• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Myśliwska: dwa warianty i konsultacje społeczne

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku Planiści zapytają mieszkańców, jak ma wyglądać dalsza część ul. Myśliwskiej w Gdańsku

Ruszyły konsultacje społeczne w sprawie przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska zaproponowali mieszkańcom Moreny i Kiełpinka dwa warianty przebiegu trasy.



Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Dwa warianty budowy ul. Nowej Myśliwskiej.
Mieszkańcy okolic ul. Myśliwskiej kilka dni temu otrzymali ulotki z informacjami o rozpoczynającej się dyskusji w sprawie budowy ul. Nowej Myśliwskiej. Planiści z Biura Rozwoju Gdańska chcą, aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi.

Projektanci z BRG wybrali dwa najbardziej - ich zdaniem - optymalne warianty przebiegu ul. Nowej Myśliwskiej. - Przeprowadziliśmy analizy kilkunastu różnych rozwiązań układu drogowego w tej części miasta. Wybraliśmy te, które będą w przyszłości generować najmniejsze utrudnienia w ruchu - przekonuje Tadeusz Mendel, kierownik zespołu komunikacji w BRG.

W pierwszym wariancie ul. Nowa Myśliwska (jedna jezdnia) połączy już istniejącą ul. Myśliwską z projektowanym odcinkiem Trasy W-Z, a także osiedlem Wiszące Ogrody.

Czy polityka budowy nowych dróg w Trójmieście jest skuteczna?

Niestety, ten wariant będzie z pewnością generował korki. - Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców, szczególnie pojazdów ciężarowych, do korzystania z drogi. Pojadą oni ul. Nowa Bulońską. Zależy nam na wypchnięciu ewentualnego tranzytu. W dodatku budowa drogi będzie tania i uchroni środowisko od znacznej ingerencji - wyjaśnia kierownik zespołu komunikacji w BRG.

Drugi wariant różni się od poprzedniego jedynie budową dodatkowych, dwóch ślepych jezdni. Pierwsza, o długości ok. 1 km, będzie łączyć się z ul. Nową Bulońską. Natomiast druga, ok. 800-metrowa jezdnia, będzie łączyć się z ul. Nową Myśliwską.

- Ten układ drogowy, według prowadzonych przez BRG symulacji natężenia ruchu, ma zapewnić nieco lepszą przepustowość ruchu. Realizacja tego założenia będzie jednak nieco droższa - wyjaśnia Tadeusz Mendel.

Planiści wskazują, iż nie można połączyć obu dróg. - Wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych. Między ul. Karaśnięta a ul. Morenowe Wzgórza znajduje się struga i zbiornik retencyjny - mówi Tadeusz Mendel.

Oba warianty planiści przedstawią mieszkańcom na spotkaniu 8 kwietnia w siedzibie BRG. - Chcemy, aby mieszkańcy ustosunkowali się do obu koncepcji - mówi Marek Piskorki, dyrektor BRG. - Zależy nam na społecznym dialogu. Chcemy rozmawiać z mieszkańcami o przyszłym kształcie okolicy Nowej Myśliwskiej - dodaje Marek Piskorki.

Urzędnikom trudno jednak wskazać termin rozpoczęcia budowy ul. Nowej Myśliwskiej, bowiem realizacja drogi to jeden z etapów budowy dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - To zbyt odległe plany, by mówić o terminach i kosztach - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.

Dyskusja publiczna nad projektem odbędzie się 8 kwietnia 2010 r. o godz. 17 w Biurze Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24, IV piętro.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • Jasne gadajcie, zbieracje sie, obradujcie a euroap jest 50 lat przed nami

    • 1 0

  • – Hej, młody junaku, smutek zwalcz i strach, Może na tym piachu za 30 lat, Przebiegnie, być może, jasna, długa, prosta, (1)

    Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska...

    • 17 0

    • i w miejsce "być może"...

      ... dajemy "z pewnością"

      • 1 0

  • A przepraszam bardzo a dlaczego "być może"? Dlaczego nie "z pewnością"? I zaczynam od Gis...

    • 7 0

  • To trzeba już myśleć (1)

    o piśmie do urzędu aby rozpoczęli budowę ekranów dźwiękoszczelnych

    • 2 0

    • dźwiękochłonnych

      • 0 0

  • (1)

    Strategiczny plan rozwoju dróg w Gdańsku przewiduje kilka wariantów Myśliwskiej. Urzędnicy wybrali najgorszy i najtańszy, dla niepoznaki dodali dwie ślepe uliczki (które są wzięte z innego wariantu i tam maja uzasadnienie - polecam lekturę, a w tym wariancie nawet Stevie Wonder nie widzi ich sensu), które i tak nie powstaną bo nie wnoszą nic a podnoszą koszty. W rezultacie będziemy mieli wariant najgorszy ale okraszony konsultacjami - i to będzie określone jako wielki sukces bo mieszkańcy wybrali wariant zły spośród dwóch złych.

    Zastanawia mnie jedno: co to za specjaliści, co przed wyborem wariantu muszą się konsultować z amatorami?

    • 5 1

    • ty chyba chcesz cos czuje duzy ruch aut przenieśc spod swojego domu pod cudzy?

      • 0 0

  • "Aby im zapobiec, powstaną liczne progi zwalniające i ciasne ronda, które zniechęcą licznych kierowców"

    nie ma to jak miasto przyjazne kierowcom.. zamiast budowac nowe, POSZERZAĆ juz istniejace, to sie stawia garby, fotoradary i jakies ronda wypierdki, planisci - zrobicie cos raz a dobrze!

    • 6 2

  • Zdecydowanie wariant nr 2

    z tym że te ślepe uliczki można by połączyć, bo tak to bez sensu

    • 2 2

  • Rewelacja!! (1)

    Do tej pory myślałem, że drogi buduje się po to, aby ułatwić ruch, a tu władze chcą, " ...aby mieszkańcy zapoznali się z inwestycją i utrudnieniami w ruchu, które pojawią się po wybudowaniu drogi."
    Czy wiadomość ta miała ukazać się 1 kwietnia czy też jest jakiś kolejny gdański wynalazek ? Proponuję nominację do NOBLA!!!!

    • 3 0

    • mistrzostwo swiata

      no fakt to stwierdzenie to mistrzostwo swiata, to lepiej nie budowac drogi bo nie bedzie ustrudnien i z tego co widze wlasnie ta opcja wygrywa w gdansku bo sie nic albo bardzo niewiele drog buduje:P

      • 3 1

  • najlepiej zjazd z obwodnicy a w przyszłości z A1 zróbcie przez morene!!!

    teraz są korki ...morena to tranzyt gdzie ten spokój z przed ładnych paru lat...fiu fiu pomarzyć można tylko..

    • 5 0

  • Myśliwska Dolna z strony Kartuskiej.

    Ja mieszkam na Mysliwskiej i wiem jaki jest ruch tak naprawde... To jest najlepszy skrót dla kierowców.. A większy chałas przynoszą TIRY itp..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane