• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • Dredziarzom aż się włosy wyprostują z powodu tej trasy

    • 20 5

  • W kwestii formalnej, teren dla PG nie sprzedano, tylko prez. Adamowicz ten nasz dobroczynca, podarowal PG wlasnie ten obszar, ktory by moze rozwiazal sprawe, ku zadowoleniu wiekszosci.

    • 22 6

  • najwiekszym skandalem jest decyzja PG (3)

    po to jest tramwaj, aby jak najlatwiej dalo sie gdzies dojechac a stajacy tuz przy szkole jest idealnym rozwiazaniem, ale wladze uwazaja inaczej, nie bo nie..

    • 34 15

    • decyzja PG jest słuszna i racjonalna

      skandalem jest forsowanie przez magistrackich urzędników pozbawionych sensu rozwiązań.

      • 8 7

    • Wiemy teraz, kto rzadzi miastem.

      • 1 4

    • Najpierw poczytaj czemu nie zamiast pisać tutaj...
      Nie bo nie to jest szczyt twojego rozumowania więc być może dobroduszni włodarze PG mówią do ciebie językiem który zrozumiesz. Nie i tyle na ten temat (a dlaczego to trzeba poczytać)

      • 4 1

  • zadyma z BG odwraca uwagę (2)

    od zmiany przebiegu Politechnicznej w jej górnym biegu.
    Ruch wpuszczany jest w zatłoczone centrum Piecek a rezerwę przy sądzie będzie można... skonsumować...

    • 29 5

    • Cały ruch się skumuluje na skrzyżowaniu Jaśkowa/Rakoczego. (1)

      Znowu rozprują całkiem świeże skrzyżowanie, a już teraz jest tam ciasno. Zamiast tramwaj puścić pierwotnym przebiegiem przy Parku Technologicznym -> sąd -> Myśliwska, to wciskają ile się da na środek osiedla.

      • 14 2

      • dewelo rządzi

        • 4 1

  • w sieci tramwajowej to będzie rewolucja na miarę

    tunelu pod martwą Wisłą. Teraz jeszcze tunel od Popiełuszki do siennickiej. To miasto jeszcze przez długo nie będzie miało sensownej sieci dróg, nawet w dolnym tarasie. Może do 2035 to się zmieni...

    • 14 4

  • Przed hałasem ? postawią ekrany, czy zrobią gumowe torowisko...Jak się nie obrócisz to i tak d**a z tyłu

    • 27 5

  • Popatrz to już zapomnieli o tym, że na Al Adamowicza (Bulońska Pn) był nawet przystanek Nowa Politechniczna? (1)

    Teraz widzę że zmienili nazwę na Królewskie Wzgórze. Żenada, tramwaj miał iść pod wiaduktem Rakoczego ale lepiej budować absurdalnie drogie tunele w kierunku Jaśkowej?

    • 36 6

    • fakty dokonane

      i końce w wodę...
      A kasa pod stół...

      • 8 1

  • Fatalna decyzja !

    Jedyną trasą mającą sens zarówno w skali całego miasta jak i Uniwersytetu Medycznego jest tramwaj na ul . Smoluchowskiego. Jest kwestią czasu, że ta trasa stanie się absolutnym priorytetem. Problem w tym, że stanie się tak jeszcze przed ukończeniem bezsensownej inwestycji. Cóż, jesteśmy pewnie tak bogaci, że stać nas na to....

    • 26 14

  • przebieg tej trasy powinen byc Do Studzienki, jest tam duze skrzyzowanie z Grunwaldzka idealnie nadajace sie pod taka (10)

    • 38 22

    • (1)

      U nas się nie da a w znacznie mniejszym Toruniu da się.

      • 2 4

      • tramwaje w Toruniu to tory 1000mm

        w Gdańsku 1435mm
        To zupełnie inne promienie skrętów i inne możliwości.

        • 1 0

    • (1)

      dokladnie

      • 2 1

      • bi widzisz w Toruniu na podobnym skrzyżowaniu planuje się zrobić gwiazdę(!) - czyli możliwość jazdy tramwaju w każdym kierunku. Tutaj idzie się na łatwiznę bo boją się paraliżu Grunwaldzkiej. w Centrum nie mają zaś takich problemów i korki w zupełności im nie przeszkadzają.

        • 3 3

    • Wiedziałem, że ktoś tu wyskoczy z taką propozycją (3)

      Projekt na Studzienki zakładał wyburzenie lewego rzędu kamienic aż do akademików w tym modernę przedwojenną oraz jezdnię 2x2 między torowiskiem. Rozumiem, że w Gdańsku, który stracił 90 proc. zabudowy przedwojennej w centrum i całą rozwaloną pierzeję wzdłuż Grunwaldzkiej może sobie pozwolić na wysadzenie kolejnych kamienic przedwojennych, żeby południe mogło sobie dojeżdzać tramwajkiem do patodeweloperki.

      • 5 5

      • (1)

        Nie kamienice, tylko rudery.

        • 12 3

        • Nie Wrzeszcz Anka

          • 4 0

      • dlatego wszyscy beda jezdzic cale lata na okolo i latac po tramwaju jak worek ziemniakow

        • 6 1

    • (1)

      To jest duzo drozszy wariat.Miasto musialo by wyburzuc kamienice i dac mieszkania . Ale podobno jednego z najbogatszych miast w Polsce na to nie stac.

      • 1 3

      • a ile kosztuje czas ludzi, ktorzy beda miliard lat jezdzic na okolo ?

        • 5 2

  • Projekt i nadzór kosztuje 4,88 mln (3)

    To nadal mniej niż wydaje Pani Dulkiewicz na propagandę rocznie.

    Dziwne miasto.

    • 28 7

    • czemu kłamiesz? (1)

      • 3 5

      • Prawie 6 mln rocznie idzie na propagande medialna

        Kto tu kłamie?

        • 3 0

    • wyrzucona kasa

      palenie gotówką w piecu.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane