• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Ten z dredami

    Ten z dredami to największy pieniacz z tej ulicy

    • 1 8

  • Jak ja to widzę

    Jeśli nie planują tramwaju na Miszewskiego i Wyspiańskiego, to nie ma znaczenia którędy, choć i tak tramwaj ma być dla mieszkańców, a nie że tak radnym jest wygodnie. Jednak jeśli chcą wybudować tamtą trasę, to bez 4-toru się w tym miejscu nie obejdzie i powinni to już teraz zaplanować.

    • 3 1

  • zapomniana dzielnica

    nowa politechniczna po co to komu a co z przejazdami kolejowymi na orunii dworcowa smetna rowna a co z nowa swietokrzyska i nowa niepolomicka coz pani prezydent nie jeździ w te okolice a warto się przejechać i zobaczc jak się stoi pod szlabanami po pol godziny nie mowiac już o zagrożeniu zycia ludzi i mienia jak stoja karetki pogotowia i straz pozarna na sygnałach a ludzie gina

    • 6 1

  • A nie można na morenę tramwaju puścić Słowackiego?

    • 7 1

  • dobrze że się z Gdańska wyprowadzam coraz gorsze ulice, bzdurne ronda i przeszkody na ulicach

    • 6 1

  • Ul. Bohaterów Getta Warszawskiego

    Znam tą ulicę, jest to właściwie mała wąska uliczka przy której stoją w znacznej części bardzo ładne, stare przedwojenne budynki. Poprowadzenie drogi tamtędy, to zniszczenie tej ulicy i horror dla jej mieszkańców. Obok tej planowanej trasy są budynki PG, które mają aparaturę badawczą. Tramwaj tam jadący uniemożliwi korzystanie z tej aparatury i miliony pieniędzy z budżetu w błoto, ale co to obchodzi naszych włodarzy.

    • 8 1

  • CZYLI

    skoro nie pójdą tory ul.Do studzienki, gdzie byłaby przy okazji szansa na zrewitalizowanie tego odcinka miasta, to dodatkowo linia tramwajowa nigdy nie zostanie połączona z torami przy Mickiewicza przez Miszewskiego, co byłoby bardzo sensownym rozwiazaniem dla układu komunikacyjnego w Gdańsku. Oj, mamy takich samych planistów, jak i władze w tym mieście!

    • 41 3

  • najgorzej poprowadzona linia tramwajowa - gdzie są urbaniści

    Na Fiszera powinno być rozwidlenie. Nitka idąca ulicą Do Studzienki, która później będzie skręcać w prawo w kierunku Gdańska (nie idzie pod górę więc można tak zrobić) oraz druga nitka która idzie Getta Warszawskiego od Grunwaldzkiej w kierunku Politechniki.
    Dzięki temu jest możliwość późniejszego połączenia z tramwajem na Mickiewicza i placu Komorowskiego. Zaś ludzie z Getta Warszawskiego mają jeden tramwaj a nie dwa zajmujące całą ulicę.

    alternatywnie można było by zrobić na krótkim odcinku mijankę - na Getta Warszawskiego by całej ulicy nie zajmowały tory tramwajowe.

    • 0 2

  • A co z Kielnieńską w Osowej

    Cisza, urzędnicy nic w tym temacie nie robią.

    Kolejne inwestycje na papierze. Żenada

    • 1 1

  • i**otyzm

    było założenie że ma iść przez Do Studzienki gdzie założona od początku lata temu była rezerwa terenowa i planowane wyburzenia, potem jakiś cep co chwilę wymyślał inne przebiegi.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane