- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (144 opinie)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (265 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (349 opinii)
- 4 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (57 opinii)
- 5 Paragon grozy za kurs taksówką (470 opinii)
- 6 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (56 opinii)
Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Kończy się projektowanie trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz nazywanej Nową Politechniczną. Do czerwca miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne tej inwestycji. A pod koniec roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.
Zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny, a włączy się w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Prace nad tym projektem ruszyły już w 2015 roku, więc łatwo jest policzyć, że trwają 9 lat. Po drodze nie obyło się bez komplikacji.
Nowa Politechniczna: 9 lat projektowania
- Umowa z pierwszym projektantem firmą Mosty Katowice została zerwana.
- Gdy z analiz wyszło, że najlepiej poprowadzić linię przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jej mieszkańcy rozpoczęli protest.
- Potem wybrany został drugi wykonawca projektu - konsorcjum firm Ingeo i BPBK, z których ta druga upadła.
- Zastrzeżenia dotyczące przebiegu trasy sprawiły, że GP-W czekała trzy lata na wydanie decyzji środowiskowej.
- Po ostatecznej decyzji, że to przez Getta Warszawskiego Nowa Politechniczna włączy się w Grunwaldzką, mieszkańcy zaskarżyli to rozwiązanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Skarga została jednak oddalona.
- Drugie podejście do zaprojektowania linii, które miało się zakończyć pod koniec 2022 roku, przeciągało się. Kolejny termin został wyznaczony na połowie 2023 roku, a potem na marzec 2024.
- Jesteśmy już na końcowym etapie prac. Obecnie trwają prace związane z pozyskiwaniem uzgodnień dla dokumentacji projektowej - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Nowa Politechniczna: Budowa ruszy 10 lat po rozpoczęciu projektowania?
Urzędnicy muszą się spieszyć i poganiać wykonawcę, bowiem w styczniu ogłoszony został konkurs w ramach "Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko FENX.03.01. Transport Miejski", z którego można otrzymać dotację.
- Do końca czerwca planujemy złożyć wniosek o dofinansowanie budowy linii tramwajowej GP-W. Dążymy do tego, by do końca roku ogłosić przetarg na roboty budowlane - dodaje Niezgoda.
Gdyby tak się stało, prace mogłyby ruszyć w 2025 roku, czyli 10 lat po rozpoczęciu projektowania.
Przebieg Nowe Politechnicznej. Film z 2016 roku
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Miejsca
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-24 18:26
nieaktualny materiał (2)
będą ronda, nie zwykłe skrzyżowania
- 9 5
-
2024-03-25 06:54
Dlaczego (1)
- 1 1
-
2024-03-25 09:29
Ponieważ redaktor bazował na starym materiale.
Nie poprosił o nowy.
- 1 1
-
2024-03-24 18:32
Trasa Patologiczna - kilkadziesiąt lat planowania jej wzdłuż Piekarniczej, przystanek tramwajowy Królewskie Wzgórze
jeszcze w trakcie budowy Al. Adamowicz miał w planach nazwę Nowa Politechniczna... Mieszkańcy Południa mieli dostać szybkie połączenie z Wrzeszczem, a dostana wycieczkę krajoznawczą przez gąszcz skrzyżowań i przystanków Moreny.
- 49 9
-
2024-03-24 18:34
trasa nierozwojowa bez zdrowego rozsądku (2)
Powinna iść prosto przecinając Grunwaldzką tunelem z możliwością przesiadki na linie osi Centum- Oliwa i iść dalej do placu Komorowskiego... A tak nawiasem mówiąc trasa tramwaju od Węzła Okopowa do skrętu w Al. Wojska Polskiego powinna iść w tunelu co odkorkowało by miasto i dało jakieś schronienie na wypadek wojny.
- 29 8
-
2024-03-24 19:08
Miasto odkorkuje zmniejszenie liczby samochodów poprzez zapewnienie dobrego transportu miejskiego, a nie chowanie tramwaju w tunelu.
- 8 3
-
2024-03-24 23:28
"jakieś schronienie na wypadek wojny"
Chyba raczej masowy grób
- 8 0
-
2024-03-24 18:44
W końcu! (1)
Trasa idealna dla wszystkich: studentów, mieszkańców, turystów. Będzie bezpośredni transport, który nie stoi w korkach jak to ma miejsce z autobusami czy też samochodami osobowymi. Pytanie tylko brzmi ile lini autobusowych zostanie zlikwidowanych, skróconych lub uciętych. Zgaduje że 127, 262. Przykład dla lini 12: nie będzie trzeba jeździć na około przez centrum jak to czasmi ma miejsce tylko zjechać odrazu do Wrzeszcza. Mieszkańcy, którzy są zmotoryzowani i na codzień nie korzystają z komunikacji miejskiej nie rozumieją plósów jakie wiąże ze sobą ta inwestycja. Pomyślcie jednak o swoich dzieciach, które będą kkorzystać z tej trasy aby dstać się do szkoły czy na studia.
Teraz jeszcze tylko przedłużenie ul. Sikorskiego wraz z tramwajęm do Świętokrzyskiej i kolejne drogi zostaną odciążone - w tym przypadku jest zabezpieczony teren od wielu lat i nie sprawia żadnych utrudnień w jego zaprojektowaniu i stworzeniu - jedyne ale to brak funduszy.- 26 52
-
2024-03-25 08:07
Oj chyba...
Widzę skutki uboczne spożywania słynnych drożdżówek Olki pod dworcem a może tak kiełbaskę wyborczą dla odmiany...
- 3 5
-
2024-03-24 18:54
Bez sensu trasa (5)
Przecież można z moreny zjechać autobusem i przesiąść się na tramwaj i czasowo na to samo wychodzi
- 40 34
-
2024-03-24 18:57
Przy okazji wystać 20 minut w korku :) (1)
- 17 10
-
2024-03-24 21:11
Lepiej jechać 20 min tramwajową trasą krajoznawczą?
- 11 2
-
2024-03-24 18:58
(2)
Trasa w końcu połączy Ujeścisko i Zakoniczyn z Wrzeszczem w cywilizowany sposób
- 10 14
-
2024-03-24 19:07
Ah wszędzie tylko Osowa i Zakoniczyn
- 7 5
-
2024-03-24 21:31
baranka proponuję...
przy ścianie...
Gdzie tu widzisz cywilizację??!- 6 3
-
2024-03-24 19:06
Beznadziejny pomysł, oby nigdy nie powstało. Jest linia 12. (2)
A dla niecierpliwych 127 162 262
- 36 29
-
2024-03-25 07:23
Linia 12, która objeżdża całe miasto. Normalnie super wybór. XD
- 6 1
-
2024-03-25 11:53
Linią 12 z Lawendowego do Wrzeszcza godzina... A Nowa Politechniczna to jakieś 30 minut, może mniej.
- 2 2
-
2024-03-24 19:09
Co to w ogóle za państwo bezprawia, że mieszkańcy zgłaszają skargi (8)
A oni bezczelnie je oddalają, nadają decyzjom rygory natychmiastowej wykonalności, wyrzucają ludzi na bruk. Jeśli nie ma 100% uzgodnień wszystkich stron to nie powinno to powstać i tyle.
- 39 56
-
2024-03-24 19:17
(5)
Gdyby uwzględniać wszystkie protesty to byśmy do tej pory jeździli po bruku albo jeszcze gorzej.
- 24 13
-
2024-03-24 19:18
Ale skoro jest taka wola ludzi to może warto jeździć po tym bruku (3)
Miasto dla mieszkańców
- 12 12
-
2024-03-24 19:25
faszyzm tak ma, że wie lepiej co jest lepsze dla kogo
- 7 15
-
2024-03-24 22:36
(1)
To niech zrobią referendum.
- 1 1
-
2024-03-25 02:16
Niech zrobia tylko to niech mieszkancy licza glosy a nie grube ci-py z BRG. z podejrzanymi koneksjami....
- 3 3
-
2024-03-24 19:25
To by teraz zabytkowej kostki nie trzeba bylo za absurdalne kwoty odtwarzac.
- 2 6
-
2024-03-24 22:34
Bardzo dobrze
Niech budują jak najszybciej.
- 4 3
-
2024-03-24 23:29
Biedny dredziarz
Niby promotor zrównoważonego transportu a obrona miejsc parkingowych nie wyszła
- 3 2
-
2024-03-24 19:22
i tak nie powstanie
- 14 8
-
2024-03-24 19:24
A Nowa Politrchniczna łącząca Jasień i poludnie Gdanska
wzdłuż ul. Piekarniczej na Morenie? Przy sądzie?
- 27 5
-
2024-03-24 19:27
Pracuję przy tym projekcie uzgodnienia i zmiany przez spółki miejskie to wina opóźnień (4)
Warto dopytać w trybie informacji publicznej ile trwały uzgodnienia, nie mogliśmy nic uzgodnić urzędnicy miedzy soba nie potrafili się dogadać żenujące !
- 24 13
-
2024-03-24 19:52
A pan / pani to ładną kampanię wyborczą prowadzi
- 2 3
-
2024-03-24 21:30
Jakbyś nie produkował popeliny jako projektu
To by te spółki miejskie uzgodnily ci wszystko raz dwa.
- 4 7
-
2024-03-25 08:10
Wyluzuj i ... (1)
Walnij drożdżówę od Olki przy dworcu i ci momentalnie przejdzie chandra co przez lata narastała !!!
- 3 2
-
2024-03-25 15:21
Drożdżówka z ziołem? ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.