• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • Sratytaty.. (1)

    Już to wszystko widze. Bierzcie przykład z Sopotu.
    Sopot chciał mieć tunel - to ma !

    • 7 3

    • przepraszam - co ma Sopot? tunel?

      bo ja myślałem że jest regularnie zalewany podkop

      • 0 1

  • 50??

    50, 70, 90 , 110
    halo!!! przecież te radary nie działają:))

    • 1 3

  • miało być takie podziemne przejście przy manhatanie.Nie wiadomo kogo w jaja kopnąć (2)

    aby dłuuuugo bolało chama co to miał zrealizować tylko mu wyleciało z czachy

    • 16 5

    • czy to quiz?

      To zgaduję: Adamowicza?

      • 2 0

    • zejdź to tunelu przy Łąkowej

      to ciebie ktoś kopnie, bywalcu tunelów.
      My ludzie chcemy chodzić normalnie, po płaskim.

      • 6 0

  • złote jajko

    Wystarczy zrobic prosty odcinek o dł 700m i 3pasy w kazda strone ,w 3/4 dystansu postawic ograniczenie do 40 km i za tym fotoradar podłaczony na stałym łączu (by nie było problemu z pełna pamiecią) i walic zdjecia,słac mandaty i droga w 4 lata zwróci sie z nawiazka.. oczywiacie myslac w sposób podobny do naszej policji i władzy samorzadowej.....bo to my jestesmy dla nich....nie odwrotnie .....prawda?

    • 4 4

  • szef figurant... a gdzie myślenie perspektywiczne? (2)

    "Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego."

    a co będzie za 10 20 lat?

    • 9 3

    • Po co tyle czekać? Wystarczy jeden rozkraczony 20letni golf żeby zatkać pół miasta

      • 1 0

    • Bez przesady z tym perspektywicznym myśleniem.

      Kogo to kurna obchodzi, co będzie za 1020 lat. :)

      • 1 0

  • (2)

    50/h na takich trasach to całkowity bezsens.

    • 4 9

    • (1)

      każde 10 km/h zwiększa poziom hałasu 2 krotnie więc przy 50 km/h masz 4 razy ciszej niż przy 70 km/h dochodzi do tego kwestia bezpieczeństwa http://www.krbrd.gov.pl/predkosc.htm

      • 2 1

      • po pierwsze masz ekrany dźwiękochłonne
        po drugie to rozumiem 50/h na wąskich ulicach z przejściami bez świateł, a nie na nowoczesnej czteropasmówce.

        • 0 0

  • taaaa, już ja to widzę że wstarczy (4)

    przecież każdy wie, że w PL buduję się projektem
    projekt przewiduje, że 2 pasy wystarczą, ale nikt nie bierze pod uwagę "na kiedy"
    pewnie jak zaczęto projektować to tak, ale jak już skończą robotę za te X lat, a nie wspominając już o kolejnych latach w przyszłości, to dojdą do tego.... że faktycznie trochę mało pasów

    • 5 3

    • im więcej pasów tym więcej korków w całym mieście (1)

      zajrzyj na www.vtpi.org i przeczytaj, co to jest popyt indukowany

      kopf an, motor aus

      wyłacz silnik, włącz myślenie

      • 1 2

      • juz chciałem

        dac plusa, ale zrezygnowałem, po przeczytaniu 'motor aus':D
        poza tym wszystkie badania dotyczą różnic ponad DWA pasy, bo w wiekszosci duzych miast sa dwa/trzy pasy w kazdym kierunku. to, ze trzeci pas i kazdy nastepny nie zwieksza przepustowosci to prawda, ale drugi akurat zwieksza i to znacznie...

        • 0 0

    • myślenie ma kolosalną przyszłość

      teraz może i starczają dwa pasy bo wielu kierowców wybiera drogę alternatywną wiedząc, że Słowackiego jest zapchana. Ale jak będą mieli ładną prostą drogę to będą jeździć nową drogą i rychło się okaże, że mamy korki....

      • 0 0

    • to zobaczcie jak wygląda sprawa w Moskwie, niby biedna Rosja, a zobaczcie sobie w google.maps jak wygląda Moskwa
      za 50 lat w PL nie będzie tak jak tam teraz

      • 0 0

  • ale beznadzieja!!

    w centrum miasta samochody estakadą, a ludzie do przejść podziemnych - jak krety. Postawcie na ludzi, rowery i transport publiczny, a nie na samochody. Możecie zabudować całe miasto estakadami po 10 pasów a i tak będą korki.

    • 9 4

  • dziś jest 18.03.2010 słowackiego wygląda jak wygląda !!!! (1)

    Dziękuje za uwagę! pozdrawiam
    (Jedynie panie Adamowicz - bez pozdrowień)

    • 7 0

    • Czytać pan nie umiesz?

      1. Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012.
      2. Ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013

      A w 2022 Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 zorganizują nam w końcu igrzyska -jak im plan dziesięcioletni wypali

      • 0 0

  • nie wierzę nie wierzę! niech już w końcu przestaną snuć wizje i wezmą się do roboty !

    nieroby jedne mistrzowie w mydleniu oczu i zgarnianiu kasy! jeśli wpadli architekci z panem M. to czas najwyzszy by sie dobrac do tyłków panom z paru stołków wyzej!!!!! budyniowi i kolesiom!!!!! Gdańsk umiera na naszych oczach!a ci tylko tyją z roku na rok i mają nas w głębokim poważaniu! trzeba zawiązać jakąś inicjatywę obywatelską, złożyć wnioski do prokuratury, poruszyć kamyczek by wzruszyć lawinę! ludzie mamy demokrację i mamy siłę!!!! a jak nie my do szanowna Pani Jaworowicz:)))))trzeba skonczyc z tym gdanskim bagienkiem wreszcie

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane