- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (94 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (172 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (301 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Kończy się projektowanie trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz nazywanej Nową Politechniczną. Do czerwca miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne tej inwestycji. A pod koniec roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.
Zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny
Prace nad tym projektem ruszyły już w 2015 roku, więc łatwo jest policzyć, że trwają 9 lat. Po drodze nie obyło się bez komplikacji.
Nowa Politechniczna: 9 lat projektowania
- Umowa z pierwszym projektantem firmą Mosty Katowice została zerwana.
- Gdy z analiz wyszło, że najlepiej poprowadzić linię przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jej mieszkańcy rozpoczęli protest.
- Potem wybrany został drugi wykonawca projektu - konsorcjum firm Ingeo i BPBK, z których ta druga upadła.
- Zastrzeżenia dotyczące przebiegu trasy sprawiły, że GP-W czekała trzy lata na wydanie decyzji środowiskowej.
- Po ostatecznej decyzji, że to przez Getta Warszawskiego Nowa Politechniczna włączy się w Grunwaldzką, mieszkańcy zaskarżyli to rozwiązanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Skarga została jednak oddalona.
- Drugie podejście do zaprojektowania linii, które miało się zakończyć pod koniec 2022 roku, przeciągało się. Kolejny termin został wyznaczony na połowie 2023 roku, a potem na marzec 2024.
- Jesteśmy już na końcowym etapie prac. Obecnie trwają prace związane z pozyskiwaniem uzgodnień dla dokumentacji projektowej - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Nowa Politechniczna: Budowa ruszy 10 lat po rozpoczęciu projektowania?
Urzędnicy muszą się spieszyć i poganiać wykonawcę, bowiem w styczniu ogłoszony został konkurs w ramach "Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko FENX.03.01. Transport Miejski", z którego można otrzymać dotację.
- Do końca czerwca planujemy złożyć wniosek o dofinansowanie budowy linii tramwajowej GP-W. Dążymy do tego, by do końca roku ogłosić przetarg na roboty budowlane - dodaje Niezgoda.
Gdyby tak się stało, prace mogłyby ruszyć w 2025 roku, czyli 10 lat po rozpoczęciu projektowania.
Przebieg Nowe Politechnicznej. Film z 2016 roku
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Miejsca
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-25 04:00
Super (1)
Wkońcu wizja Adamowicza zostanie ukończona , a co w wizji trawajów ma Ola, bo jak narazie to pomysły Pawła! Czy ma jakieś pomysły ?
- 5 3
-
2024-03-25 12:47
Przez Traugutta/ Smoluchowskiego powinna iść obok GUMed
I dalej do węzła Kliniczną pod torami kolejowymi przy Operze.
Takie kiedyś były plany, za komuny, lepsze niż dzis- 2 0
-
2024-03-25 04:25
Ta cała Nowa Politechniczna (2)
to jeden wielki absurd.
Pieniądze powinno się przeznaczyć na poprawę komunikacji na Chełmie. Z Moreny do Wrzeszcza wystarczy autobus.- 11 4
-
2024-03-25 08:23
A jechales kiedys z Wrzezcza na Morene w godzinach szczytu? (1)
Watpie.
- 2 1
-
2024-03-25 11:39
wielokrotnie
pracuję tam.
I obserwuję mataczenia "miasta" mające na celu ograniczenie dostępności autobusów.- 2 1
-
2024-03-25 05:36
Plan (1)
Za sądem jest rosądny przebieg i tańszy , po co jakieś tunele tworzyć znów popaprzą jak na południu
- 11 2
-
2024-03-25 12:52
Przede wszystkim niweleta jest rozsądna przez Rakoczego
Tzn. tramwaj stopniowo wspina się na Morenę, bez ostrych podjazdów pod górę. Dlatego tak planiści zaplanowali w planie zagospodarowania przestrzennego.
Obecny projektowany przebieg jest niezgodny z planem zagospodarowania i jest wynikiem "pomysła" p. Nakoniecznego z prezydentem Bielawskim jeszcze- 2 1
-
2024-03-25 05:51
Projekt jest przykładem niegospodarnosci pokoleniowej. I Niechodzi o czas tego projektu. Po co były tworzone kiedyś plany przebiegu ulicy nowej politechnicznej, rezerwa terenu zostawiona w tym celu, po co wiadukt na morenie był budowany i dlaczego jeszcze w projekcie nowej bulonskiej był trójkąt włączający tramwaj na wysokości ulicy wolkowyskiej. To wszystko to są straty pieniędzy pokoleń, które wyłożyły fundusze na te inwestycje i teraz nic. Pomysł tego przebiegu to pomyłka, jakąś zachcianka dla kogoślub pod kogos. Budowa tunelu jak tam już stoi w tym celu wiadukt. Ja będę pamiętał o tym przy wyborach...
- 17 2
-
2024-03-25 06:17
A całe południe nie ma ani 1m nowej drogi i stoi 24/7 w tych dziurach (2)
- 10 3
-
2024-03-25 06:21
Tam nowe drogi i ulice, a PO co?! I tak mają plan wykończenia ruchu samochodowego w tym mieście równości dla wszystkich ;)
- 3 1
-
2024-03-25 10:25
Havla, Adamowicza, wydłużona Piotrkowska.
To co, jak nie nowe drogi?
- 1 0
-
2024-03-25 06:26
Na Wileńskiej wycinają wszystkie drzewa. (1)
Pewnie pod tą nową drogę.
