• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.



Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.

Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.

W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.

Czy polityka budowy nowych dróg w Trójmieście jest skuteczna?

Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. Pojadą oni ul. Nowa Bulońską. Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu. W dodatku budowa drogi będzie tania i uchroni środowisko od znacznej ingerencji - wyjaśnia kierownik zespołu komunikacji w BRG.

Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.

Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.

Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.

Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.

Dyskusja publiczna nad projektem odbędzie się 8 kwietnia 2010 r. o godz. 17 w Biurze Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • Urzędnikom

    proponuję przewidzieć w budżecie kwoty na sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Bulońskiej,Powstania Listopadowego i Budapesztańskiej na Morenie gdyż zwiększony ruch na Bulońskiej (dzięki zabudowie na Myśliwskiej) uniemożliwia włączenie się do ruchu z w/w ulic. Może nie mieszkają tutaj prominenci tacy którzy będą mieli sygnalizację Rakoczego-Potokowa ale ruch jest większy.

    • 2 0

  • Głupi czy tylko udaje?

    "Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

    - Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel"
    1. Jak dodatkowe ślepe ulice mogą zapewnić nieco lepszą przepustowość?
    2. Komu te ślepe ulice są potrzebne, poza właścicielom działek przez które będą przebiegać?
    3.Wiadomo że Nowa Myśliwska będzie najszybszym połączeniem Moreny z obwodnicą. Dlaczego miasto chce budować wąską krętą uliczkę zamiast szerokiej (póki są tam łąki) z wydzielonymi pasami dla autobusów miejskich i kilkoma nowymi liniami autobusowymi. A TIRy to chyba można z tej ulicy wyrzucić odpowiednimi znakami i mandatami.
    4. Kiedy ktoś poważnie rozliczy urzędasów z ich pracy?
    By żyło się lepiej. Kolegom!!!

    • 4 1

  • "najbardziej optymalne"

    ...gratulacje dla autora!!

    • 0 0

  • Moim zdaniem prawda jest taka:

    Ślepe uliczki są pozostałością po pomyśle, żeby ruch puścić nową ulicą pomiędzy Myśliwską i Jasieniem, tylko że to wariant drogi bo trzeba wykupić działki. Ulicy Myśliwskiej poszerzyć się nie da, bo jest zbyt mała odległość pomiędzy budynkami w jednym miejscu. Gdyby powstała nowa droga między Myśliwską a Jasieniem (wpadająca do Nowej Bulońskiej) to na Myśliwskiej zostałby tylko ruch lokalny i nie stanowiłby wielkiego problemu (tylko zwykły problem).

    Ale urzędnicy zawstydzili nawet Turbodymomena i oto co zrobili: przedstawili do konsultacji wariant najtańszy (wariant I z artykułu) mimo iż badania ruchu i strategiczne opracowania wyraźnie pokazują że jest to rozwiązanie beznadziejne (dla mieszkańców Myśliwskiej a nie dla urzędników oczywiście). Dla zmyłki wybrali oni jakiś element z innych wariantów, który nie ma najmniejszego sensu (dwie ślepe uliczki) i konsultacje sprowadzą do poziomu: jaki to drugi wariant jest zły bo drogi i niepotrzebny, na skutek czego z dumą powiedzą że ciemny lud poprał wariant pierwszy.

    • 8 2

  • A co z stara Mysliwsą...

    Mogli by zrobic stara Mysliwska... Ulica tagiczna... Brak oświetlenia... Brak chodników.... Tam człowiek boi sie chodzić, bo samochody jezdza gorzej niz na obwodnicy.........

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane