• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Prawda jest taka że (1)

    wszelkiej maści dyrektorzy, władze miasta i inni tego typu namiestnicy mają gdzieś głos mieszkańców. Konsultacje społeczne to lipa i śmiech na sali. POdobnie potraktowanobgłos mieszkańców Zaspy w sprawie zabudowy dawnego pasa startowego. Deweloperzy nadal mają się wspaniale w naszym mieście mimo tego że ich głównego mecenasa z Niwych Ogrodów już nie ma. Skutecznie wykształcił następnych którzy godnie kontynują niesłuszną tradycję.

    • 23 6

    • weź stań do wyborów, zostań prezydentem i nie będziesz kontynuował tej tradycji

      zamiast trollować w internecie

      • 7 8

  • (1)

    Tramwaj nie je pizzy, więc tego tramwaju nie powinno być.

    • 7 11

    • dobre, a nawet bardzo dobre

      z tym że ona już formalnie chyba nie prowadzi tej pizzerii i przekazała ją rodzinie

      • 1 4

  • Tylko kiedy wybudują tą trasę? (3)

    Za 10 lat? Inflacja wszystko zmieniła a dodatkowo teraz wojna.

    • 13 6

    • Oby nigdy.

      • 8 0

    • ... tę trasę.

      • 5 0

    • Tę trasę

      Planują juz dobre 30 lat i moze nie powstanie formie z obecnego projektu. Od ponad 30 lat na ta trasa kest zarezerwowana rezerwa terenu biegnąca równolegle do ulicy Morenowej ale miasto upadło sie na rozwiązania z tunelami! Przypomnę tylko ze obecna narracja miasta jest taka że tunele sa blee i trzeba z nich zrezygnować na rzecz przejść naziemnych!

      • 1 0

  • A czemu nie Do Studzienki

    a stamtąd mogła być w przyszłości połączona przez Wyspiańskiego z rondem Komorowskiego?

    Zawsze na około i drożej...

    • 35 7

  • Nam się wydaje (1)

    Mamy demokracje, konsultacje społeczne, rady dzielnic. Tymczasem to tylko fasada, za którą developer ustala, które kamienice przejmie a inwestycja miasta jest tylko okazją do nowych inwestycji, które by nie przeszły bez tego. Konsultacje społeczne? Post factum dla naiwnych. Zobaczycie, co si się będzie działo przy tej inwestycji. Ile nowych budynków powstanie...

    • 20 5

    • Wybory raz na 4/5 lat to jeszcze nie demokracja

      W Gdańsku jest sitwa - układ zamknięty, władza zblatowana z patobiznesem. Każdą inicjatywę obywatelską niszczą i nie ma kogo wybrać w wyborach.

      • 2 2

  • straszna lipa (3)

    że to nie idzie siedlicką
    byłoby bez dziwnego zawijaska, no i chyba dla studencików jak znalazł jak by mieli przystanek między wydziałami

    • 21 6

    • cóż, kadra politechniki swiadczy o sobie (2)

      wygrywają pierwotne instynkty, odgradzanie się, kłamstwa i wymówki.

      • 3 1

      • Wybiórcza pamięć (1)

        Sprawa była wielokrotnie przedstawiana. Przy Siedlickiej PG ma budynek z bardzo wrażliwym na drgania mikroskopem. Tramwaj na tej ulicy spowodowałby bezużyteczność sprzętu badawczego. Straty PG: kilkadziesiąt milionów. Planowana trasa tramwaju miała przebiegać ul. Do Studzienki i dlatego PG wybudowało budynek z tą aparaturą przy Siedlickiej.

        • 5 7

        • Czyli bardzo czuły mikroskop eliminuje przebieg linii tramwajowej a kilkadziesiąt rodzin na BGW już nie?????

          • 8 1

  • Bardzo głupi pomysł. Drogi tunel, irracjonalna trasa przez małą uliczkę, rozwalenie ostatnich zielonych terenów w okolicy Moreny (staw Wileńska) i zabetonowanie wszystkiego. Pani prezydent mojego głosu w wyborach na bank nie dostanie :)

    • 28 6

  • Chcesz miec sprawna komunikacje- szykuj sie na budowe metra. To nieuniknione.

    • 8 4

  • Jakąś decyzję podjęli

    Ale jaką, to się dowiemy w uzasadnieniu bo w części uchylił a w części utrzymał.
    Temat nadal otwarty

    • 10 3

  • bez sensu. Czyli kolejne wielkie skrzyżowanie tuż za skrzyżowaniem z miszewskiego. (4)

    i więcej torów, kasy, komplikacji, pieniędzy na projekt, itp. Zamiast wyciągnąć prosto te tory przez Studzienki. Dziwactwo na miarę Żukowa.
    A miało nie iść przez PG, a jednak wida, że obok Oceanotechniki i tak idzie tuż przy budynkach, przez parkingi.

    • 35 24

    • chodzi o to aby nie bylo parkingow, wszystkie sa likwidowane a ludzie maja tramwajem jezdzic

      a po 23 jak juz pojedzie ostatni siedziec grzecznie w domach a nie szwedac sie

      • 1 5

    • nie rozumiesz bo (2)

      tu nie chodzi o teren PG tylko o nowe laboratoria wybudowane 7 lat temu wzdłuż początkowo projektowanej trasy ze sprzętem wrażliwym na drgania (nie chodzi o drgania o kilka mm tylko o nm).
      Dodatkowo skrzyżowanie z Miszewskiego mimo że przebieg byłby najlepszy to jednak wzniesienie które zaczyna się od tej krzyżówki w stronę Oliwy nie pozwala na wykonanie zakrętu o planowanym promieniu (należałoby znacznie zwiększyć promień zakrętu co uniemożliwia wykonanie sensownego rozwiązania). Jedyną możliwościa byłoby poprowadzenie torowiska na wprost w stronę torów kolejowych bez możliwości wykonania skrętu w stronę Oliwy

      • 2 3

      • To trzeba było włączyć ten tramwaj na wysokości Bałtyckiej, wystarczyło wydłużyć tramwaj z Brętowa. Jeśli ma to być połączenie dla tych z południa to dla nich bez różnicy którędy poleci trasa. A tak wcisnęli tramwaj i drogę przez zaciszną dzielnicę domków, z jednoczesnym rozwaleniem terenów zielonych. W tym mieście niedługo KAŻDY skrawek zieleni zostanie rozjechany i zabetonowany.

        • 6 4

      • co ty bredzisz?

        a promień skrętu z Bohaterów Getta w Grunwaldzką już jest dobry? Przecież widać, że tam jest jeszcze mniej miejsca.
        Trollisz jak mieszkaniec tych ruder przy do Studzienki.
        Niech zgadnę. W ruderze przy Do studzienki zmaieszkał jakiś radny albo rodzina radnego i uparli się, że nie bo nie.
        Tak to u nas działa.
        Poza tym, wąska Fiszera teraz z tramwajem i tam 2 ostre zakręty. O rany. hahahaaha.
        To dopiero będzie promień zakrętu.

        Coś tutaj śmierdzi.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane