• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Gdańska mafia

    • 5 2

  • Wyłączenie Akademii Medycznej z trasy tramwaju to skrajna głupota.

    • 10 2

  • Tramwaj z Moreny do Wrzeszcza przez Potokową i Słowackiego

    • 9 2

  • Bez sensu. Smolucha tramwaj powinien iść

    Albo do studzienki i prosto wzdłuż Sobieskiego. Miejsce jest, nawet wyburzenia były...

    • 11 6

  • (1)

    Spokojnie, konserwator zabytków i tak zablokuje.

    • 6 3

    • oby

      Miejmy nadzieje.

      • 6 2

  • cale zamieszanie to zaslona dymna (1)

    Aby odsunac uwage od zamiaru likwidacji rezerw terenowych w okolicach sadu i Sobieskiego.
    Powstana kolejne mrowiska, ktore zakorkuja istniejacy uklad komunikacyjny.
    Na jego rozbudowe nie ma co liczyc... Bo nie ma gdzie tego zrobic...

    • 10 3

    • Tereny ogródków działkowych na Sobieskiego to dobry kąsek. Ileż wieżowców można wybudować.

      • 6 1

  • (2)

    Tramwaj małą uliczką pod oknami mieszkańców?Radosna twórczość urzędników.Śmieciarka ma trudności z wjazdem , ulica jednokierunkowa . Ale mieszkańcy Grunwaldzkiej 24i26 będą mieli nowe rury co i doczekają się nowej nawierzchni na zdewastowanych podwórkach.Tramwaj przez Boh.Getta to nie jest dobry pomysł.

    • 32 12

    • przestańcie zastawiać ją samochodami

      • 1 5

    • 24 i 26

      A widziałaś te podwórka na Grunwaldzkiej 24 i 26 i 26 a i 30.tam rządzi biuro nieruchomości. Zagrodzili sobie to niech sobie robią sami nową nawierzchnię. Tam nawet straż pożarna i karetka nie ma jak wjechać. Śmieciarka też ma trudności.

      • 0 0

  • Szkoda ze w planach Politechnicznej nie ma odnogi na Suchanino (2)

    Tym bardziej że prace ziemne zostały juz wykonane w latach 30stych ubiegłego wieku. A część tarasy będzie biegła własnie po tych terenach..

    • 5 1

    • a ktoredy z Doliny Krolewskiej (1)

      Mialaby prowadzic droga na Suchanino?

      • 0 0

      • Od rejonu skrzyżowania Schuberta/Wagnera (tam gdzie papugarnia była) do dolnego skrzyżowania Beethovena/Powstańców Warszawskich (przy kościele na Suchaninie)

        • 0 0

  • Szybki przebieg linii tramwajowej z południa (1)

    Powinien być zaplanowany przez urzędników miasta wraz z budową Plamki. Najszybsza trasa do Wrzeszcza to zjazd z Bolońskiej w Potokową, dalej Słowackiego wiadukt nad Grunwaldzką, Kościuszki i do Brzeźna.

    • 7 2

    • totalnie spaprana mozliwosc

      Na szybkiego klepanymi rozwiazaniami z okresu przebudowy Slowaka i budowy PKM.
      Karygodnym zaniedbaniem jest brak miejsca na tramwaj (lub buspass) na wiadukcie nad Grunwaldzka.
      Dobitny przyklad, ze biedakow na takie oszczednosci nie stac a chytry placi wiele razy... Problem w tym, ze nie z wlasnej kieszeni...
      Pomijam tu fakt, ze ta przebudowa, wobec pierwotnych planow, jest nieskonczona....

      • 3 1

  • Skandal! (1)

    Linia tramwajową powinna iść ulicą Słowackiego. Tam jest dla niej miejsce.

    • 10 4

    • skandal tramwaj powinien lecieć w powietrzu

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane