• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.



Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.

Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.

W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.

Czy polityka budowy nowych dróg w Trójmieście jest skuteczna?

Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. Pojadą oni ul. Nowa Bulońską. Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu. W dodatku budowa drogi będzie tania i uchroni środowisko od znacznej ingerencji - wyjaśnia kierownik zespołu komunikacji w BRG.

Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.

Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.

Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.

Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.

Dyskusja publiczna nad projektem odbędzie się 8 kwietnia 2010 r. o godz. 17 w Biurze Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • Tak naprawdę jak można proponować 2 warianty i w każdym zakładać pogorszenie warunków życia dla mieszkańców Myśliwskiej dalej Bulońskiej. W obu wariantach ulotka mówi o wzmożonym ruchu, hałasie, smogu. Sobie pochodzicie z kijkami przeciskając się między samochodami, z kartuz i osiedli na wysypisku pobudowanymi. Tak naprawdę trzeba było kupić mieszkanie bliżej miasta a nie teraz żądać przelotówek bo z kowal, kartuz czy innych wynalazków trzeba jakoś dojechać.

    Oba warianty są złe i tyle, nikt nie pomyślał co dalej zapchana Słowackiego, zapchana Jaśkowa, zapchana Sobieskiego, pod warunkiem, że wydostaniecie się do nich zapchanym codziennie skrzyżowaniem Bulońska-Rakoczego, które też nie ma być przebudowane.

    Jednym słowem żenada a nie rozbudowa dróg!

    • 5 2

  • I znowu urzędasy są oderwani od rzeczywistości! (3)

    Jak widać na załączonych projektach planiści skupili się wyłącznie na małym skrawku nowych osiedli i wyjazdem w stronę trasy W-Z.
    Zupełnie nie znają aktualnych kierunków wyjazdu nowoosiedlonych mieszkańców.
    Oni przede wszystkim wyjeżdżają w kierunku Wrzeszcza, Oliwy i Sopotu. Z reguły ze strzeżonych osiedli. W momencie kiedy otwiera się szlaban wyjeżdża w godzinach szczytu po kilkadziesiąt samochodów z każdego osiedla, powoduje to ogromne korki na Bulońskiej, Rakoczego i Potokowej. A następnie na Jaśkowej Dolinie i Słowackiego!
    Planiści z BRG zupełnie się tym nie przejmują! Dla nich jest tylko ważny projekt kilku małych uliczek na terenie byłego poligonu a dalej niech się mieszkańcy sami martwią!

    • 14 2

    • Święta racja !!!

      • 0 1

    • do autobusów:) (1)

      a nie marudzić na korki...

      • 0 3

      • Rozumiem że autobusy w korku nie stoją ?

        Przelatują górą czy jak ?

        • 4 0

  • (1)

    "STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU" (luty 2010)

    W tym dokumencie ulica Myśliwska została potraktowana bardzo poważnie, jako obszar szczególnie problemowy. Jednakże bez przeczytania tego dokumentu, a tylko na podstawie powyższego artykułu wiedza czytelnika będzie niczym wierzchołek góry lodowej. Wariantów ulicy Myśliwskiej jest dużo więcej i te dwa nie są najlepsze (już nie mówiąc o tym że się od siebie właściwie nie różnią, bo wariant II jest rozbudowanym wariantem I a nie jego alternatywą). W skrócie powiem tak: przedłużanie ulicy Myśliwskiej to według badań porażka, ale za to jest najtańsze. Każdy wariant symulacji ruchu po Myśliwskiej w przyszłości powoduje oznaczenie tego odcinka kolorem czarnym - od żałoby. I tak też będzie.

    Polecam przeczytanie tego dokumentu! Dopiero wtedy zobaczycie jaką farsą są te konsultacje. I niestety jak płytki jest ten artykulik. To właściwie takie streszczenie streszczenia.

    wybrany cytat ze strony 61 wspomnianego dokumentu:

    "Ze względu na prognozowane przeciążenia ruchem kołowym ulicy Myśliwskiej
    i Nowej Myśliwskiej Zachodniej oraz brakiem wystarczającej alternatywy dla tej trasy rejon tej ulicy uznano więc za obszar problemowy i przeprowadzono analizę możliwości jej odciążenia drogą trasowania nowych odcinków jednojezdniowych ulic lokalnych lub dojazdowych, które przeniosłyby część ruchu generowanego przez planowane tereny mieszkaniowe i nie pełniłyby równocześnie roli korytarzy tranzytowych."

