- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (146 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (94 opinie)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (73 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
Nowa strona (www) kurortu
Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.
W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.
Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.
- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.
Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.
Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.
- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.
Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.
Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.
Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.
W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.
Opinie (93) 5 zablokowanych
-
2008-02-06 21:28
flash do prezentacji a html do stron??? ci co robili poprzednia strone mieli chyba wlasnie takie pojecie o towrzeniu stron www. Chlopie mamy XXI wiek.
Mi nie podoba sie:
- adresy strony tak dlugie, ze rece opadaja
- za duzo wodotryskow
- braku jasnego dzialu dla mieszkancow miasta
- Wirtualny spacer lepszy niz na oficjalnej stronie sa panoramy na //sopot.panoramy360.pl- 0 0
-
2008-02-06 21:35
jeden woli córke, a inny jak mu śmierdzą nogi
- 0 0
-
2008-02-06 21:41
Wszystko ładnie, ale 124 tys zl. to kolosalna kwota za trohe html-a
Maja gest :/
- 0 0
-
2008-02-06 21:53
Shit jakich malo mam starszy komp, nie nadaje sie do wgrywania nowszych IE.
Do bani , za male literki , nic nie widac to chlam jakich malo
Zenada, jak mozna zrobic takiego gniota, strona mi sie rozjezdza na 1024x768 ato jesyt przeciez podstawowa rozdzielczosc , literki za male , nic nie widac
DNO!!
DNO!!
DNO!!
I za czyje pieniadze ten szajs????- 0 0
-
2008-02-06 22:17
Moje oczy juz sie zmeczyły
Męcząca ta strona, przypomina amerykański film, jednak ja wole Alternatywy 4.
Daje po oczach, wiecej flasha niz treści.
Odbiór pozytywny, lecz wolę oglądać bardziej "spokojne" strony.- 0 0
-
2008-02-06 22:30
a W3C na to "niemożliwe" (2)
Strona Startowa - This page is not Valid XHTML 1.0 Strict! - 12 błędów
Strefa Turystyczna - This page is not Valid XHTML 1.0 Strict! - 41 błędów
Strefa Miejska - This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional! - 9 błędów
Praktyczne Informacje - This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional! - 9 błędów
Jednym słowem ŻENADA! Wstydziłbym się oddać nawet najprostszą stronę www bez sprawdzenia, czy się validuje. Oczywiście Strefa Turystyczna niedostępna (przez flash) z telefonu komórkowego - bo po co(?) turysta nie musi wiedzieć gdzie może przenocować, lub gdzie może się zabawić... miejscowi mają komputer z dostępem do pięknej strony Sopotu i tam się dowiadują co, gdzie i jak w mieście, to powinno wystarczyć, zadecydowali "specjaliści".
Komu ma służyć możliwość oglądania strony przez telefony komórkowe? osobie, która zna miasto? czy zagubionemu turyście?
Za 124 tyś można zrobić 10 takich serwisów.- 0 0
-
2008-02-07 09:29
google - na swoich stronach rowniez nie przechodzi walidacji w3c ... myslisz ze to im w czyms przeszkadza ?;)
- 0 0
-
2008-02-07 12:21
czytam na bieżąco komenty;P)i całkowicie się z Tobą zgadzam Jonny;),na pewno Gallux/klakier"karnola"/;)będzie miał inne
- 0 0
-
2008-02-06 22:59
znowu jakiś amator informatyk... co za ludzie
kolejna debilna strona zrobiona na konkretny rozmiar ekranu - tak się składa, że nie wszyscy mają mega rozmiar ekranu - zwłaszcza ci z laptopem, internet i web jest po to by był odczytywany na różnych przeglądarkach, różnych ekranach, itd... czyli ma byc UNIWERSALNY
ale KMIOTY informatycy jak zwykle wiedzą swoje- 0 0
-
2008-02-06 23:35
okurcze
niezla lipa
- tragiczny brak konsekwecji
w jednej zkladcze jakies ciemne koszmarki
w dwuch natepnych jasno i pustawo
widac ze pomyslu straczylo tylko na jedna zakladke
- troche to traci amatoszyzna , nie znam Panow lub Pan z Cookie , ale to nie jest najlepsza dla nich reklama, i bym sie tym nie chwalil w portfolio
oprocz fot tej strony nic nie trzyma wyglada jak jakas slejanka,
jesli to ma byc profesjonalan strona cudownego uzdrowiska , to chyba nie wyszlo, szkoda ze kosztowalo to 124 tys.
-chcialbym wiedziec kto to akceptowal i czyji koledzy to robili hehehe- 0 0
-
2008-02-07 00:14
sami kuźwa fachmani
podaj link do swoich superprac:-)
142000 : 42000 sopocian to daje 3,55 zeta na głowe
ja jutro zapłace za ciebie te 3,50 saska pierdoło żebyś mógł spać spokojnie
zamiast blamczeć weź i zrób coś od siebie dla swojego miasta
ja przed ostatnimi wyborami przekazałem swój zbiór około 2500 fotografi różnych miejsc sopotu, niektórych juz nie ma, prezydentowi Fułkowi
zgodziłem sie również aby moje hasło "łączy nas sopot" było hasłem kampani wyborczej PO (o ho ho ho)tu niektórym opadną szczeny:-) a co? bo łączy i tyle:-)
za darmo, nie oczekuje od gminy zysków, wystarczy mi, że mam swój sopot
weź sie wyprowadź, nie wiem, do gdyni, czy do gdańska, jeszcze na tym zarobisz SKNERUSIE- 0 0
-
2008-02-07 00:22
ladna strona ale brzydka czcionka :D:D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.