• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja ws. przebiegu Nowej Politechnicznej

Michał Brancewicz
8 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Sporny fragment Nowej Politechnicznej, czyli miejsce włączania się w al. Grunwaldzką. Ostatecznie stanęło na tym, że trasa zostanie poprowadzona przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny dyrektor ochrony środowiska wydał decyzję środowiskową, która zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej Nowa Politechniczna przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Temu wariantowi sprzeciwiali się mieszkańcy ulicy, którzy zaskarżyli decyzję wydaną przez RDOŚ. Analizowanie dokumentacji trwało ponad dwa lata.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Miasto powinno słuchać głosu mieszkańców przy projektowaniu nowych tras?

Miasto chce, by nowa trasa tramwajowa, która połączy Morenę z Wrzeszczem, włączała się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 r. odwołali się mieszkańcy tej ulicy, którzy nie chcą, by tramwaj jechał pod ich oknami. Obawiają się bowiem, że generowane w ten sposób drgania zaszkodzą wiekowym budynkom.

Zabezpieczenie przed drganiami i hałasem



Sprawa była rozpatrywana przez generalnego dyrektora ochrony środowiska przez ponad dwa lata. Termin decyzji był w tym czasie kilkukrotnie przekładany. Ostatecznie GDOŚ zezwolił na poprowadzenie nowej trasy przez wspomnianą ulicę.

- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa ulicy Nowej Politechnicznej w Gdańsku z włączeniem tramwaju w aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - informuje Piotr Otrębski, rzecznik prasowy GDOŚ. - Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zreformował decyzję organu pierwszej instancji - RDOŚ w Gdańsku. Na podstawie decyzji GDOŚ wnioskodawca może wystąpić o wydanie kolejnych decyzji inwestycyjnych.
Decyzja GDOŚ wraz z uzasadnieniem zostanie wkrótce w całości opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Inwestor będzie musiał uwzględnić zabezpieczenia przed drganiami i hałasem, jakie generował będzie tramwaj.

Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna. Przebieg projektowanej trasy tramwajowej Nowa Politechniczna.
W zeszłym roku miasto wybrało nowego projektanta trasy, który musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 r.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (310) 3 zablokowane

  • nowa politechniczna

    Jestem mieszkanka wrzeszcza a konkretnie ul.Matejki. Jesli dobrze rozumie to ul.Do Studzienki nie zostanie ruszona? Jesli tak ma byc to jest to zła decyzja.Ta ulica powinna byc w pierwszej kolejnosci uporzdkowana.powinny zniknac natychmiast te obrzydliwe budy,komorki it. To przynosi wstyd dla Gdanska. Koniec kropka. A tak ogolnie to Gdansk jest bardzo mocno zaniedbany.Brud balagan,walajace sie i obalajace ploty.Prosze sie wlasnie przejsc ul.Matejki.Jeden wielki syf.Gdzie ta wladza.Ludzie nie pozwalajcie nataki marazm w tympięknym miescie.

    • 5 1

  • Bzdura totalna

    Kolejne skrzyżowanie i kolejne światła zamiast zrobić tort przez do studzienki i włączyć do grunwaldzkiej. Jak słyszę głosy ludzi twierdzących że mieszkańcy nie powinni być przeciwni lub sprzedać mieszkanie jak im nie pasuje to brak słów. Rozumiem że wszyscy macie pojęcie o gruncie, problemach z odpływami które są w tym miejscu? Mieszkam od urodzenia w tym miejscu, od zawsze ulica po opadach zalewana, przy budowie budynku na Fiszera bawiłem się jako dzieciak i pamiętam co tam się działo przy budowie dh Jantar pękały ściany w budynku obok, teren podmokły pale betonowe pod 10 pietrowcami. Ale cóż urzędnicy wiedzą lepiej, nasilone wybieranie namułu z potoku nie zmieni problemów, niektóre pomysły jak rondo Fiszera i getta to by Bareja nie wymyślił

    • 4 2

  • Koło Fortuny: Bankrut

    Upadła firma nam zbuduje linię - kapitalne! Myślę, że mieszkańcy ul. BGW mogą spać spokojnie.

    • 1 0

  • Przejście podziemne przy Wileńskiej...

    Projektantów srodze pogięło. Przejścia podziemne są likwidowane, a oni chcą budować kolejne.
    Nie mówiąc o tym, że zdemolują jeden z fajniejszychbzielonych terenów przy stawie retencyjnym.

    • 1 0

  • nowa politechniczna i grunwaldzka

    to hucisko bis. Będzie się działo

    • 0 0

  • Linia tramwajowa pod oknem to tak naprawdę udręka

    Kolejny raz powtarza się powiedzenie, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Najlepiej niech osoby, które tak zachwalają tramwaje zamieszkają z miesiąc czasu przy linii tramwajowej a szybciutko zmienią zdanie i przestaną wypisywać głupoty o zaletach mieszkania przy linii tramwajowej. Dodam, że sam mieszkam przy wyremontowanej linii tramwajowej tyle, że w innym mieście. O normalnym funkcjonowaniu i spokoju można zapomnieć zwłaszcza latem kiedy człowiek chce uchylić choć trochę okno. Dodatkowo jeżeli mieszkasz w pobliżu przystanku tramwajowego możesz liczyć na dzwonienie przy odjeździe tramwaju co kilka minut od wczesnych godzin porannych aż do nocnych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane