• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • To jest priorytet! (2)

    Łączyć Wrzeszcz z Moreną.. południowe dzielnice dziękują pani Dulkiewicz za prezydenturę.

    • 12 17

    • Morena z południem tramwaj już ma (1)

      więc to jest najbardziej potrzebny brakujący odcinek

      • 1 1

      • Na Siedlcach w Górnej Oruni ludzie musza sie przesiadać

        Mogą też na Pieckach

        • 0 0

  • W końcu! Teraz czas na szybką budowę. Czekamy, niecierpliwością!

    • 7 20

  • N.Świętokrzyska (1)

    A gdzie nowa Świętokrzyska , to co się dzieje to jest Szok w tej części Gdańska, zakorkowane ulice nowe osiedla, ulica Przebiśniegowa autobusy nie mogą się minąć

    • 17 5

    • Przebiśniegowa

      Zapraszamy Panią Dulkiewicz na ulicę Przebiśniegową od 7:00 do 9:00 postoi w korku i zobaczy jak się żyje

      • 1 1

  • Patrzac na mapę --aż się prosi o przebieg przez Traugutta do opery bałtyckiej !!! (6)

    • 20 5

    • (5)

      Myślisz, że 50 tys. mieszkańców Południa pracuje w Operze Baltyckiej? Ja bym jednak obstawił Wrzeszcz, biura w Oliwie oraz UG.

      • 4 4

      • to tym bardziej trmwaju z Dolinie Królewskiej (2)

        być nie powinno...

        Powinien być na Słowackiego.

        • 5 1

        • (1)

          Słowackiego wpada na sam koniec Wrzeszcza, więc byłaby potrzebna kolejna przesiadka w stronę Manhattanu.

          • 2 4

          • tramwaj to taksowka?

            Przesiadz sie na x62 i do Gaitu cie dowioza

            "gait" - Ministerstwo Glupich Krokow Monthy Python.

            • 1 0

      • (1)

        a ty myślisz że 50 tys. mieszkańców Południa dojeżdża do Wrzeszcza czy Oliwy?

        • 3 0

        • Tym tramwajem tak. Ci co pracują w centrum, będą nadal jechać przez Chełm i AK.

          • 0 2

  • Kolejny mało mądry pomysł władz miasta. Oby do wyborów...

    • 19 7

  • PG to dziady i ruskie wuje! (1)

    Zablokowali najbardziej sensowny przebieg trasy wg planu jeszcze z WMG, na który przez dziesięciolecia trzymana była rezerwa terenowa.
    Bo co tam - oni maja swoja interesy, a niech mieszkańcy się męczą, a studenci biegają 300m dalej do przystanków

    • 20 11

    • nie szczuj

      Tam wcale nie powinno być tramwaju a rzecz jest prowokowana przez magistrackich urzędników.

      • 4 5

  • Czyli trasa dłuższa, bardziej kręta, nierygodna, nie w środek wrzeszcza tylko na ubocze i pod oknami mieszkań. Typowa decyzja władz Gdańska - najgorsza z możliwych. Zero zaskoczenia.

    Nie jestem za pis bo był by jeszcze gorszy, ale miasto brnie w złe decyzje i krzywdzi mieszańców

    • 33 3

  • nadal uważam, że zamiast tego wszystkiego powinni po prostu zrobić dodatkowe buspasy (4)

    taniej, szybciej, wszyscy zadowoleni.
    tramwaj będzie jechał dłuuuuugo. znając planowanie władz wszędzie będą światła. z moreny do wrzeszcza w 30min.
    zlikwidują połączenia autobusowe. będzie można pomarzyć o jeździe 10min na dolny taras.
    zobaczycie jak będzie super..... ehhh

    • 35 33

    • popieram, co zrobia z tymi torami za 20-30 lat ? ulice zawsze się wykorzysta

      • 4 2

    • Oczywiście że buspass lepszy - ale na tramwaje mają dotacę z UE - to jedyny powód

      Niszczą Gdańsk torowiskami tylko dlatego, że unia daje na to kasę. Innego sensu w tym nie ma bo tramwaj jest drogi i powolny.

      • 7 6

    • Buspas na ulicy, którą z trudem mijają się dwa autobusy? (1)

      No pomysł godny Nobla. Podobnie jak tramwaj pod oknami albo koło placu zabaw.

      • 2 6

      • Przecież wszystko jest w tych planach do poszerzenia

        Więc zamiast tramwaju lepiej zrobić dodatkowe pasy dla busów.

        • 4 0

  • Totalnie poroniony pomysł !!!! Do tego jak widać po zakresie prac bardzo kosztowny !!!!!

    • 25 7

  • Ten tramwaj z Południa zanim dojedzie do Miszewskiego, a potem do Wrzeszcza to objedzie jeszcze całą Morenę (5)

    Nie będzie to szybki tramwaj tylko wycieczkowóz jak dzisiaj dwunastka. Za parędziesiąt lat o ile Unia da hajs, a Putin nie wjedzie się przekonacie.

    • 45 6

    • (3)

      Na Morenie ludzie nie mieszkają? Największa przychodnia w Gdańsku jest tylko dla żartów?

      • 7 8

      • Na Morenie ludzie mają świetne połączenie autobusowe z Wrzeszczem i tramwajowe z Centrum (2)

        Za to południe ma tramwaj 12 który odnJabloniowej do Wrzeszcza jedzie dłużej niż trwa piesza wędrówka

        • 14 2

        • To się te świetne połączenia zlikwiduje (1)

          i będą jeździć nową linią tramwajową. Z choinki się urwałeś?
          pozdrawiam

          • 11 2

          • jak wiele juz zlikwidowanych

            Dobitny przyklad to 142.
            Bo podobno dubliwal PKM.
            Nastepnie praktycznie zlikwidowano przystanek PKM w Brentowie...

            • 2 0

    • Jasne wybudujmy dla każdej dzielnicy osobna linie, która nigdzie się nie zatrzyma...

      Genialny pomysł...

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane