- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (151 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (112 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (187 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (111 opinii)
Nowa strona (www) kurortu
Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.
W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.
Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.
- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.
Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.
Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.
- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.
Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.
Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.
Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.
W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.
Opinie (93) 5 zablokowanych
-
2008-02-07 16:47
to je racja dzony :)
tego wlasnie tworcom gratuluje.
- 0 0
-
2008-02-07 16:53
a tak na marginesie 124 tysie juz skasowane, wiec wasze opinie czy sa bledy czy nie ma o kant dupy rozbic bo to raczej nie ma już znaczenia. Możecie sie dalej mundrowac i dyskutowac.
- 0 0
-
2008-02-07 16:54
Prawda o Sopocie jest inna i nie znajdziesz jej na tej stronie
To miasto zdewastowane urbanistycznie przez swoją "demokratycznie " wybraną władzę . Na co dzień brudne a nawet bardzo brudne . O tym jak bardzo jest brudne przekonują się jego mieszkańcy codziennie , a czasem kilka razy dziennie. Ten brud odzwierciedla prawdziwe intencje i poziom władz miasta . Wydanie 124 tys zł na promocję czegoś co jest zdewastowane i brudne oto prawdziwe oblicze Urzędu Miasta w Sopocie , który chce dodatkowo zaistnieć w tzw. wirtualnej rzeczywistości .
- 0 0
-
2008-02-07 16:59
ostatnio moda wśród pseudoinformatyków jest taka
by mieć potencjalnego konsumenta głęboko w d....
i ta właśnie strona jest tego przykładem - mogę się założyć, że jak w przypadku 'n' (TV satelitarnej TVN) - mimo zgłaszanych słusznych uwag, nikt się tym nie przejmie i portal będzie nadal NIEPRZYJAZNY odwiedzającym- 0 0
-
2008-02-07 17:17
strona
OPENCMS ? Nie mozna tego ukryc? Od razu wiadomo na jakim CMSie zrobiona, lipa, lipa!
- 0 0
-
2008-02-07 18:18
Cookie nie bylo jedynym wykonawca projektu -mozemy w pelni przypisac sobie wykonanie wersji turystycznej. Partnerem technologicznym projektu jest Atena, ktora wybrala i wdrozyla w uzgodnieniu z Miastem opencms. To duzy projekt i napewno bledy beda z czasem usuwane.
- 0 0
-
2008-02-07 19:30
Mam pewne zastrzezenia,ale... (1)
strona jest ladna i zrobiona profesjonalnie.
Troche jest przeklamanie w tresciach odnosnie rynku uslug.Niektore knajpy sie reklamuje innych sie nawet nie wymienia.
A informacja powinna byc rzetelna;to ja mam wybrac gdzie pujde zjesc czy sie bawic,a nie zeby ktos mi narzucal najdrozsze lub modne miejsca.
Ja lubie sam odkrywac dobre knajpki,ale musze wiedziec ze one istnieja.
Moze warto o tym pomyslec i umiescic nawet te ,restauracje i nocne kluby troche oddalone od Monciaka,bo te przy to kazdy sobie znajdzie sam.- 0 0
-
2008-02-09 14:16
Przy każdym dziale w strefie turystycznej znajduje się link z hasłem "więcej w strefie miejskiej", przekierowujący do odpowiednika danego działu w strefie miejskiej. Tak np. oglądając hotele możesz naciskając przycisk "więcej ..." możesz zapoznać się z wszystkimi istniejącymi hotelami w Sopocie.
Strefa Turystyczna to część promocyjna, więc z tego co widzę znajduje się na niej to czym warto się chwalić, co ma jakiś poziom i miejsca, które same chcą się promować... bo przykro stwierdzić, ale z tego co wiem większość restauratorów, hotelarzy, i właścicieli innych obiektów, mimo wielokrotnych próśb nie zdołała wysłać ani promocyjnego tekstu, ani zdjęć zadowalającej jakości :((
Miasto ma duży potencjał i ma czym się chwalić szkoda tylko, że tyle narzekania a tak mało działań samych mieszkańców by poprawić jakość usług, a nie tylko zarobić jak najwięcej, jak najniższym kosztem :(( Nie liczy się ilość ale jakość!- 0 0
-
2008-02-07 21:11
hm
jako ze z inego miasta jestem z ciekawosci zajrzalem po tej reklamie w tv jaka to fajna ta strona, no coz jakos malo przejrzysta, ale po prostu trzeba przy niej troche posiedziec. Gallux daj siana, inie ma co sie podniecac, to tylko opinie a kazdy kto pisze czego to tam nie ma na stronie sam pewnie niewiele zdziala na tym polu.
- 0 0
-
2008-02-07 23:25
jak ktoś pisze, że strona jest profesjonalna, to pisze bzdury
profesjonalne strony nie sprawiają kłopotu tym, którzy je przeglądają
to typowo arogancko amatorska strona- 0 0
-
2008-02-07 23:37
strona
przeczytalem wszystkie opinie. zauwazylem ze wiele osob krytykuje nowa strone sopotu oraz cene za jej wykonanie.
przypomne ze miasto oglosilo przetarg na jej wykonanie. dlaczego nikt z tych nazwijmy ich fachowcow nie zglosil sie do jej wykonania...przeciez kazdy mogl przygotowac projekt graficzny, przygotowac cmsa, przerzucic do nowej struktury kilkaset podstron z danymi w kilku jezykach, skonfigurowac bazy danych i nowe serwery.
a wtedy wszyscy bysmy usiedli przy szampanie i walidowali kod...bajka- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.