- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej
Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.
Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.
Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem
Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.
Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.
Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Opinie (310) 3 zablokowane
-
2022-03-08 17:47
I potoku nie będzie :(
800m schowanego potoku piękne powodzie widzę.
- 3 3
-
2022-03-08 18:27
Nowa Wyzwolenia
A kiedy Nowa Wyzwolenia?
- 2 2
-
2022-03-08 18:41
Najwyższy czas.
- 3 6
-
2022-03-08 18:53
W d.... .
Władze PO mają głęboko w d.... mieszkańców z kamienic,które cudem przetrwały druga wojnę światową
- 10 2
-
2022-03-08 19:19
planowanie
planowanie i urbanistyka w tym mieście nie istnieje!!! absurdy komunikacyjne i polityka deweloperska niszczą to miasto, utrudniając przemieszczanie się mieszkańcom.
- 3 2
-
2022-03-08 19:22
Chory pomysł, tramwaj przez ciasne uliczki w stronę zapchanego tramwajami Wrzeeszcza
Ciasno, stromo - tylko dla małych busów. Ale wtedy nie zarobi się na "projektach"
- 6 3
-
2022-03-08 20:21
A niech budują.
Ale nie wiadomo czy dożyję do finału tej inwestycji.Bo myślę że to będzie gdzieś 2030r.
- 0 4
-
2022-03-08 21:19
Przez całe dekady planowano tramwaj w śladzie Do Studzienki
Ale przyszły pajace w kalesonach i zaczęły mieszać.
- 7 3
-
2022-03-08 21:23
a gdzie kawałek o którym pisaliście w zeszłym tygodniu ? (1)
prowadzący pod estakadą przy Sądzie wzdłuż ul. Piekarniczej na Morenie ?
- 5 1
-
2022-03-09 08:20
w deweloperskim
Banku ziemi.
- 2 0
-
2022-03-08 21:46
Szkoda, że nie tunelem i z połączeniem z linią tramwajową na placu ks. Komorowskiego
To by było trochę droższe, ale uzyskano by bezpośrednie połączenie z Żabianki do dzielnic południowych, a mieszkańcy ul. Do Studzienki nie mieli by powodu do narzekań.
Szkoda, że władze Miasta nie mają szerszych horyzontów...- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.