- 6 4
-
2024-03-25 08:22
Nie
Nowe bloki pod liniami 110kV
- 2 0
-
2024-03-25 06:27
No i znizcza nam spokoj na Wilenskiej....ale remontu tej drogi nie bylo od poczatkow Moreny tam sa dziury ,garby i lepienie
Czy rak wygladaja niemieckie drogi czy ukrainskie zad*pie? O teren lawki nikt nie dba.Nikt nie ,aluje desekktore parcieja i sie keusza...Wlodarze wzystko maja w pupie od Bastionow Zubr i tamtych lawek i kostek po zardzewiale slupki miedzy dawnym kinem Bajka a Grujdwaldzka i nawet przy samej siedzimie ZKM....tam slupki nie widzialy farby od czasow otatniej dotacji z Uni Europejskiej jakies 15 lat temu..Miasto jest jednym wielkim syfem zaniedbanym z zanedbana brudna i pordzewiala infrastruktura.Ladnie jest tylko na poczatku w miejscach zawlaszczonych przez deweloperke....Nie ma gospodarza bo ludzie ktorzy biora za to pieniadze siedza za biurkami i po co maja jezdzic rowerem po miescie i robic zdjecia tego co do poprawienia? Moze to my mieszkancy powinnismy robic takie zdjecia a pozniej zrobic wlodarza galerie niemocy wladz?No ale co zrobic jak nasz budzet gdanski jest w katastrofalnym stanie? Wyobrazacie to sobie?Miasto z 2 gii najwyzszymi cenami mieszkan za metr....Popatrzcie sobie jak wyglada dzis Warszawa a jak Lodz a jak Gdansk..Jakie to sie zapyziale miato zrobilo....Jakie to zenujace,jakie to podle jak bardzo przygnebiajace,ze takie miasto z takim potencjalem zostalo rozkradzione przez decydensko-deweloperska brac.....Powiedzcie..Co zrobiliscie z Gdanskiej przedwojennej perly?CO zrobiliscie ze Stogow?Zrobiliscie terminal przeladunkowy ,,,,,Pytanie gdzie tra=fiaja realne zyski z pracy tego DCT? Do budzetu czy do skarbu panstwa i w jakich proporcjach? Powiem wam tak wystarczy ,ze wy pracownicy Zieleni i BRG...wyjdziecie piechota ..bo wtedy wiecej widac niz rowerem....Powinnicie wyjsc i zobaczyc ile brudnych znakow, zardzewialych a ponoc aluminiowych bo obsikanych psim moczem...na dole koroduja.....ale powinien byc ktos kto to zdrabie zabezpieczy podkladem i farba z plastikiem jak raptor.do roboty bo nie moge dluzej patrzec na upadek mojego pieknego miasta...Do roboty lenie i ofiary z urzedow..albo zorganizujemy wam wystawe wazej porazki!!
- 11 2
-
2024-03-25 06:29
Projektować ulicę bez ulicy....
Wszystkie miasta projektują infrastrukturę w sposób zrónoważony - tak, drogi kołowoe też powstają, a u nas się wszystko zwęża, a potem wszyscy zdziwieni, że korki są.
- 11 2
-
2024-03-25 06:39
A moze kazda ulica powinna miec galerie niemocy wladz Zieleni i BRG?
Wkazdym kaciku wjazdu dla aut sa smieci i stare licie,kazdy znak jest brudny zakurzony nie odnowiony ,smietniki czeto brudne..Lawki czesto sparciale i nie malowane od wielu lat.....ale peiniadze miliony dla podlaczenia kanalizacji sa..Placi za to miasto..za siec ,ktorej nie jest wlascicielem? Gdansk-to syf.yf na ktory musze codziennie patrzec. Miasto upadla,miasto zaniedbane z dumnym Donaldem ,ktory tak kocha gdansk ,ze wiecej srodkow zawze ma zad*pie na Podlaiu czy regiony ze Slaska......a Gdans? no coz.....syf,syf i niemoc.
- 8 1
-
2024-03-25 06:46
Tramwaj to super sprawa. Ale rozwalanie domów pod kierowczyków to już inna sprawa. (5)
Powinien być szlaban przed centrum i niech dizlarze zostawiają swoje cuchnące gruchoty pod swoimi oborami w Żukowie.
Mają parkingi, niech się przesiądą i do centrum mają jechać komunikacją zbiorową. Zdecydowanie powinni też się dołożyć, np. w winietach, do tej inwestycji. To góra pieniędzy a głównie pod nich, czyli znowu mniej na komunikację zbiorową w budżecie, bo pójdzie na roszczeniowych kierowczyków, którzy bardziej będą nas truć w centrum. I hałasować. Hałas to też zanieczyszczenie, jakby ktoś nie wiedział.- 5 10
-
2024-03-25 07:26
(3)
Maja jechać komunikacja której nie ma i przesiadać się na parkingach których nie ma. Brawo za myślenie
- 2 2
-
2024-03-25 13:13
Będą winiety to i będzie kasa nawet na złote piociągi co 5 minut w metrze z dworcami z marmuru. (2)
Aż tyle kasy kradną nam kierowcy. I ciągle czegoś chcą i ciągle im mało i mało. A jeżdżą SUVami od 500 tys wzwyż. Tacy biedni i ciągle im źle.
- 0 3
-
2024-03-25 13:16
Lecz się. Życzę Ci, żeby do twojego krewnego riksza zajechała zamiast karetki
- 0 0
-
2024-03-25 13:17
Jeżdżę autem za 7 tys zł. To, że jesteś bogata z domu, nie znaczy, że każdy!!! Egoisto!
- 0 0
-
2024-03-25 13:55
tak, szlaban powinien być...
Aby trzymać leśników i ich rodziny blisko miejsca pracy...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.