• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • Tak źle i tak nied....e! (4)

    Jak nic nie robi sie na ul.Słowackiego, są koleiny, dziury i wielkie larum - winny "budyń". Jak projektuje sie i przygotowuje ulicę do przebudowy to dominuje podtekst wyborów samorządowych i "budyń znów podejrzany. Naćpani! zdecydujcie sie na coś. Zajmijcie sie przygotowaniami do zbliżających sie Świąt (mam na myśli przygotowania duchowe, albowiem lud nasz jak mówią statystyki jest prawie w całości bogobojny). A gdzie miłość bliźniego? Panie Prezydencie przezywanym często "budyń", przepraszam gorąco. Działaj Pan dla dobra Gdańska bez oglądania się na pomówienia i obrazę bezimiennych z internetu.

    • 8 27

    • Typowa mentalność polaczków. Sam lepiej bym zrobił

      • 3 2

    • jak widze nie całkiem rozgarniety jestes

      wiec Ci wytłumacze, ze chodzi o to że w gdańsku tylko sie projektuje i przygotowuje i od nowa. A jak juz po 30 latach wybuduje sie 2 km linii tramwajowej to jest ona bez ladu i skladu . o to chodzi wlasnie. Bo Pan Adamowicz nie jest krolem i nie buduje za kase z wlasnego skarbca, jest prezydentem i wydaje - w jego przypadku bardziej pasuje slowo trwoni nasze wspolne pieniadze.
      pozdrawiam

      • 7 0

    • baran jesteś

      mogę przedstawić się z imienia i nazwiska i powiedzieć budyniowi prosto w twarz co o nim myślę, tylko do tanga trzeba dwojga, jeśli budyń ma w pupie mieszkańców i nawet pytania do niego na spotkaniu z mieszkańcami każe zapisywać na karteczkach to o czymś to świadczy. pupokracja nie demokracja.

      • 1 0

    • Czy maja naprawiać czy tez projektować i budować od podstaw to niech po prostu końcu zrobią i zrobią to dobrze. Za to im płacimy. Tyle w temacie

      • 0 0

  • Jak na razie władzom Gdańska to najlepiej się udają WIZUALIZACJE .

    No i premie :)

    • 25 2

  • ruch drogowy

    ja wolę 50km/h i być w ruchu, niż jechać o 40% szybciej, ale zatrzymywać się
    "co krok" ..

    • 9 1

  • POLSKIE DROGI...

    Realizacja nowych jezdni przecinających Wrzeszcz ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. Z niezliczoną ilością studzienek....

    • 10 1

  • pińdziesiąt...

    rzeczywiście nie ma sensu budować szerszej drogi jeżeli mo zna jechać tylko 50km/h

    • 3 3

  • Genialny pomysl (1)

    ciekawe jak wielkie korki zaczna sie we wrzeszczy jak ruszy budowa :)

    • 6 2

    • napewno mniejsze niż te za 10 lat gdyby tego nie zrobili

      • 1 1

  • Estakady w środku miasta. (4)

    Brawo! Średniowiecze w Waszych głowach!
    Świat idzie w zupełnie inną stronę, no ale pewnie, że można piętrzyć beton w środku miasta i tłumić ludzi coraz większą ilością wstrętnych struktur dla coraz większej ilości brudnej blachy.
    Miasta dla ludzi. Tak, ale nie w Polsce, jak widać.

    • 26 6

    • No właśnie... w centrum można, a nad AK już nie!?

      Jaka super konsekwencja.

      • 6 0

    • Przykład

      W TV ciągle pokazują miasta, które ruch samochodowy przenoszą pod ziemię. Baaardzo mi to odpowiada !
      Najwięcej się w...kurzam, jak jakiś burmistrz mówi, ze za 35 lat te trzy pasy mogą nie wystarczyć, to wtedy zrezygnują z jednego zapasowego, bo są dwa.

      Może ktoś poda przykład perspektywicznego myślenia w Gdańsku ???

      • 9 0

    • ale (1)

      kto tu mowi o blasze? rozumiem, ze chciałbyś, by miasta stały sie wielkimi wioskami, gdzie samochody mają zakaz wstępu? rozczaruję Cię- na całym świecie, wbrew temu, co piszesz buduje się autostrady wewnatrz miast. własnie po to, by odciążyć mniejsze ulice...

      • 1 9

      • Autostrady wewnątrz miast?

        Trochę jeżdżę po świecie i z racji zawodu znam obecnie stosowane rozwiązania. To o czym piszesz to jest jakiś koszmar przeszłości.
        Nikt nie mówi o zakazie wstępu, tylko o racjonalnej gospodarce. To co się teraz dzieje to jest paranoja.

        • 10 1

  • panowie - daty, daty, daty! (1)

    bo od zapowiedzi i kosmicznych projektów to już mózg pęka!
    kiedy panie Lisicki rozpoczęcie prac: 2011 czy 2012?
    a może 1 kwietnia 2010?

    • 14 0

    • Do 2070 wybiorą termin przetargu

      . Fajnie było by aby to powstało ale Gdańsk nie ma kasy a to są przedwyborcze zzieleniałe serdele . Co kolwiek robi Adamowicz to nie powinno się głosować na niego bo przez kolejne 5 lat Gdańsk będzie się zapuszczał. Niech udrożnia kanały burzowe i zaczną myśleć jak odprowadzić wodę spływającą od strony Niedźwiednika i Matarni do Wrzeszcza bo za kilka tygodni znów będzie płacz, ze kilka dzielnic zrujnowanych powodzią a padać będzie i to mocno

      • 2 1

  • Ograniczenie predkości powinno wynosić 0km/h

    Ograniczenie predkości powinno wynosić 0km/h. Przejazd zabroniony a kierowcy powinni pchać samochód po opuszeniu pojazdu przez wszystkich pasażerów pod
    rygorem zaboru prawo jazdy. Myślę, że tylko takiego ograniczenie spełni chciejstwo zwolenników "bezpieczenej jazdy".

    • 4 6

  • Tia... (2)

    Jak nie zobaczę, to nie uwierzę...

    Co z węzłem Słowackiego-Grunwaldzka? Choć by było 10 pasów, to i tak rondo nie wytrzyma i będą korki...

    Nie zrozumiałem z artykułu jakie jest tam planowane rozwiązanie...

    Jeśli dwa pasy nie pójdą górą, nad Grunwaldzką, to nic sie nie zmieni...

    • 10 6

    • zmieni sie, bedzie jeden pas na wprost, jeden w prawo, jeden w lewo, od strony kosciuszki to samo. i to wystarczy, przydałyby się ewentualnie dodatkowe pasy do skrecania w grunwaldzka i z grunwaldzkiej, bo tam jest najwiekszy ruch, a nie na wprost...

      • 0 0

    • proponuję 20 pasów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane