśmy ograniczyć jej częstotliwość. Przeniesienie przystanków na pętlę, byłoby zapewne jej końcem. W Europie Zachodniej jest stały trend sytuowania przystanków blisko siebie, by jak najbardziej ułatwić pasażerom przesiadkę. Z tego samego powodu przejścia dla pieszych wyznacza się tam, gdzie ludzie przechodzą przez ulice - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego. Namalować pasy, postawić znak informacyjny i po problemie. Sygnalizacji świetlnej tam nie potrzeba, bo ruch naturalnie regulują światła na pobliskim skrzyżowaniu. Ale okazuje się, że to nie takie proste.

- Są szczegółowe przepisy, regulujące odległość od skrzyżowania czy innego przejścia dla pieszych. Musimy przeanalizować te dane. Przejście będzie można tam wyznaczyć tylko, jeśli przepisy na to pozwolą - wyjaśnia Maciej Karmoliśnki, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • Ojej! Na zdjęciu jest... (2)

    moja nauczycielka! Nieładnie, proszę pani!

    • 5 1

    • wytargaj ja za uszy !

      uszy a nie USZY !

      • 2 0

    • wyluzuj i se kup lizaka, i od pani się odczep, bo pani przechodzi w miejscu

      już powinno być przejście.

      • 0 0

  • Trawnik przed "starym" Parkiem N-T (przy al. Zwycięstwa)

    Tam to dopiero jest chlew... Ktos w końcu się tym zajmie? Auta rozjechaly caly trawnik. Błoto na jezdni, masakra jakas!

    • 4 0

  • A miał być taki hamerykański.

    • 1 2

  • a wyjazdem z rozowej przy nowym skrzyzowaniu nikt sie nie zajmie? (1)

    na tym wyjezdzie przy wezle franciszki cegielskiej sa tak zgrane swiatla ze przelecenie na zoltym to 100 procent stluczka jest tam przynjamniej 1 w tygodniu i byly juz tam ze 3 potracenia chyba by wypadalo troxhe to przzestoric panie szczurek co nie?

    • 1 1

    • Żółte nie służy do przelatywania

      W myśl przepisów na żółtym należy się zatrzymać, o ile nie wymaga to gwałtownego hamowania lub nie stwarza zagrożenia... a nie "przelatywać".

      • 1 1

  • Ustawić ograniczenie prędkości + radar, (2)

    a piesi będą mogli przechodzić bezpiecznie.

    Pasy nie są konieczne do przechodzenia. Jeśli najbliższe są nie bliżej niż 100 m to można przejść. A nawet gdyby, to należy taką przepisologię prawną potraktować jako martwą.

    • 1 5

    • (1)

      Takiemu pieszemu należy się mandat 500 zł lub wniosek o grzywnę 3000 zł.

      • 3 1

      • Co ty nie powiesz zapyziały szoferze ! Pogięło cię ? Co ty sobie myślisz -

        że piesi będą biegac naokoło ?

        • 0 2

  • Jak uda ci się na Stryjskiej...

    Przyjdą do domu i z przyłożenia ciebie, twoją
    połowę i jeszcze to malutkie buuum !

    • 0 1

  • Sam tamtędy przechodzę czasami...

    Odpowiedź jest prosta, zejście na peron SKM jest tylko z jednej strony mostu, dzisiaj rano śpieszyłem się na SKM i dlatego nie czekałem na światłach przy skrzyżowaniu z al.Zwycięstwa, wydaję mi się że otwarcie PPNT nie miała na to żadnego wpływu, może jedynie taki że przez długi okres czasu chodnik po tamtej stronie był zamknięty z powodu budowy, ale przed rozbudową była taka sama sytuacja, wiec nie rozumiem skąd nagle takie HALO!

    • 5 1

  • ruchliwą Stryjską?

    Popatrzmy na ostatnie zdjęcie (pan w czerwonym) i przeczytajmy te zdanie: "liczba przebiegających przez ruchliwą ul. Stryjską znacznie wzrosła".

    Na zdjęciu bardzo ruchliwa ta ulica... :)

    • 4 0

  • Dobrze

    Ze reagujecie nim ktoś zginie.

    • 3 1

  • skrzyżowanie Stryjskiej z al. Zwycięstwa

    jest do bani. przejścia dla pieszych są zbyt blisko skrzyżowania, problemem są zarówno przejścia przez al. Zwycięstwa jak i Stryjską. jedyne co się niedawno zmieniło to wyznaczenie na Stryjskiej farbą dwóch pasów tuż przed skrzyżowaniem. dodatkowo przejście powinno być wyznaczone obok przystanku autobusowego w kierunku centrum - podobnie jak istniejące przejście obok przystanku w przeciwnym kierunku.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane