- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (145 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (92 opinie)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (73 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
Nowa strona (www) kurortu
Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.
W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.
Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.
- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.
Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.
Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.
- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.
Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.
Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.
Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.
W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.
Opinie (93) 5 zablokowanych
-
2008-02-06 19:35
Ładnie
Piekna stronka, a może by tak www.gdansk.pl przebudowac??? Bo to jakis relikt lat 90..
- 0 0
-
2008-02-06 19:50
sopocką robią fachowcy, firma
w panoramie mówili, że gdańsk zrobi se sam:-)- 0 0
-
2008-02-06 20:07
Sympatycznie
Miła i przyjemna strona konsumencka. Jest parę błędow co prawda, ale ogólnie sprawia dobre wrażenie
- 0 0
-
2008-02-06 20:11
moim zdaniem tekst jest napisany w zamałej czcionce. Jest nieczytelna....
- 0 0
-
2008-02-06 20:20
strona (1)
jest najmniej potrzebna mieszkancy maja pilniejsze potrzeby i tu by sie przydaly te 124tys
- 0 0
-
2008-02-08 14:08
strona
Bzdura kompletna, Sopotowi jest potrzebna dobra strona bo to jego wizytówka, a 124 tysiące to nic. Byle skrzyżowanie to 50 milionów złotych
- 0 0
-
2008-02-06 20:23
w firefoxie i IE 7 jest opcja powiekszania strony
trzeba iść z duchem postepu :-P
sopocianin, ty pewnie te 124 tysiaki najchetniej widziałbyś w swojej kieszeni? wiesz co to jest reklama/promocja?
jutro o 18 w kinie polonia bedziesz miał okazje zarzuć rozrzutność JK:-)- 0 0
-
2008-02-06 20:33
We flashu zmiana rozmiaru czcionki w FF nie zadziala raczej.
Z ta muzyka to tez przegiecie.
Poza tym pierwsze wrazenie ok, ale ciekawe jak to bedzie z aktualizacja strony.- 0 0
-
2008-02-06 20:38
taaa, ładna, ale info o klubach, kawiarniach i fajnych miejscach jest totalnie niekompletne ... bleee, nie podoba mi sie to i już
- 0 0
-
2008-02-06 20:47
124000 za takiego wola ?
124 k na 6 miesiecy to wychodzi,
ze firma trzepala 20k / miesiac,
czyli pewnie strone robily ze 3 osoby;
strona jest w zlej kolorystyce
(no chyba, ze jeszcze czcza pamiec pilotow?)
i strasznie wolno dziala;
mogliby za ta kase przyspieszyc budowe tego tunelu :)- 0 0
-
2008-02-06 20:54
Bardzo ladna stron
bardzo ladna szkoda ze gdańsk nie ma takiej ambitnej pod wzgledem informacji dla turystow i ich latwosci odnalezniea choc tez jest dobra
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.