    • 15 1

    • dokladnie

      Widzialem kilka innych wariantow i te dwa (o ile drugi mozna nazwac alternatywa) sa zdecydowanie najgorsze.
      Pytanie jest- gdzie jest projekt Nowej Politechnicznej? ta droga to jedyny ratunek dla Mysliwskiej.
      Obecnie wjazd w Rakoczego z Bulonskiej jest bardzo utrudniony. Po wprowadzeniu tranzyty bedzie niemozliwy.

      • 2 1

  • a co ze "starą" Myśliwską (3)

    Możeby tak najpierw zrobili coś ze starą Myśliwską - odcinek Kartuska-Piekarnicza to HORROR! - brak oświetlenia, brak chodników, nierówne betonowe płyty, miejscami po prostu błoto. A ludzie masowo robią sobie tamtędy objazdy, więc ruch prawie jak na obwodnicy.

    • 23 1

    • bo to jest objazd, więc robią objazdy!

      • 0 1

    • Tak jak i to że teraz jest objazd przez Wiewiórczą która z każdym dniem jest coraz bardziej zdewastowana

      • 1 0

    • zgadzam sie z Toba

      • 0 0

  • to może niech rada miasta zorganizuje prawybory wariantu?? (5)

    to takie modne i passĘ jest ostatnio:-)

    • 6 7

    • modne i passe ? czyli zimne i ciepłe, mokre i suche? co za tuman (1)

      • 2 2

      • niepotrzebne sie tak synuś burzysz, to jest tylko moja opinia, taka słodko-kwaśna

        • 0 3

    • Gallux - zazdrość cię POżera (2)

      • 0 1

      • zdradka mi żal, tak sie dać wydymać bez wazeliny:-) robić za słupa:-) (1)

        jeszcze niedawno chciał dożynać, a tu sam w du*** kopniety równo:-)

        • 0 1

        • osobniku grylluxu zostało coś ze świąt i ....wlewa od samego rańca :)

          • 1 1

  • rozbudowa dróg nie rozładowuje korków

    tylko je przesuwa gdzie indziej

    Większa przepustowość Myśliwskiej = większe korki na Jaśkowej Dolinie.
    Jedyne rozwiązanie to transport szynowy - od 30 lat ma byc budowany tramwaj na Morenę i co ?
    Co z koleją metropolitalną ? gdzie system rower + kolej?

    Teksty pisane z milczącym założeniem że jedynym sposobem poruszania się po mieście to własna bryka to mydlenie oczu ludziom o ograniczonej wyobraźni. Ograniczonej do pola widzenia przez szybę samochodu.

    Pozdrawiam kumatych

    • 12 2

  • Polecam

    "władzom" miasta lekturę sondy zamieszczonej na tej stronie. Pokrywa się z moimi wcześniejszymi wypowiedziami - "panowie deweloperzy" szukają na "zumi" wolnych miejsc, budują osiedle a starzy mieszkańcy później mają tylko problemy - podatki na ulice,parkingi,korki w ulicach przelotowych a ""panowie deweloperzy" już szukają następnych miejsc na zdjęciach satelitarnych bez dodatkowych kosztów,które ponoszą inni mieszkańcy. Jedni mają kasę a inni tylko problemy. Uważam,że władze miasta źle "organizują" rozbudowę.

    • 10 0

  • Wróżenie z fusów

    Czy ci sami projektanci robili badania na ul.Budowlanych, jeśli tak to znowu będziemy mieli dantejskie sceny na drodze.Przecież badania robione są przy najbardziej optymalnych warunkach drogowych,które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Ludzie, dopowiedzcie resztę sobie sami.

    • 3 0

  • czy to nie dziwne, że najpierw buduje się osiedle, a potem dopiero projektuje drogi? jedna nawet idzie przez zbiornik wodny

    zupełnie jak w "poszukiwany, poszukiwana"
    ależ panie dyrektorze tu jest jezioro!
    tak? no to jezioro damy, o powiedzmy, tu

    • 7 1

  • a co ze skrzyzowwaniem bulonskiej z rakoczego

    Moim zdaniem najpierw powinno sie udroznic wyjazd z ul. Bulońskiej, stworzyc rondo, zmienic skrzyzowanie. W momencie gdy zrobia Nowa Mysliwska ludzie z Moreny beda stac w korku od wyjazdu z wlasnego osiedla. Juz teraz sa korki a co bedzie po zrobieniu Nowej Mysliwskiej.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane