- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (504 opinie)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (94 opinie)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (78 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (360 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne
Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.
Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.
W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.
Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.
- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.
Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.
Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.
Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.
Opinie (117) 7 zablokowanych
-
2010-04-06 08:03
Panie Naskręt ta mapka jest spartolona, do szybkiej poprawy, Nowa Myśliwska ma wchodzić w ul.Przytulną, nawet mapki nie umiecie
zrobić?
- 14 0
-
2010-04-06 08:06
DZIŚ NIE 1 KWIECIEŃ
Stek bzdur nie warta funta kłaków. A termin taki, że równie dobrze można mówić o urlopach w kosmosie. BZDETY!
- 6 1
-
2010-04-06 08:08
Tak naprawdę jak można proponować 2 warianty i w każdym zakładać pogorszenie warunków życia dla mieszkańców Myśliwskiej dalej Bulońskiej. W obu wariantach ulotka mówi o wzmożonym ruchu, hałasie, smogu. Sobie pochodzicie z kijkami przeciskając się między samochodami, z kartuz i osiedli na wysypisku pobudowanymi. Tak naprawdę trzeba było kupić mieszkanie bliżej miasta a nie teraz żądać przelotówek bo z kowal, kartuz czy innych wynalazków trzeba jakoś dojechać.
Oba warianty są złe i tyle, nikt nie pomyślał co dalej zapchana Słowackiego, zapchana Jaśkowa, zapchana Sobieskiego, pod warunkiem, że wydostaniecie się do nich zapchanym codziennie skrzyżowaniem Bulońska-Rakoczego, które też nie ma być przebudowane.
Jednym słowem żenada a nie rozbudowa dróg!- 25 2
-
2010-04-06 08:11
wybory idą widzę
mysle że mieszkańcy nigdy nie zapomną:
-Renomy
-ECS
-Słowackiego
tego że Kondrad miał za free dostać lokal
i tego że prezydentowi i Lisickiemu grozi do 10 lat za kratami za oddawanie ziem deweloperom za smieszną kasę
Myśliwska pewnie nigdy nie powstanie ale dobra reklama...- 23 1
-
2010-04-06 08:11
"Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu'
No proszę, jak to szychy i Nowobogaccy z Myśliwskiej potrafią się ustawić.
To, że tranzyt idzie przez obecnie 30 tysięczne osiedle zamieszkałe przez mniej zamożnych ludzi, generują olbrzymie korki to już władzom nie przeszkadza.
Zdecydowane NIE! Myśliwska i Nowa Myśliwska mają za zadanie odciążyć ruch przez Morenę, a nie robić dobrze krewnym i znajomym królika!- 9 13
-
2010-04-06 08:14
Ha, ha, ha, konsultacje...
... zaraz mnie skręci ze śmiechu. Przeciez i tak zbudują to zupełnie inaczej niż pokazują w proponowanych wariantach.
- 7 0
-
2010-04-06 08:14
Po co konsultacje
skoro i tak urzędniki potem wybierają taki wariant jaki chcą ?
(np. pętla tramwajowa na Oruni Górnej)- 13 0
-
2010-04-06 08:15
progi zwalniajace - ciezarowki i tak ich nie poczują
"Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. "
A nie pomysleli zeby postawic znak zakazu wjazdu powyzej 3,5T???- 24 1
-
2010-04-06 08:17
No to się zacznie...
200 mieszkańców, 250 wariantów...
- 3 2
-
2010-04-06 08:26
alez precycyjne wyjasnienie :) (2)
"ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel."
i jeszcze...
"różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską."
Na czym polega "ślepość" jezdni , które się z czymś łączą ?- 2 2
-
2010-04-06 08:42
Ślepość jezdni oznacza ślepotę projektodawców!
Obojętnie dobry czy zły projekt i tak będzie z tego kasa!
A frajerzy mieszkańcy niech się męczą!- 2 0
-
2010-04-06 09:12
moja ślepość wynikała z braku kawy :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.