- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (83 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (172 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (298 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Kończy się projektowanie trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz nazywanej Nową Politechniczną. Do czerwca miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne tej inwestycji. A pod koniec roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę.
Zacznie się na skrzyżowaniu ul. Rakoczego i Jaśkowej Doliny, a włączy się w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Prace nad tym projektem ruszyły już w 2015 roku, więc łatwo jest policzyć, że trwają 9 lat. Po drodze nie obyło się bez komplikacji.
Nowa Politechniczna: 9 lat projektowania
- Umowa z pierwszym projektantem firmą Mosty Katowice została zerwana.
- Gdy z analiz wyszło, że najlepiej poprowadzić linię przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jej mieszkańcy rozpoczęli protest.
- Potem wybrany został drugi wykonawca projektu - konsorcjum firm Ingeo i BPBK, z których ta druga upadła.
- Zastrzeżenia dotyczące przebiegu trasy sprawiły, że GP-W czekała trzy lata na wydanie decyzji środowiskowej.
- Po ostatecznej decyzji, że to przez Getta Warszawskiego Nowa Politechniczna włączy się w Grunwaldzką, mieszkańcy zaskarżyli to rozwiązanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Skarga została jednak oddalona.
- Drugie podejście do zaprojektowania linii, które miało się zakończyć pod koniec 2022 roku, przeciągało się. Kolejny termin został wyznaczony na połowie 2023 roku, a potem na marzec 2024.
- Jesteśmy już na końcowym etapie prac. Obecnie trwają prace związane z pozyskiwaniem uzgodnień dla dokumentacji projektowej - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Nowa Politechniczna: Budowa ruszy 10 lat po rozpoczęciu projektowania?
Urzędnicy muszą się spieszyć i poganiać wykonawcę, bowiem w styczniu ogłoszony został konkurs w ramach "Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko FENX.03.01. Transport Miejski", z którego można otrzymać dotację.
- Do końca czerwca planujemy złożyć wniosek o dofinansowanie budowy linii tramwajowej GP-W. Dążymy do tego, by do końca roku ogłosić przetarg na roboty budowlane - dodaje Niezgoda.
Gdyby tak się stało, prace mogłyby ruszyć w 2025 roku, czyli 10 lat po rozpoczęciu projektowania.
Przebieg Nowe Politechnicznej. Film z 2016 roku
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości ok. 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości ok. 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - ok. 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m - droga dwujezdniowa dwupasmowa,
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Miejsca
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-25 09:45
Kolejny przyklad by komunikacja w Gdańsku była jak najgorsza i jak widac nie loicza sie z prostestami i zdaniem mieszkanców
- 5 1
-
2024-03-25 10:13
Nie rozumiem
cały czas idei wpięcia się w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, powstanie nowe skrzyżowanie tuż obok skrzyżowania Miszewskiego-Grunwaldzka-Do Studzienki, które bardzo zahamuje poruszanie się główną arterią miasta. Istniejące skrzyżowanie wymaga przebudowy bo jest bardzo kolizyjne, a jest na to miejsce. Gdyby teren, na którym stoją 3 kamienice hamujące planistom przebieg przez ul. Do Studzienki był sprzedany deweloperowi nie byłoby problemu z wyburzeniem.
- 7 2
-
2024-03-25 10:32
Czyzby wybory sie zblizaly
Stąd te przyspieszenie ? Obecnych rządzących należy wyciąć z korzeniami. Beznadziejna komunikacją, koszmarne korki w południowych dzielnicach ulice z płyt (Mysliwska), system Fala, marnotrawienie środków publicznych, co jeszcze?
- 4 1
-
2024-03-25 10:39
7 kwietnia skończmy z tym koszmarem
Mam nadzieje że Gdańszczanie pożegna ekipe Dulkiewicz chodzącej na pasku lobbystów z FRAG i Cyklistów i ze jest szansa na Politechniczną w pierwotnym układzie tj od Myśliwskiej Miszewskiego przez Studzienki a potem na Plac Komorowskiego. Czas na normalnośc
- 9 1
-
2024-03-25 10:52
Kwintesencja patologii urzędniczo-deweloperskich w Gdańsku (1)
Tramwaj będzie kluczył, by zrobić dobrze patodeweloperce, łasej na rezerwę drogową i teren wokół Jantara. Zniszczą BGW, a żadnych problemów komunikacyjnych nie rozwiążą. A wystarczyło zrobić buspas na Morenę i Suchanino, ale wtedy nie było by dotacji z UE, więc trzeba cały teren zryć torowiskiem. Ustawka pod patodeweloperkę, jedna z najbardziej szkodliwych społecznie w Gdańsku. Do zobaczenia przy urnach.
- 12 1
-
2024-03-25 12:19
Nie tak latwo zmienić lokal wyborczy
Spróbuj zmienić lokal wyborczy. Urząd Miasta każe zameldować się, nie każdy wynajmujący ma meldunek
Oni robią wszystko aby utrudnić ludziom głosowanie,- 1 0
-
2024-03-25 11:18
Dlaczego przed wyborami
Dlaczego teraz, przed wyborami (czytaj możliwa zmiana władzy) podejmuje się wiążące decyzje. Logiczne by było pozostawić "wolną reke nowo wybranym władzom - to by była demokracja. A ogólni jeśli realizować tę inwestycję to z Moreny przez wiadukt pod grunwaldzką (trudne technicznie ale wydaje się możliwe pod wiaduktem kolejowym do placu komorowskiegojako centrum przesiadkowe Gdańsk-Morena-Wrzeszcz-Zaspa-Brzeźno-Jelitkowo-Dworzec PKM -Oliwa. Rozwiązanie optymalne choć kosztowne, wieloaspektowe, alternatywne linie tramwajowe, trudne technicznie ze względu na ciągi wodne, ale też ciekawe łączące główne osiedla.
- 3 0
-
2024-03-25 11:29
Dla studentów i kadry Politechniki i GUMed trasa idealna
No i może campus Politechniki w rejonie Do Studzienki trochę się ogarnie...
- 1 2
-
2024-03-25 12:45
Ukształtowanie terenu, gęstość zabudowy - wszystko wskazuje na wysokie koszty budowy i eksploatacji (1)
Do tego nie ma kasy na utrzymanie obecnych tras - w listopadzie skasowano kurs 6 w godzinach szczytu - w ramach "optymalizacji". Fachowcy wiedzą lepiej.
- 6 2
-
2024-03-25 20:25
a kogo to obchodzi!??
Urzednicy lubia sie fotografowac na tle nowych zakupow dla miejskiej komunikacji albo przecinanej wstegi...
Po tym chocby i potop...- 1 0
-
2024-03-25 12:55
Nowa politeczniczna
W końcu niech ktoś się zlatuje i albo niech będzie tramwaj albo niech zrobią remont Wileńskiej, bo stan drogi tragiczy, wstyd
- 1 1
-
2024-03-25 13:04
A do Swiss Medu nie ma nadala dojazdu dla niezmotoryzowanych (1)
Uczeszczam trzeci rok na rehabilitacje do kliniki, ktora miesci sie przy ul Wilenskiej. Dygam z moja niepelnosprawnoscia ruchowa 1,5 km pod gore i z powrotem, dzien w dzien przez trzy tygodnie.
- 5 1
-
2024-03-25 17:43
To dodatkowy element rehabilitacji
Na dodatek za darmo. Proszę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.