- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Nowa Opacka nie połączy się z Grunwaldzką. Problem z budową nowej drogi w Oliwie
porównać
Komplikuje się sprawa budowy ul. Nowej Opackiej, która miała stanowić dodatkowe połączenie al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w Oliwie. Urzędnicy nie mogą uzyskać zgody na planowany układ skrzyżowania, więc w sąsiedztwie alei powstanie plac do zawracania, a droga pozostanie bez przejazdu do al. Grunwaldzkiej.
Przeszkodami w realizacji inwestycji w pełnym wymiarze są przede wszystkim:
- odcinek o długości ok. 200 metrów zamknięty obustronnie szlabanami przez TVP Gdańsk (możliwe jest tylko przejście piesze równoległym chodnikiem wzdłuż ogrodzenia)
- funkcjonująca stacja paliw w bezpośrednim sąsiedztwie planowanego skrzyżowania z al. Grunwaldzką
porównać
Albo skrzyżowanie, albo zjazd na stację benzynową
Pierwszy problem raczej nie jest żadnym zaskoczeniem, bo Telewizja Polska od dawna funkcjonuje w Oliwie, a sama droga fizycznie istnieje w terenie (nie są potrzebne żadne rozbiórki budynków). Za to druga przeszkoda pojawiła się nieoczekiwanie podczas uzyskiwania niezbędnych zgód poprzedzających budowę.
- W celu realizacji zadania konieczne było uzyskanie odstępstwa od przepisów po uzyskaniu pełnomocnictwa od Ministerstwa Infrastruktury. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska uzyskała takie odstępstwo jednak bez zgody na lokalizację wjazdu na stację paliw w bezpośrednim oddziaływaniu tego skrzyżowania - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Nowa Opacka będzie (prawie) połączona z al. Grunwaldzką
Jednocześnie ze względu na brak zgody na likwidację w istniejącej formie zjazdu na stację paliw, urzędnicy podjęli decyzję o "dociągnięciu" ul. Nowej Opackiej możliwie jak najbliżej al. Grunwaldzkiej, lecz bez budowy skrzyżowania z aleją.
Na nowym odcinku drogi powstanie plac do zawracania, który docelowo będzie zlikwidowany w momencie znalezienia optymalnego rozwiązania dla stacji paliw i realizacji skrzyżowania z al. Grunwaldzką.
Kiedy to nastąpi? Nie wiadomo. Miasto skupia się na znalezieniu projektanta, który dokona zmian w istniejącej dokumentacji w zakresie "zaślepienia" ul. Nowej Opackiej.
Nowe skrzyżowanie na pełne relacje bez przejścia dla pieszych
W dotychczas przygotowanej dokumentacji obsługa stacji paliw miała odbywać się poprzez zjazd bezpośrednio z prawego pasa w kierunku Wrzeszcza, zaraz za skrzyżowaniem z ul. Nową Opacką. Istniejący prawoskręt do stacji planowano natomiast przekształcić w prawoskręt w ul. Nową Opacką.
W kierunku Sopotu przewidziano budowę lewoskrętu. Choć całe skrzyżowaniu miało funkcjonować w oparciu o sygnalizację świetlną, a na terenie inwestycyjnym planowane są w kolejnym etapie liczne lokale usługowo-handlowe oraz biurowce, projekt organizacji ruchu nie uwzględniał budowy przejścia dla pieszych.
Tymczasowa prowizorka jeszcze przez kilka lat?
Niewykluczone, że przynajmniej do czasu realizacji kolejnego etapu utrzymany będzie tymczasowy przejazd w obrębie stacji benzynowej. Ten bowiem nie koliduje z ul. Nową Opacką i pełni rolę drogi dojazdowej na budowę.
- Decyzja o utrzymaniu dojazdu jest związana z realizacją kolejnych etapów inwestycji Harmonia Oliwska i nie leży w kompetencjach DRMG. Budowa ul. Nowej Opackiej nie uwzględnia tego połączenia - zarówno w zakresie utrzymania, jak i rozbiórki - dodaje Niezgoda.
Inwestycja współfinansowana przez deweloperów
Realizacja nowego układu drogowego planowana jest najwcześniej w latach 2023-2024 i będzie współfinansowana w ramach tzw. umów szesnastkowych (porozumień między gminą a prywatnymi inwestorami, którzy realizują przedsięwzięcia znacznie oddziałujące na układ drogowy) z deweloperami osiedli w sąsiedztwie TVP i AWFiS.
Firmy te będą partycypowały w kosztach m.in. pozyskania dokumentacji, odszkodowania za przejęte grunty oraz wykonania fragmentów nowej drogi.
Dokumentacja projektowa obejmuje również odcinek użytkowany obecnie przez TVP, jego przebudowę oraz przekształcenie w drogę publiczną. Istniejący zjazd z ul. Czyżewskiego zostanie natomiast zastąpiony rondem.
Aktualizacja dokumentacji zbyt droga, będzie powtórka
W postępowaniu na wyłonienie wykonawcy, który podejmie aktualizacji dokumentacji dla ul. Nowej Opackiej, wpłynęły dwie oferty:
- Neret s.c. z Gdańska - 270 600 zł
- Europrojekt Gdańsk SA z Gdańska - 541 200 zł
Miasto na ten cel planowało wydać nie więcej niż 126 813 zł. Postępowanie zostało unieważnione, ale urzędnicy zapowiadają wkrótce jego powtórzenie.
Miejsca
Opinie (155) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-23 09:18
Genialne!!!
- 1 1
-
2022-06-23 09:20
Niekompetentne władze Gdanska (1)
Dają pozwolenia na hurtowe budowanie osiedli za wszelką cenę..(tu niech każdy sobie sam dopowie dlaczego).Dróg nie robią bo potem trzeba je utrzymywać,poza tym mniej miejsca będzie na deweloperskie biznesy.No ale przecież władze Gdańska tak bardzo dbają o środowisko,emisję spalin itp.Jednoczesnie świadomie korkują miasto takimi posunięciami.Kazdy głupi potrafi sprzedać miejska działkę (przy okazji zarobić ) bu później móc się chwalić ,że taki z niego cudowny samorządowiec .Skandal i niekompetencja,Już o kolejnych przejściach naziemnych zamiast istniejących już podziemnych nie wspomnę.A później jedzie się godzinę z Oliwy do Gdańska.Dno dna ...zenada
- 12 3
-
2022-06-23 23:26
Hmm, czemu ludzie chcą mieć nowe mieszkania?
A nie chcą tak jak ty mieszkać w Wielkiej płycie na 40 metrach, po babci. Nie wiem, spisek developerów
- 0 1
-
2022-06-23 09:27
To jest żart?
Na cele inwestycyjne zabierają wszystko i wszystkim. Tych z DRM powinni od razu dać do aresztu . Przecież to ewidentnie lapowa
- 5 0
-
2022-06-23 09:28
(1)
TVP? Czemu mnie nie dziwi. Żenada.
- 11 11
-
2022-06-23 10:52
TVPISowcy
mogą w dwie strony jechać do Grunwaldzkiej i Czyżewskiego. A zwykły kowalski już nie. MY mieszkańcy bocznych ulic Czyżewskiego musimy pod Sopot jechać żeby wjechać na Grunwaldzką .i dla tego jak wyjeżdżają z siedziby to ich nigdy nie wpuszczam :) niech sobie stoją cwaniacy :) i proponuje tak samo z nimi robić
- 3 7
-
2022-06-23 09:46
akurat tam to powininen powstac Woonerf (1)
zawsze w tym miejscu była ścieżka dla mieszkańców, wjazd tylko powinien być dla mieszkańców,
- 26 44
-
2022-06-23 17:33
a chcesz jezdzic ul.komorowskiego albo jana pawla?,tez tylko dla mieszkancow!.
- 8 2
-
2022-06-23 10:14
Biura TVPis powinni zlikwidować.
Nie ma tutaj miejsca na takie reżimowe stacje zakłamanego rządu. Niech sobie w pcimiu organizują te kłamstwa.
- 8 6
-
2022-06-23 10:37
Miś
Po co jest ten miś ?
- 5 0
-
2022-06-23 10:52
Droga w środku osiedla? (4)
Jak można ludziom pod nosem wybudować tam drogę? Ogródki,małe dzieci...nie mówiąc o spalinach i wdychaniu syfu plus hałasie to chory pomysł. Czekać tylko na jakiś wypadek z udziałem małego dziecka,których jak to na nowych osiedlach jest full...Ludzie zastanówcie się co Wy robicie? Kto za to odpowiada?
- 9 12
-
2022-06-23 11:00
Kobieto w mieście mieszkasz (1)
to trzeba było na wioskę się wyprowadzić tam jest spokojnie smrodu spalin nie ma czyste powietrze .A drugie rozwiązanie to postawcie płot dookoła tych bloków i dzieci nie wylecą .
- 9 2
-
2022-06-23 11:28
Nie można grodzic osiedli, chcielibyśmy
Szczególnie odciąć się od dzieci aktywu robotniczego z blokowisk na Czyżewskiego
- 2 6
-
2022-06-23 12:48
Mamusiu, (1)
Dzieci małe się pilnuje a nie puszcza samopas. Ulica ci dziecka nie wychowa. Jeśli wypadek jest ze dziecko wpada pod auto, to wina rodziców ze nie upilnowali. W końcu to jezdnia jest dla samochodów a nie dla.dzieci luzem.
- 3 2
-
2022-06-23 13:09
chyba że to droga osiedlowa, jak tam, wtedy jest głownie dla ludzi a samochody intruzem
ale prawo dżungli: silniejszy wygrywa, słabsi giną. Niunia przecięz jest poważna pania z korpo, ma 7kola na lape, nie bedzie jezdzic tramwajem jak prostaki
- 4 1
-
2022-06-23 11:06
Spokojnie, Grzelak znajdzie rozwiązanie.
W końcu jest ekspertem od wszystkiego, inne miasta zazdroszczą nam takiego "specjalisty"...
- 7 0
-
2022-06-23 11:18
A na przejscie dla pieszych przy Forum Dulkiewicz wydala 5.8 milionow pln i kolejne 5M przy tunelu UCK (1)
A na usprawnianie i modernizacje infrastruktury drogowej, ktore sa koniecznoscia nie maja pieniedzy i licza kazdy grosz. Ta wladza to paranoja
- 9 3
-
2022-06-23 12:50
melduj Jarowi.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.