• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa strona (www) kurortu

Mariusz Kurzyk
6 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:22 (6 lutego 2008)
Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego.

Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.



Jak oceniasz nową stronę Sopotu?

Po wejściu na stronę od razu rzuca się w oczy podział na trzy strefy: miejską, turystyczną i z praktycznymi informacjami.

W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.

Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.

- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.

Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.

Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.

- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.

Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.

Sławomir Ziętarski, kierownik rozwoju i projektów Zjednoczenie.com

Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.

Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.

W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.

Opinie (93) 5 zablokowanych

  • Ładnie

    Piekna stronka, a może by tak www.gdansk.pl przebudowac??? Bo to jakis relikt lat 90..

    • 0 0

  • sopocką robią fachowcy, firma
    w panoramie mówili, że gdańsk zrobi se sam:-)

    • 0 0

  • Sympatycznie

    Miła i przyjemna strona konsumencka. Jest parę błędow co prawda, ale ogólnie sprawia dobre wrażenie

    • 0 0

  • moim zdaniem tekst jest napisany w zamałej czcionce. Jest nieczytelna....

    • 0 0

  • strona (1)

    jest najmniej potrzebna mieszkancy maja pilniejsze potrzeby i tu by sie przydaly te 124tys

    • 0 0

    • strona

      Bzdura kompletna, Sopotowi jest potrzebna dobra strona bo to jego wizytówka, a 124 tysiące to nic. Byle skrzyżowanie to 50 milionów złotych

      • 0 0

  • w firefoxie i IE 7 jest opcja powiekszania strony
    trzeba iść z duchem postepu :-P
    sopocianin, ty pewnie te 124 tysiaki najchetniej widziałbyś w swojej kieszeni? wiesz co to jest reklama/promocja?
    jutro o 18 w kinie polonia bedziesz miał okazje zarzuć rozrzutność JK:-)

    • 0 0

  • We flashu zmiana rozmiaru czcionki w FF nie zadziala raczej.
    Z ta muzyka to tez przegiecie.
    Poza tym pierwsze wrazenie ok, ale ciekawe jak to bedzie z aktualizacja strony.

    • 0 0

  • taaa, ładna, ale info o klubach, kawiarniach i fajnych miejscach jest totalnie niekompletne ... bleee, nie podoba mi sie to i już

    • 0 0

  • 124000 za takiego wola ?

    124 k na 6 miesiecy to wychodzi,
    ze firma trzepala 20k / miesiac,
    czyli pewnie strone robily ze 3 osoby;

    strona jest w zlej kolorystyce
    (no chyba, ze jeszcze czcza pamiec pilotow?)
    i strasznie wolno dziala;

    mogliby za ta kase przyspieszyc budowe tego tunelu :)

    • 0 0

  • Bardzo ladna stron

    bardzo ladna szkoda ze gdańsk nie ma takiej ambitnej pod wzgledem informacji dla turystow i ich latwosci odnalezniea choc tez jest dobra

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane