- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Nowa Opacka nie połączy się z Grunwaldzką. Problem z budową nowej drogi w Oliwie
porównać
Komplikuje się sprawa budowy ul. Nowej Opackiej, która miała stanowić dodatkowe połączenie al. Grunwaldzkiej z ul. Czyżewskiego w Oliwie. Urzędnicy nie mogą uzyskać zgody na planowany układ skrzyżowania, więc w sąsiedztwie alei powstanie plac do zawracania, a droga pozostanie bez przejazdu do al. Grunwaldzkiej.
Przeszkodami w realizacji inwestycji w pełnym wymiarze są przede wszystkim:
- odcinek o długości ok. 200 metrów zamknięty obustronnie szlabanami przez TVP Gdańsk (możliwe jest tylko przejście piesze równoległym chodnikiem wzdłuż ogrodzenia)
- funkcjonująca stacja paliw w bezpośrednim sąsiedztwie planowanego skrzyżowania z al. Grunwaldzką
porównać
Albo skrzyżowanie, albo zjazd na stację benzynową
Pierwszy problem raczej nie jest żadnym zaskoczeniem, bo Telewizja Polska od dawna funkcjonuje w Oliwie, a sama droga fizycznie istnieje w terenie (nie są potrzebne żadne rozbiórki budynków). Za to druga przeszkoda pojawiła się nieoczekiwanie podczas uzyskiwania niezbędnych zgód poprzedzających budowę.
- W celu realizacji zadania konieczne było uzyskanie odstępstwa od przepisów po uzyskaniu pełnomocnictwa od Ministerstwa Infrastruktury. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska uzyskała takie odstępstwo jednak bez zgody na lokalizację wjazdu na stację paliw w bezpośrednim oddziaływaniu tego skrzyżowania - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Nowa Opacka będzie (prawie) połączona z al. Grunwaldzką
Jednocześnie ze względu na brak zgody na likwidację w istniejącej formie zjazdu na stację paliw, urzędnicy podjęli decyzję o "dociągnięciu" ul. Nowej Opackiej możliwie jak najbliżej al. Grunwaldzkiej, lecz bez budowy skrzyżowania z aleją.
Na nowym odcinku drogi powstanie plac do zawracania, który docelowo będzie zlikwidowany w momencie znalezienia optymalnego rozwiązania dla stacji paliw i realizacji skrzyżowania z al. Grunwaldzką.
Kiedy to nastąpi? Nie wiadomo. Miasto skupia się na znalezieniu projektanta, który dokona zmian w istniejącej dokumentacji w zakresie "zaślepienia" ul. Nowej Opackiej.
Nowe skrzyżowanie na pełne relacje bez przejścia dla pieszych
W dotychczas przygotowanej dokumentacji obsługa stacji paliw miała odbywać się poprzez zjazd bezpośrednio z prawego pasa w kierunku Wrzeszcza, zaraz za skrzyżowaniem z ul. Nową Opacką. Istniejący prawoskręt do stacji planowano natomiast przekształcić w prawoskręt w ul. Nową Opacką.
W kierunku Sopotu przewidziano budowę lewoskrętu. Choć całe skrzyżowaniu miało funkcjonować w oparciu o sygnalizację świetlną, a na terenie inwestycyjnym planowane są w kolejnym etapie liczne lokale usługowo-handlowe oraz biurowce, projekt organizacji ruchu nie uwzględniał budowy przejścia dla pieszych.
Tymczasowa prowizorka jeszcze przez kilka lat?
Niewykluczone, że przynajmniej do czasu realizacji kolejnego etapu utrzymany będzie tymczasowy przejazd w obrębie stacji benzynowej. Ten bowiem nie koliduje z ul. Nową Opacką i pełni rolę drogi dojazdowej na budowę.
- Decyzja o utrzymaniu dojazdu jest związana z realizacją kolejnych etapów inwestycji Harmonia Oliwska i nie leży w kompetencjach DRMG. Budowa ul. Nowej Opackiej nie uwzględnia tego połączenia - zarówno w zakresie utrzymania, jak i rozbiórki - dodaje Niezgoda.
Inwestycja współfinansowana przez deweloperów
Realizacja nowego układu drogowego planowana jest najwcześniej w latach 2023-2024 i będzie współfinansowana w ramach tzw. umów szesnastkowych (porozumień między gminą a prywatnymi inwestorami, którzy realizują przedsięwzięcia znacznie oddziałujące na układ drogowy) z deweloperami osiedli w sąsiedztwie TVP i AWFiS.
Firmy te będą partycypowały w kosztach m.in. pozyskania dokumentacji, odszkodowania za przejęte grunty oraz wykonania fragmentów nowej drogi.
Dokumentacja projektowa obejmuje również odcinek użytkowany obecnie przez TVP, jego przebudowę oraz przekształcenie w drogę publiczną. Istniejący zjazd z ul. Czyżewskiego zostanie natomiast zastąpiony rondem.
Aktualizacja dokumentacji zbyt droga, będzie powtórka
W postępowaniu na wyłonienie wykonawcy, który podejmie aktualizacji dokumentacji dla ul. Nowej Opackiej, wpłynęły dwie oferty:
- Neret s.c. z Gdańska - 270 600 zł
- Europrojekt Gdańsk SA z Gdańska - 541 200 zł
Miasto na ten cel planowało wydać nie więcej niż 126 813 zł. Postępowanie zostało unieważnione, ale urzędnicy zapowiadają wkrótce jego powtórzenie.
Miejsca
Opinie (155) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-23 12:11
Droga z zawrotką - bez wyjazdu i bez sensu
Ruch obciąży Czyżewskiego
- 9 0
-
2022-06-23 12:19
Opinia wyróżniona
Miasto skąpiradło (5)
Powinno wykupić/wywłaszczyć stację paliw i zrobić porządny wyjazd na Grunwaldzką.
Ale nie, trzeba po taniości, tu zjaździk na stację paliw, tu skręcik, tu się dosztukuje kawałek i w rezultacie wychodzi wielkie NIC- 33 8
-
2022-06-23 12:49
W sedno.czyli klasyka-dziadostwo januszowe po polsku!!!
- 3 3
-
2022-06-24 00:14
Sory, ale stacja benzynowa była pierwsza
Było myśleć i zaprojektować drogę inaczej a nie ze nagle się obudzili z ręka w nocniku
- 7 4
-
2022-06-24 04:49
Puknij się w dekiel.
Z tymi wykupami trzeba ostrożnie, bo potem się okazuje że są one trzy razy wyższe niż sama budowa drogi.
- 2 2
-
2022-06-24 06:04
ta aha a potem wyjdzie ze grunt po 5mln /metr -nastepna furtka do nadluzyc
- 0 1
-
2022-06-24 08:47
Ciebie powinni wywłaszczenia i odesłać zza Bug, do krainy twoich przedwojennych przodków.
- 0 0
-
2022-06-23 12:23
Jaki sens
ma budowa drogi donikąd? Bez połączenia z Grunwaldzką? nonsens!
- 8 0
-
2022-06-23 12:32
Porażka !!! Kolejna
Urzędnicy dyletanci. Żal patrzeć na trujący sznur aut na czyżewskiego. Przecież takie sprawy załatwia się na etapie pozwoleń na budowę osiedla. Pani prezydent czy pani się nadaje , czy tylko Pani ludzie są do kitu. Mniej politykować i zabrać się do solidnej pracy. Zielona smogowa Oliwa. Proszę przyjechać o 15 pod Jakuba . Dramat.
- 6 1
-
2022-06-23 12:45
Co za dekle-ci chorzy niekompetentni pseudourzednicy nic nie potrafia zrobic zgodnie z zalozeniem i w czasie!u prywaciarza to (1)
Nie do pomyslenia!!
- 7 0
-
2022-06-23 18:25
Ktos nimi zarządza i nadzoruje, wczoraj byl artykul o tych awansach :)
- 2 0
-
2022-06-23 12:48
(1)
Rozwiazanie jest proste:zabrac pozwolenie na stacje,zburzyc ją,zrobic nową droge pod oknami nowobogackiej,rozszeniowej choloty a przy okazji wyremontowac starą czyzewskiego!mozna?mozna.powodzenia
- 7 2
-
2022-06-23 13:29
nowobogaccy? oho,l widze potomka robotników
nic was tak nie boli, że ktos jest lepszy od was i ma wiecęj pieniędzy. Na pewno ukradli, bo tatuś cie nauczył, że to jedyna droga by mieć kasę
- 3 1
-
2022-06-23 21:50
A nie można by stacji zwyczajnie wyburzyć ?
- 4 2
-
2022-06-23 23:23
Deweloperzy budują, Dulkiewicz przyklepuje
A dróg dojazdowych brak. Tam fakt, było budowane za Budynia ale i tak nic się nie zmienia, deweloperska rządzi a drogi nieważne
- 3 0
-
2022-06-24 04:33
Nic nie zmieni
Można budować nowe grogi w nieskończoność i tak zostaną zapchane samochodami. Nie brak dróg jest problemem a rosnąca od lat liczba samochodów.
- 15 6
-
2022-06-24 13:33
A wystarczy puścić ruch od Czyżewskiego do Grunwaldzkiej ( przez TVP) a w drugą stronę przecież jest przejazd Grunwaldzka -Czyżewskiego. A do bloków na tym odcinku zrobić ruch dwukierunkowy od Grunwaldzkiej do bloków. Problem polega na tym Ze nie ma zjazdu z Czyżewskiego do Grunwaldzkiej jedynie Sopot i Opata Rybickiego.
A nie sądzę żeby robiły się korki na Nowej Opackiej- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.