• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • "A miało byc tak pięknie..." (4)

    "Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu"

    Smiech na sali.!!!!! Ciekawe czy projektanci wzieli pod uwage te auta ktore chciałyby przejechac przez Słowackiego a nie jada bo sa korki?? Ciekawe czy wzieli pod uwage te auta ktore pokonuja Słowackiego na skrot przez Partyzantów droga z płyt bitumicznych pod starym wiaduktem???? Dlaczego nie zakładaja wariantu,że aut przybywa, osiedli w centrum przybywa, za chwile bede "czworaki" potem "garnizon" i dwa pasy to bedzie MAŁo!!! Myslenie o przyszłosci chyba nie jest ich najmocniejsza strona!!!!!!!!!!!!!!!

    • 11 3

    • To przerób sobie cały Wrzeszcz na jedną wielką "Nową Słowackiego" (3)

      Viva Budyń !!!!!!!!!!!!!!!

      Swoją drogą ciekawa ile Wam płaci za te pozytywne wypowiedzi ;)

      • 0 1

      • Bo Budyn to by cale miasto najlepiej zabetonowal. (1)

        Czy to asfaltem, czy galeriami handlowymi i hotelami...

        • 1 1

        • proponuje 20 pasów jezdni

          i parkingi dla przyczep kempingowych, bo wy chyba w samochodach już mieszkacie:)

          • 2 0

      • juz mam przerobiony Wrzeszcz na jeden wielki bałagan architektoniczny niewspolgarjacy z architektura dzielnicy. Skoro tak ładnie buduja co 5m galerie, biurowce, wiezowce to niech wybuduja drogi. A u nas jest odwrotnie, najpierw sie wybuduje kolosa mieszkalnego a potem sie zastanawiaja jak rozwiazac problem komunikacyjny!! Wtedy ludzie ida po rozum do głowy jak im chca droge poszerzyc i sie robi nagle tak ze samochody za oknem jezdza!!!!! Czemu Ci sami ludzie nie buntowali sie przeciwko budowie biurowców,wiezowcow itd. Rozbudowy miasta nie da sie zahamowac i do tego powinnismy sie przyzwyczaic ze miastem rzadza ci ktorych wybieramy.
        Jak nie potrafia wybudowac wiecej pasów na powierzchni to niech buduja podziemne tunele!!!!! W Barcelonie która była wioską komunikacyjna zrobili wpełni skomunikowana metropolie . Wystarczyła kasa z unii, która umieli wykorzystac!!!!!!!!!!! Tyle w tym temacie. miłego dnia ;)

        • 2 1

  • A co ze Słowackiego za lotniskiem?

    Budowa terminala się zaczyna a nigdzie nie mozna znaleźć nawet informacji od kiedy będzie zlikwidowana droga - nie wspominając o tym, czy kiedykolwiek w przyszłości zostanie odtworzona.
    To jest dopiero przykład nonszalancji naszej władzy - tylko jeden z wielu sposóbów na zaoszczędzenie kasy naszym kosztem.

    • 3 2

  • ciekawe jak pozyska się fundusze unijne, skoro budżet do 2013 roku został juz dawno ustalony

    to nie jest kilkaset złotych tylko kilkadziesiąt milionów
    żeby dostać fundusze unijne trzeba aplikować dobrym projektem, który ma juz zapewnione pieniądze własne itd itp a tu nawet gotowego projektu jeszcze nie ma, wszystko odbywa się na zasadzie "bedzie, bedzie" i mamieniu gawiedzi coraz bardziej szumnymi zapowiedziami
    a decydowanie o prędkości powinno wynikać z natężenia ruchu, zagrożenia pieszych itd itp, już dziś są takie zakazy jazdy pow. 50 km/h i nic z tego nie wynika
    to jest takie POpierdywanie i odsuwanie w czasie totalnej POrazki i kompromitacji 12 lat radosnej twórczości budynia i spółki

    a teraz coś z "annałów nieudacznictwa i bezmózgowia"
    odnośnie budowy manhattanu i tunelu
    "Budynek miał być połączony przejściem podziemnym biegnącym pod al. Grunwaldzką. Prace miały ruszyć zaraz po oddaniu budynku do użytku, jednak środki zarezerwowane na ten cel zostały przeznaczone na wymagający natychmiastowego remontu wiadukt Błędnik"

    i jak znam życie, to nowa słowackiego może i kiedyś tam powstanie, ale bez tych tuneli, bo jak czytamy w tekście "Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich ."

    skoro kształt nie jest znany, to nieznane są też koszty, a skoro nieznane są koszty, to na unie nie ma co liczyć....
    i tak 12 lat trwa ta niekończąca sie opowieść o nowej słowackiego

    • 8 0

  • istotne?

    Przedstawione na spotkaniu "wizualizacje" były niekonkretne, przedstawiciele Projektu nie odpowiedzieli konkretnie na żadne pytanie - za to zastrzegali sobie że tak musi być i koniec, mimo że nie ma pozwolenia na budowę (albo jest bo raz mówili tak raz tak). A Nowa Słowackiego ma być wybudowana do 2015r a nie na euro - bo oszukali trochę UE i FiFa - jak sam pan Lisicki mówił. Po 2015 trzeba będzie bowiem oddać 85% dofinansowania. Może to ich zmobilizuje? Dojazd na Euro 2012 ma być zapewniony przez węzeł Karczemki i tyle. I tylko VIPy podjada pod stadion samochodami. Czyli obojętne czy będą protesty czy nie i tak zrobią po swojemu.

    • 4 0

  • niekończąca się opowieść o nowej Słowackiego ....

    widać że wybory się zbliżają

    • 4 0

  • Po 2 pasy dla rowerzystów!

    A dla samochodów tylko jeden!
    To jest najnowszy trend!

    • 3 1

  • podniesc cene benzyny i problem korkow sam sie rozwiaze...

    bedzie mozna grunwaldzka nawet zwezic do jednego pasa

    • 4 1

  • MYDLENIE OCZU!!!!

    po lewej stronie to ja widze białą plamę dlaczego nie pokażecie nowej słowackiego tak jak grunwaldzkiej ??? zabrakło wizji autorowi??

    • 1 0

  • nie wiem czy wiecie tam w tym urzędzie, ale w cywilizowanych miastach

    samochody się wyrzuca z miasta, a nie buduje dla nich estakady i trasy z 4 pasami w centrum. Tym problemów z komunikacją nie rozwiążecie, to już przerabiali amerykanie, którzy stoją w korkach na swoich ośmiopasmowych autostradach w centrum. Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów, dlaczego nie weźmiecie przykładu z Kopenhagi ? Adamowicz pojedź sobie tam na wizytę roboczą i zobacz jak wygląda miasto dla ludzi.

    • 3 0

  • wszystko będzie lepsze od tego co jest teraz lecz..

    rzetelne przebadanie natężenia ruchu na Słowackiego jest niemożliwe bo nikt kto jest z gdańska nie wybiera przejazdu ta ulicą jeśli nie musi

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane