• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Koszmarna decyzja, która nie poprawi komunikacji, ale zniszczy ulicę BGW (1)

    Tramwaj będzie jechał z Moreny kilkadziesiąt minut (bo jest z górki, bo są zakręty, bo często przystanki, bo tramwaj tak ma). Zysk komunikacyjny żaden, a jeszcze tramwaj będzie utrudniał przejazd aut i autobusów. Cała okolica rozryta. Hałas, dudnienie, przejścia co kilkaset metrów. Mała uliczka zniszczona. Na Grunwaldzkiej przy Do Studzienki powstaje mega skrzyżowanie z podwójnymi światłami. Kolejna bzdurna zaślepiona decyzja zarządców Gdańska - oby do wyborów.

    • 34 9

    • Fakt, tramwaj jadący pod górkę byłby znacznie szybszy

      • 0 3

  • Dlaczego tramwaj nie idzie przez PG - bo są drgania

    W każdym innym miejscu: nie trzeba się bać uszkodzenia zabytkowych budynków oraz dyskomfortu mieszkańców o tramwaj nie powoduje drgań.

    • 21 8

  • A jaką mial wydac decyzje dyrektor rdoś skoro dostal łapóe!!! (1)

    • 12 4

    • Wiesz, że za taki komentarz możesz mieć sprawę w sądzie?

      • 2 3

  • Nareszcie

    Ile ta przepychanka miała trwać ! Miasto musi się rozwijać,jakby każdy protestował to mielibyśmy pola a nie miasto

    • 4 11

  • Bezsensu taa trasa.normalnie powinna biec przez jaskową doline do grunwaldzkiej albo przez rakoczego do słowaka i dalej lasem

    Do abrachama!!!

    • 10 5

  • To nie jest (19)

    dobra decyzja. Nawet z mapki widać, że linia powinna przebiegać ciągiem ul. Do Studzienki i dalej w przyszłości przecinając Grunwaldzką do Placu Komorowskiego. Jest to niepotrzebne kluczenie przebiegiem trasy i kolejne tworzenie skrzyżowania w pobliżu dużego już istniejącego. Może lepiej rozważyć za i przeciw zanim zacznie się budowę!

    • 94 29

    • Tak może (7)

      pisać ktoś, kto nie wie, w jakim stanie technicznym są kamienice przy ul. Do Studzienki. Pewnie, możne je wyburzyć, ale chyba szkoda, bo to nieduży fragment, którego nie udało się zniszczyć "wyzwolicielom" w 1945. Nie wiem, jak jest przy ul Boh. Getta, ale tam miasto bardziej dbało (?), bo z zewnątrz kamienice wyglądają przyzwoicie. Trochę się obawiam, że wzmożony ruch może doprowadzić te budynki do stanu podobnego, jak przy Do Studzienki.

      • 8 15

      • Przy Boh. Getta to są nowe bloki (1)

        Więc nie ma co porównywać

        • 8 12

        • ktorych budowa pokazala, jakim problemem jest malonosny grunt

          Niewiele brakowalo aby palowanie fundamentow zakonczylo sie katastrofa dla otaczajacych teren kamienic.

          • 5 2

      • Przy Boh Getta (4)

        domy stoją na zakrytym cieku zwanym Strzyżą. To, że chaty lepiej wyglądają niż przy Do Studzienki jest prawdą, ale remontowali ludzie sami. Porzucając los domów metodą znaną z pewnych stron, spójrzmy na włączenie planowanej trakcji w główny ciąg. Przy Getta jest to bezsensowne i na chwilę obecną niemożliwe do realizacji. Od str. Do Studzienki powstanie prosty ciąg do Komorowskiego bez potrzeby kolejnego skrzyżowania.

        • 11 6

        • Strzyża przebiega pod garażami obok wieżowców (1)

          • 1 1

          • gdzie Rzym gdzie Krym?

            Potok Królewski. I jest skanalizowany w bramie między budynkami

            • 5 1

        • to nie ta dolina

          Tam jest Potok Krolewski.
          A ze grunt nie jest nosny, to fakt.

          • 6 0

        • komuś głowę "strzyżą"
          Strzyża to płynie wzdłuż Słowackiego
          a toto wzdłuż BGW to Potok Królewski

          • 5 0

    • Nie może tamtędy przebiegać, bo łuk zakrętu miałby zbyt mały promień. Było o tym nie raz.

      • 10 1

    • przebieg przez bgw jest najlepszy dla pasażerów (3)

      bo umożliwia wjazd wszystkich linii na jeden przystanek Miszewskiego, w wariancie przez Do Studzienki przesiadki są długie i uciążliwe a wsiadający w stronę Oliwy nie wiedzą z którego przystanku odjedzie tramwaj wcześniej

      • 9 9

      • A co to bgw ? (1)

        • 1 3

        • to jest skrót nazwy ulicy Bohaterów Ghetta Warszawskiego

          • 2 0

      • Wystarczy przenieść przystanek za skrzyżowanie ale przecież się nie da

        • 6 1

    • (2)

      Ulice Miszewskiego i Wyspiańskiego są za wąskie na puszczenie nimi dwutorowej linii tramwajowej do placu Komorowskiego. Nie ma na nich możliwości poprowadzenia torów obok jezdni. Ponadto obie ulice są mocno obciążone ruchem samochodowym. Wprowadzenie na nie tramwaju spowodowałoby ograniczenie przepustowości tych ulic.

      • 2 5

      • A BGW to autostrada ? (1)

        • 7 1

        • Nadmiarowy parking

          • 1 3

    • (1)

      Absurd. Już teraz skrzyżowanie Do Studzienki - Grunwaldzka jest skrzyżowaniem skomplikowanym geometrycznie (lewoskręty szczególnie) a teraz dołącz do tego jeszcze krzyżujące się linie tramwajowe.

      • 3 10

      • Na tamtej krzyżówce żadnych nowych torów nie będzie

        • 1 1

    • Nietrafna opinia

      Jako osoba z branży drogowo-ruchowej zapewniam, że dodatkowe obsłużenie ruchu tramwajowego z ul. Do Studzienki na skrętach i na wprost w stronę Placu Komorowskiego jest niewykonalne w programach sygnalizacji na tym skrzyżowaniu. Konieczny byłby węzeł drogowy 2-poziomowy, z aleją Grunwaldzką u góry i łącznicami wjazdowymi i zjazdowymi.
      Dodatkowe skrzyżowanie dla tramwajów Grunwaldzka - Bohaterów G. umożliwi ruch tramwajów w czasie normalnej obsługi istniejącego skrzyżowania Grunwaldzka - Miszewskiego.
      Planistyczne rysowanie kresek na mapie ma się nijak do realiów funkcjonowania ruchu ulicznego.

      • 1 5

  • A ja nadal mam nadzieję na PKM w kierunku świętokrzyskiej (pętla) - czyli ten wstępny plan który zakładał wykonanie tego fragmentu do 2035. (dalsze fragmenty aż do łostowic, kowale etc to na dzis nie było żadnych datowych deklaracji). Ale to PKM jest przyszłością a nie tramwaj.

    • 5 1

  • NO to jeszcze tylko 8 lat i może pwostanie

    • 2 2

  • przystanek powinien byc przy swissmedzie na ul wileńskiej....jest za blisko ul. morenowej (1)

    przystanek powinien byc przy swissmedzie na ul wileńskiej....jest za blisko ul. morenowej. warto to poprawic !

    • 1 3

    • Wykupisz domy żeby 200m zyskać?

      • 3 0

  • (1)

    Widac,ze krotsza i tansza bylaby trasa przez kampus PG,no,ale wiadomo, dlaczego tamtedy przebiegac nie będzie. Ja natomiast mam pytanie,czy w ramach budowy linii tramwajowej jest zaplanowana modernizacja ul. Do Studzienki, bo nawierzchnia chodnikow i jezdni jest w fatalnym stanie. W styczniu uleglam na chodniku Do Studzienku wypadkowi z powodu nierówności.

    • 7 2

    • Jeśli ruszy budowa to cała ulica będzie zmodernizowana !

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane