- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (504 opinie)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (94 opinie)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (78 opinii)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (360 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne
Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.
Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.
W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.
Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.
- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.
Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.
Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.
Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.
Opinie (117) 7 zablokowanych
-
2010-04-06 11:21
Jasne gadajcie, zbieracje sie, obradujcie a euroap jest 50 lat przed nami
- 1 0
-
2010-04-06 11:51
– Hej, młody junaku, smutek zwalcz i strach, Może na tym piachu za 30 lat, Przebiegnie, być może, jasna, długa, prosta, (1)
Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska...
- 17 0
-
2010-04-06 19:02
i w miejsce "być może"...
... dajemy "z pewnością"
- 1 0
-
2010-04-06 11:59
A przepraszam bardzo a dlaczego "być może"? Dlaczego nie "z pewnością"? I zaczynam od Gis...
- 7 0
-
2010-04-06 12:39
To trzeba już myśleć (1)
o piśmie do urzędu aby rozpoczęli budowę ekranów dźwiękoszczelnych
- 2 0
-
2010-04-06 20:04
dźwiękochłonnych
- 0 0
-
2010-04-06 13:28
(1)
Strategiczny plan rozwoju dróg w Gdańsku przewiduje kilka wariantów Myśliwskiej. Urzędnicy wybrali najgorszy i najtańszy, dla niepoznaki dodali dwie ślepe uliczki (które są wzięte z innego wariantu i tam maja uzasadnienie - polecam lekturę, a w tym wariancie nawet Stevie Wonder nie widzi ich sensu), które i tak nie powstaną bo nie wnoszą nic a podnoszą koszty. W rezultacie będziemy mieli wariant najgorszy ale okraszony konsultacjami - i to będzie określone jako wielki sukces bo mieszkańcy wybrali wariant zły spośród dwóch złych.
Zastanawia mnie jedno: co to za specjaliści, co przed wyborem wariantu muszą się konsultować z amatorami?- 5 1
-
2011-10-03 16:16
ty chyba chcesz cos czuje duzy ruch aut przenieśc spod swojego domu pod cudzy?
- 0 0
-
2010-04-06 14:15
"Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców"
nie ma to jak miasto przyjazne kierowcom.. zamiast budowac nowe, POSZERZAĆ juz istniejace, to sie stawia garby, fotoradary i jakies ronda wypierdki, planisci - zrobicie cos raz a dobrze!
- 6 2
-
2010-04-06 14:36
Zdecydowanie wariant nr 2
z tym że te ślepe uliczki można by połączyć, bo tak to bez sensu
- 2 2
-
2010-04-06 15:01
Rewelacja!! (1)
Do tej pory myślałem, że drogi buduje się po to, aby ułatwić ruch, a tu władze chcą, " ...aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi."
Czy wiadomość ta miała ukazać się 1 kwietnia czy też jest jakiś kolejny gdański wynalazek ? Proponuję nominację do NOBLA!!!!- 3 0
-
2010-04-06 15:52
mistrzostwo swiata
no fakt to stwierdzenie to mistrzostwo swiata, to lepiej nie budowac drogi bo nie bedzie ustrudnien i z tego co widze wlasnie ta opcja wygrywa w gdansku bo sie nic albo bardzo niewiele drog buduje:P
- 3 1
-
2010-04-06 16:22
najlepiej zjazd z obwodnicy a w przyszłości z A1 zróbcie przez morene!!!
teraz są korki ...morena to tranzyt gdzie ten spokój z przed ładnych paru lat...fiu fiu pomarzyć można tylko..
- 5 0
-
2010-04-06 17:00
Myśliwska Dolna z strony Kartuskiej.
Ja mieszkam na Mysliwskiej i wiem jaki jest ruch tak naprawde... To jest najlepszy skrót dla kierowców.. A większy chałas przynoszą TIRY itp..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.