• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • mam 21 lat (8)

    jest szansa ,że dożyję tych tuneli?

    • 36 2

    • (1)

      jeżeli jezdzisz BeMką to nie masz szans

      • 7 1

      • a co to ma za znaczenie :(

        • 1 4

    • ja mam 22

      i na pewno nie doczekam... ale Ty masz jeszcze szansę. :P pod warunkiem, że nie dasz d* i nie zagłosujesz na Budyniowych POpleczników.

      • 6 6

    • oczywiscie ze tak, wystarczy sie zamrozic. (1)

      odmrozimy Cie zaraz jak to wszystko powstanie. obiecuje!

      • 5 0

      • Czyli nigdy .

        • 0 0

    • jak dożyjesz tunelu

      to ktoś Cię w nim życia pozbawi.

      • 0 0

    • tunele beda jak w Irlandii ...

      w Irlandii :) u nas przy drogach beda zdjecia tych tuneli ... tak wiec nic nie tracisz ... ot by zylo sie lepiej :)

      • 1 0

    • moje marzenie ...

      aby bylo wiecej pijanych poslow - dzieki nim drogi staja sie prywatnymi lub wewnetrznymi, na ktorych prawo nie obowiazuje :) juz nie mowiac o spozywaniu jablek przed jazda - to byl majstersztyk - ale zlapany kowalski niech placi/siedzi bo z pewnoscia pil i jablek nie spozywal :) ot Polska

      • 0 0

  • Boże czy to ważne czy będzie się jechać 50 czy 70. Przepustowość i tak zależy od skrzyżowań, które znajdują się na trasie. Najważniejsze żeby ta droga w ogóle została wybudowana. Pozdrawiam i trzymam kciuki

    • 8 3

  • Dlazczego nie było na spotkaniu Budynia I (2)

    Co się stało z Królem Budyniem I ?

    • 15 5

    • no właśnie (1)

      gdzie w ostatnich dniach przebywa Adamowicz? jakie słońce go praży?

      • 5 2

      • podobno anarchiści go prześladują

        a jak wiadomo, ścieżki rowerowe i prawa pieszych to jeden z koników gdańskich anarcholi. Budyń boi się awantur.

        • 2 2

  • Taaaa tunele , przejścia podziemne , windy

    ruchome schody, "jadące chodniki" jak na lotniskach - to tylko marzenia

    a będzie dziurawa wąska ulica ze światłami i wiecznymi robotami drogowymi

    • 10 6

  • szkoda

    że nie stać nas na wybudowanie takich ciągów komunikacyjnych w tunelach

    • 8 2

  • nareszcie tunele dla pieszych (9)

    znak ze idą jakieś zmiany

    • 7 13

    • tunel to kiszka (3)

      zobacz przy rynku na przymorzu ile osob chodzi tunelem, a ile przejsciem. tunel to bariera architektoniczna i utrudnienie/spowolnienie dla pieszych. Samochody powinny jezdzic tunelem

      • 26 3

      • z tym tunelem na przymorzu (1)

        to daj se spokoj. bo to nie jest przyklad

        • 2 11

        • a co to jest?

          masz lepsze zestawienie sasiadujacych przejsc i tunelow?

          • 10 2

      • szczególnie przy szkołach podstawowych.
        Tam na pewno zależy, żeby piesi nie byli spowalniani, bo lepiej puścić przejście górą i niech nie spowolnieni 11 latkowie wbiegają na ulicę.

        Zastanów się głąbie co piszesz

        • 0 6

    • (2)

      W tym mieście pieszy to intruz i osoba gorszej kategorii.Jest jak kret spychany pod ziemię.
      Pod ziemią tunelem mają jeździć samochody.Czy ktoś z władz i projektantów widział jak wyglądają w Gdańsku przejścia podziemne.Brud i ciemnica. Strach wieczorem chodzić.

      • 19 3

      • (1)

        Nic dodać, nic ująć.
        Najlepiej wyciągnijmy wszystkie rury spod ziemi, a pod ziemią zróbmy chodniki. Ależ będzie pięknie i bezkolizyjnie!

        • 9 1

        • jestes glupi. idz pod ziemie raz na zawsze

          • 1 6

    • Otóż nie, to samochody powinny pokonywać skrzyżowania tunelami.

      A Piesi powinni wreszcie doczekać się minimum szacunku od władzy, którą utrzymują.

      • 13 1

    • bywalec salonów = bywalec tunelów

      każdy ma swój świat

      • 0 0

  • w miastach buduje sie ulice (1)

    w miastach buduje sie ulice a nie trasy szybkiego ruchu. Ulice sie krzyzuja i w tych miejscach sa przejscia dla pieszych, a tunele sa dla kierowcow zeby nie musieli zwalniac. Trasa jest potrzebna ale powinna byc zwykla ulica. Przez miasto nie jezdzi sie szybko bo to stwarza zagrozenie, zwieksza emisje halasu i spalin. Miasto jest przede wszystkim dla ludzi.

    • 39 15

    • jesteśmy ciągle zapatrzeni w Zachód

      a raczej w jego błędy sprzed 30-40 lat. To zafascynowanie iluzją zostało nam po czasach komuny.

      • 4 0

  • autor - się mylić!

    Strzyza ma byc na calej dlugosci ODKRYTA a nie skanalizowana! I to akurat dobrze

    • 13 1

  • I tak nic z tego nie będzie. Przedwyborcza ściema i tyle. (1)

    Zbliżają się wybory dlatego przypomnieli sobie o Trasie Słowackiego.
    Z tą trasą od początku wszystko układało się po "gdańskiemu" czyli raz miała być a potem nie.
    Raz brakowało funduszy albo "coś tam". Obecne władze obawiają się spadku poparcia na rzecz innych partii dlatego zaczynają kombinować aby te poparcie zachować.
    Analogiczna sytuacja jest z Drogą Czerwoną. Niby ma powstać ale konkretów brak. A po wyborach ciemny lud zapomni o wszystkim i znów będzie się można op.....

    • 28 2

    • Dokładnie!! niech oni juz się zamkną i spadaja z honorem

      Przez 10 lat nie zrobili NIC!!! Totalna opierdówka!! Teraz wybory więc trzeba pokrzyczeć narysować kilka obrazków i wkleić na portal.

      • 1 0

  • rowerzysci nie maja sie co cieszyc (3)

    wystarcy przyjrzec sie jak beda musieli objezdzac rondo na wizualizacji , a podobno jest wiecej takich"kfiatkow".

    • 23 0

    • owszem

      najlepszy jest odcinek przy skrzyzowaniu grunwaldzkiej i slowackiego. Jezdnia rozszerza sie 8 pasow podzielone wysepkami a na droge rowerowa zabraklo miejsca. Rowerzysta ma skrecic ze slowackiego w staszica, potem w dekerta i zawrocic grunwaldzka. czyli jakies 400 metrow z zakretami zamiast 50 metrow na wprost. To jest skandal!

      • 5 0

    • to jest tzw. kfiatek gdański

      jest parę takich miejsc w Gdańsku, np na przeciwko dawnego Żaka w Gd. Głównym ścieżka urywa się i nie dochodzi do skrzyżowania Hucisko bo ważniejsze były prywatne schodki do sklepów

      • 1 0

    • Rowerzysci,

      gdybyscie choc trzymali sie tras dla rowerow jezdzac na nich tak jak powinniscie, tez bym pewnie was zalowal. ale to co wyrabiacie (jazda na Niepodleglosci w Sopocie!, Rzeczpospolitej na Zaspie, Grunwaldzkiej we Wrzeszczu)... Wszystkim bym pozabieral rowery i 0 tras bo szkoda kasy!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane