- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (330 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Niepewna przejezdność Trasy Kaszubskiej w czerwcu. Opóźnione prace w Gdyni
Przejazd odcinkiem Chwaszczyno - Kamień
Zapowiadana przejezdność odcinka Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Strzebielinem w czerwcu staje się coraz mniej realna. Wykonawca prac przyznaje, że prace zahamowała wojna na Ukrainie i rosnące koszty. - Jesteśmy bardzo blisko momentu uzyskania przejezdności, ale nie da się określić konkretnej daty - wskazują drogowcy.
- Trasa Kaszubska to najbardziej oczekiwana przez kierowców droga na Pomorzu, od czasu otwarcia S7 między Gdańskiem i Elblągiem.
- Budowa 42-kilometrowej trasy między Gdynią a drogą krajową nr 6 trwa od marca 2019 r. i będzie kosztować co najmniej 1,5 mld zł (prawie połowa pochodzi z UE).
- Pierwotnie miała być przejezdna przed końcem 2021 r., ale terminu nie udało się dotrzymać
- Jako powód wskazywano pandemię oraz odkrycia archeologiczne, które wstrzymały prace
Trasa Kaszubska: wszystkie informacje o inwestycji
Prace na węźle Wielki Kack
- Trasa Kaszubska: do końca czerwca miała być przejezdność do Strzebielina
- Jakie odcinki są gotowe?
- Co jest potrzebne do przejezdności Trasy Kaszubskiej?
- Co spowodowało opóźnienie prac?
- Przejezdność na całym odcinku Gdynia-Szemud albo wcale
- Trasa Kaszubska: co powstaje
Trasa Kaszubska: do końca czerwca miała być przejezdność do Strzebielina
W kwietniu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informowali, że do końca czerwca 2022 r. trasa od Gdyni aż do Strzebielina - a więc miejscowości za Szemudem - będzie przejezdna.
Zresztą według kontraktu prace na odcinku nieco krótszym, bo z Gdyni do Szemuda, wykonywane przez firmę Polaqua, powinny zakończyć się do 24 czerwca.
Wszystko wskazuje na to, że termin po raz kolejny nie zostanie dotrzymany.
Jakie odcinki są gotowe?
Odcinek I, między Szemudem i granicą z Bojanem, znajdujący się poza miastem, mający długość blisko 14 km jest skończony. W najbliższych dniach ma zostać zgłoszony wniosek do inspektora nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie.
Odcinek II, pomiędzy granicą z Bojanem i Gdynią do węzła Wielki Kack, wciąż jest w budowie. Węzeł Wielki Kack i Węzeł Dąbrowa to miejsca, gdzie robotnicy pracują obecnie najbardziej intensywnie.
- Prowadzimy prace mostowe i drogowe. W tej chwili kończymy roboty konstrukcyjne w zakresie obiektów i przystępujemy do robót wykończeniowych. Poziom zaawansowania na tym odcinku można ocenić na 80 proc. - mówi Wojciech Cywiński z firmy Polaqua.
Co jest potrzebne do przejezdności Trasy Kaszubskiej?
Cywiński tłumaczy, że aby uzyskać przejezdność, konieczne jest zakończenie robót na tzw. Trasie Chwaszczyńskiej, czyli od węzła wielki Kack, przez węzeł Dąbrowa do Chwaszczyna. Brakuje tu wciąż podbudów i warstw bitumicznych. Natomiast na węźle Wielki Kack trwają roboty wykończeniowe na sześciu obiektach oraz fragmentach Obwodnicy Trójmiasta.
Ukończenie tych prac pozwoli na zlikwidowanie tymczasowego ronda w ciągu ulicy Chwaszczyńskiej.
- Wtedy przełożymy ruch na docelowe łącznice już nowo wybudowanego węzła. Czekamy też na pomysł poprowadzenia ruchu po trasie Gdynia-Chwaszczyno, która ma teraz jedną jezdnię - uzupełnia Tomasz Studnicki, inżynier z biura kontraktu.
Co spowodowało opóźnienie prac?
Jako powody opóźnień wskazywana jest przede wszystkim wojna na Ukrainie, a konkretnie odpływ robotników z tego kraju i wzrost kosztów materiałów budowlanych.
- Staramy się maksymalnie przyspieszyć prace. Działamy w warunkach wojennych. Wojna na Ukrainie spowodowała odpływ pracowników, opóźnienia w dostawach i horrendalnie wysokie koszty. Zarówno roboty wykończeniowe na mostach, jak i roboty konstrukcyjne na drogach musimy wykonać w tym samym czasie, a później jeszcze trzeba uzyskać pozwolenia na użytkowanie - dodaje Wojciech Cywiński.
Przejezdność na całym odcinku Gdynia-Szemud albo wcale
Podkreśla, że bez zapewnienia przejezdności zarówno poza Gdynią, jak i w Gdyni nie będzie sensu otwierania całego odcinka i dopuszczenia go w pełni do ruchu.
- Założyliśmy uzyskanie przejezdności pod koniec czerwca, by ulżyć turystom, którzy tu przyjadą, ale jest wiele zagrożeń, które powodują, że może się nie udać. Potrzebna jest intensywna praca - kończy.
Terminem, który wymienia się obecnie, są "wakacje". Jesienią prace na całym odcinku mają zostać zakończone.
Warto przypomnieć, że oficjalnie prace na odcinku Gdynia-Szemud według kontraktu powinny zakończyć się do 24 czerwca. Po tym terminie inwestor, czyli GDDKiA, formalnie może zacząć naliczanie kar.
- Wykonawca wniósł jednak roszczenie dotyczące samego węzła Kack i tego, co znaleziono w ziemi. Znajdowała się tam komora, która nie była zainwentaryzowana na mapach. Trwa rozpatrywanie tego wniosku. Mobilizujemy wykonawcę, by puścić ruch jak najszybciej - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA.
Budowa Trasy Kaszubskiej na filmach
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie (332) ponad 20 zablokowanych
-
2022-06-04 02:25
Przecież to wina Tuska! (2)
Każdy PiSowiec to wie.
- 13 6
-
2022-06-04 03:32
Czy to aby nie sianie nienawiści? (1)
- 1 6
-
2022-06-04 05:27
Krychy spytaj.
- 5 0
-
2022-06-04 03:43
Dobrze ze u bukmachera obstawiłem 100 tys że się nie wyrobią. Panowie dzięki wam stac mnie teraz na 10 mieszkań.
Dziękuję.- 6 1
-
2022-06-04 06:00
Standardowo, podać na przetargu nierealny termin, żeby wygrać a potem będziemy się martwić
- 6 0
-
2022-06-04 06:02
(5)
"Działamy w warunkach wojennych. Wojna na Ukrainie spowodowała odpływ pracowników"
Proszę o konkretne liczby.
Ilu ukraińskich robotników budujących Trasę Kaszubską nie przyszło do pracy i wróciło na Ukrainę?- 32 0
-
2022-06-04 06:38
Taka prawda
- 2 1
-
2022-06-04 07:44
Dwóch (1)
Sasza i Vladimir
- 4 0
-
2022-06-05 07:52
Oraz Mykoła.
- 0 1
-
2022-06-05 07:55
Jo, bo my na Ukrainie jesteŝmy.
Ukraińcôw musimy wszędzie zatrudniać I powiwewać flagą blue-yellow. Zapłaćcie godnie, to I polscy specjaliści się znajdą,bo teraz to oni za euro w Niemczech lub korony w Norwegii.Czy w tym kraju wszystko musi być na granicy żebraniny?
- 1 0
-
2022-06-05 13:26
Jaki ku...a odpływ
Przybyło ich całkiem sporo. Tylko zamiast budować tą drogę jeżdżą po mieście luksusowymi autami na ukraińskich blachach. Nawet terenową Teslę można w Gdańsku spotkać
- 1 0
-
2022-06-04 06:11
Polaqua zostawiła budowę Testru Szekspira
Oby nie zostawiła budowy drogi.
- 9 0
-
2022-06-04 06:13
Jeżdżę codziennie i widzę jak prace przebiegają pomiędzy karwinami i chwaszczynem to jest tragedia budowlaną tych dyrektorów to do zwolnienia A wystarczyło by rzucić całą ekipę na ten odcinek drogi między wielkim kackiem A dojazdem do obwodnicy żeby się bardziej nie kompromitować plus wydłużenie pracy dwu zmianowej
- 17 1
-
2022-06-04 06:19
Papraki, bo
w marcu 2018 podpisali umowę zaprojektuj i buduj - słaba firemka.
- 9 0
-
2022-06-04 06:22
taaa wojna tak samo odpowiada za inflację hahahaha
za miesiąc stwierdzą, że niekorzystne konstelacje gwiazd opóźniają prace
- 8 1
-
2022-06-04 06:33
Propaganda nie śpi, tępe gdynianie zapamiętajcie to nie wina siwego to wina wojny, siwy taki jest zarąbisty że nic nie jest jego wina w tym zadłużonym na miliard zł zapyziałym mieście, no i macie pełno nowych wielkich parków które siwy wydudowal. Ave doktor prawa i jego deweloperskie uklady
- 9 2
-
2022-06-04 06:47
Niech ktoś mnie przekona, że tanio znaczy lepiej. (2)
Oto efekty, koszty wyżyłowane, pracownicy (tania siła robocza) z Ukrainy, to kwintesencja polskiego prywaciarza. Absolutny brak przewidywania i analizy ryzyka projektu. Kardynalne błędy przy tak dużych inwestycjach. Brak planu awaryjnego i oto mamy efekt. Kolejna obsuwa już nawet bez estymacji kiedy zakończą. To jest proszę Państwa klasyka gatunku.
- 14 0
-
2022-06-05 07:57
Polski smrodek
zawsze musi być.
- 0 0
-
2022-06-05 14:06
Co tu jest tanio?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.