• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa strona (www) kurortu

Mariusz Kurzyk
6 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:22 (6 lutego 2008)
Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego.

Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.



Jak oceniasz nową stronę Sopotu?

Po wejściu na stronę od razu rzuca się w oczy podział na trzy strefy: miejską, turystyczną i z praktycznymi informacjami.

W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.

Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.

- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.

Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.

Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.

- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.

Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.

Sławomir Ziętarski, kierownik rozwoju i projektów Zjednoczenie.com

Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.

Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.

W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.

Opinie (93) 5 zablokowanych

  • Cookie w polskim webowym swiecie ma status absolutnej gwiazdy, jest jedna z bardziej rozpoznawalnych polskich firm interaktywnych w swiecie. Mozna sie niezgadzac z wyborami (flash itp) ale nie sposob odmowic odwagi - strony na zlecenie sektora publicznego (z naciskiem na strony miast/gmin) powstawaly zazwyczaj wg prostego schematu: odpowiednie dojscia smarowanie - ustawiony przeatarg - wygrywa firma-krzak - powstaje cudo (vide strona Lodzi - main page to zlinkowany jpg bombowa typografia) o oryginalnej urodzie ministra Cwiakalskiego.

    2 rzecz - strony ogolnie dzieli sie w branzy na informacyjno/korporacyjne i produktowe - te ostatnie maja zainteresowac konsumenta i sprzedac towar, ma sie ruszac i spiewac. Turysta ma wejsc na sopot.pl i w te pedy pizgac do Sopotu zeby sie zabawic i wydac kase, czyli kupic produkt - Sopot.

    Ci ktorym sie nie waliduje itp - co, przetarg sie nie ustawil? Czy moze doskwiera to ze ktos robi serwisy na swiatowym poziomie a wy trzaskacie stronki dla pana Kazia za co 100 zeta?

    BTW uwazam ze chlopaki z cookie robili lepsze rzeczy i troche popadaja w maniere, ale i tak sopot ma najlepsza strone miejska...

    • 0 0

  • serwis

    Niezły serwis, nie spodziewałem się czegoś takiego widząc początki projektu. Szkoda, że tylko Cookie przyznaje sie do pracy nad serwisem. Gratuluję i pozdrawiam

    • 0 0

  • porazka

    1. usebility
    2. accessibility
    3. kolorystyka... ehmmm... sloneczny Sopot na czarno??
    4. Masa bledow w kodzie

    Przez podzial na strefy... paradoksalnie... utrudniona nawigacja

    • 0 0

  • kolory :(

    kolor ciemno szary troche nie pasuja do radosnego pelnego imprez kurortu. mam nadzieje ze to przez to ze jest zima i na wiosne strona nabierze barw

    • 0 0

  • hmm

    jak cookie to taka czolowka to czemu na swoje stronie ma tylko 2 produkcje,

    • 0 0

  • (2)

    po "fachowej" terminologii sądzę, że niepochlebne opinie piszą ci co mieli nadzieje na kolejną fuche
    jakieś cookie jakieś WC3 jakieś kody
    a co przecietnego zjadacza chleba i uzytkownika Internetu obchodzi jak i w czym jest zrobiona, co?
    wasz pseudofachowy bełkot świadczy, że strona jest OK:-)
    niech bedzie zrobiona w offisie czy pajączku, ale żeby miała dusze
    bo ta akurat ma:-)

    • 0 0

    • Kuchnia Gallux!

      To Wy teraz odbierzecie nam "złotą małpę"!
      Niedoczekanie! Już se pogryzłem paluchy z zazdrości!

      Pozdro!

      • 0 0

    • Galluux irytujesz mnie:( dla mnie ISTOTNA!JestNAWIGACJA!KUMASZ BAZĘ?;)

      tak Ci PO drodze,z "karnolem";),że już bielmo na oczkach?;)WOW!Szok:(SOPOT to też moje MIASTO!
      ,ale nie w takiej POstaci jak POdana strona:(((

      • 0 0

  • typowa strona małomiasteczkowego kurorciku

    porównanie jest to strony Gdańska jest śmieszne.
    Gdańska strona była wielokrotnie nagradzana.
    Mamy na niej plany zagospodarowania, mozna się umówić na wizyte np wymiana prawo jazdy itd.
    Taka pstrokacizna dla Sopotu jest idealna a nie dla pomorskiej metropolli

    • 0 0

  • (1)

    wielokrotnie nagradzana?
    ciekawe ciekawe
    a przez kogo?
    przez adamowicza??

    • 0 0

    • Gdańska strona została ostatni raz nagrodzona w 2004 roku!! i to nagrodą złotej małpy :D sorry ale to nagroda dla strony miejskiej czyli lepszej lipy od innych bo wszystkie są na jedno kopyto! a to ma promować miasto !! A nie wiać nudą i standardem.

      • 0 0

  • cd.

    "Ci ktorym sie nie waliduje itp - co, przetarg sie nie ustawil?"
    - Żałuję, nie startowałem. Nie mam takich znajomości..

    "Czy moze doskwiera to ze ktos robi serwisy na swiatowym poziomie a wy trzaskacie stronki dla pana Kazia za co 100 zeta?"
    - Pan Kazio nie ma pojęcia o W3C, kodzie strony, nie interesuje go jak i w czym jest zrobiona - to normalne gallux. Taki jest przeciętny zjadacz chleba i użytkownik internetu, nieprzeciętni robią strony i to od nich zależy, czy "surfując" będziesz czekał 2, 5 czy 50 sekund na załadowanie strony..
    Fachowa terminologia i standardy, które narzuca organizacja W3C są po to, by ułatwić Tobie życie gallux, Panu Kaziowi a nawet babci Jadzi z warzywniaka, bo też ma IE i zależy jej na szybkim i poprawnym wyświetlaniu stron. Tymczasem wspomniana "użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe" to pobożne życzenia. Panowie z "cookie" postawili na efekt wizualny, co jak widać większości się podoba.
    Co mają powiedzieć osoby ze słabszym sprzętem, z przeróżnymi wadami wzroku i ograniczoną zdolnością ruchową, dla których 1 klawisz to wszystko, co mogą obsłużyć? Nie dla nich kurort i uzdrowiska??

    Gallux, fucha za 100zł nie musi być fuszerką.
    Przykład strony sopot.pl to fuszerka za 124tyś.

    Muszę przyznać, że strona ma to coś, co wyróżnia ją spośród tysięcy, które widziałem / robiłem - jest najdroższa.
    ps. Zazdroszczę sprzętu foto ;)

    • 0 0

  • wasza sopocka dostanie nagrode jedynie na białorusi

    //www.gdansk.pl/article_news.php?category=512&article=2156&history=

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane