• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.



Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.

Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.

W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.

Czy polityka budowy nowych dróg w Trójmieście jest skuteczna?

Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. Pojadą oni ul. Nowa Bulońską. Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu. W dodatku budowa drogi będzie tania i uchroni środowisko od znacznej ingerencji - wyjaśnia kierownik zespołu komunikacji w BRG.

Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.

Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.

Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.

Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.

Dyskusja publiczna nad projektem odbędzie się 8 kwietnia 2010 r. o godz. 17 w Biurze Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • Panie Naskręt ta mapka jest spartolona, do szybkiej poprawy, Nowa Myśliwska ma wchodzić w ul.Przytulną, nawet mapki nie umiecie

    zrobić?

    • 14 0

  • DZIŚ NIE 1 KWIECIEŃ

    Stek bzdur nie warta funta kłaków. A termin taki, że równie dobrze można mówić o urlopach w kosmosie. BZDETY!

    • 6 1

  • Tak naprawdę jak można proponować 2 warianty i w każdym zakładać pogorszenie warunków życia dla mieszkańców Myśliwskiej dalej Bulońskiej. W obu wariantach ulotka mówi o wzmożonym ruchu, hałasie, smogu. Sobie pochodzicie z kijkami przeciskając się między samochodami, z kartuz i osiedli na wysypisku pobudowanymi. Tak naprawdę trzeba było kupić mieszkanie bliżej miasta a nie teraz żądać przelotówek bo z kowal, kartuz czy innych wynalazków trzeba jakoś dojechać.

    Oba warianty są złe i tyle, nikt nie pomyślał co dalej zapchana Słowackiego, zapchana Jaśkowa, zapchana Sobieskiego, pod warunkiem, że wydostaniecie się do nich zapchanym codziennie skrzyżowaniem Bulońska-Rakoczego, które też nie ma być przebudowane.

    Jednym słowem żenada a nie rozbudowa dróg!

    • 25 2

  • wybory idą widzę

    mysle że mieszkańcy nigdy nie zapomną:
    -Renomy
    -ECS
    -Słowackiego

    tego że Kondrad miał za free dostać lokal
    i tego że prezydentowi i Lisickiemu grozi do 10 lat za kratami za oddawanie ziem deweloperom za smieszną kasę

    Myśliwska pewnie nigdy nie powstanie ale dobra reklama...

    • 23 1

  • "Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu'

    No proszę, jak to szychy i Nowobogaccy z Myśliwskiej potrafią się ustawić.

    To, że tranzyt idzie przez obecnie 30 tysięczne osiedle zamieszkałe przez mniej zamożnych ludzi, generują olbrzymie korki to już władzom nie przeszkadza.

    Zdecydowane NIE! Myśliwska i Nowa Myśliwska mają za zadanie odciążyć ruch przez Morenę, a nie robić dobrze krewnym i znajomym królika!

    • 9 13

  • Ha, ha, ha, konsultacje...

    ... zaraz mnie skręci ze śmiechu. Przeciez i tak zbudują to zupełnie inaczej niż pokazują w proponowanych wariantach.

    • 7 0

  • Po co konsultacje

    skoro i tak urzędniki potem wybierają taki wariant jaki chcą ?
    (np. pętla tramwajowa na Oruni Górnej)

    • 13 0

  • progi zwalniajace - ciezarowki i tak ich nie poczują

    "Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. "

    A nie pomysleli zeby postawic znak zakazu wjazdu powyzej 3,5T???

    • 24 1

  • No to się zacznie...

    200 mieszkańców, 250 wariantów...

    • 3 2

  • alez precycyjne wyjasnienie :) (2)

    "ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel."

    i jeszcze...
    "różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską."

    Na czym polega "ślepość" jezdni , które się z czymś łączą ?

    • 2 2

    • Ślepość jezdni oznacza ślepotę projektodawców!

      Obojętnie dobry czy zły projekt i tak będzie z tego kasa!
      A frajerzy mieszkańcy niech się męczą!

      • 2 0

    • moja ślepość wynikała z braku kawy :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane