• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa strona (www) kurortu

Mariusz Kurzyk
6 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:22 (6 lutego 2008)
Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego.

Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.



Jak oceniasz nową stronę Sopotu?

Po wejściu na stronę od razu rzuca się w oczy podział na trzy strefy: miejską, turystyczną i z praktycznymi informacjami.

W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.

Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.

- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.

Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.

Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.

- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.

Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.

Sławomir Ziętarski, kierownik rozwoju i projektów Zjednoczenie.com

Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.

Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.

W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.

Opinie (93) 5 zablokowanych

  • to je racja dzony :)

    tego wlasnie tworcom gratuluje.

    • 0 0

  • a tak na marginesie 124 tysie juz skasowane, wiec wasze opinie czy sa bledy czy nie ma o kant dupy rozbic bo to raczej nie ma już znaczenia. Możecie sie dalej mundrowac i dyskutowac.

    • 0 0

  • Prawda o Sopocie jest inna i nie znajdziesz jej na tej stronie

    To miasto zdewastowane urbanistycznie przez swoją "demokratycznie " wybraną władzę . Na co dzień brudne a nawet bardzo brudne . O tym jak bardzo jest brudne przekonują się jego mieszkańcy codziennie , a czasem kilka razy dziennie. Ten brud odzwierciedla prawdziwe intencje i poziom władz miasta . Wydanie 124 tys zł na promocję czegoś co jest zdewastowane i brudne oto prawdziwe oblicze Urzędu Miasta w Sopocie , który chce dodatkowo zaistnieć w tzw. wirtualnej rzeczywistości .

    • 0 0

  • ostatnio moda wśród pseudoinformatyków jest taka

    by mieć potencjalnego konsumenta głęboko w d....

    i ta właśnie strona jest tego przykładem - mogę się założyć, że jak w przypadku 'n' (TV satelitarnej TVN) - mimo zgłaszanych słusznych uwag, nikt się tym nie przejmie i portal będzie nadal NIEPRZYJAZNY odwiedzającym

    • 0 0

  • strona

    OPENCMS ? Nie mozna tego ukryc? Od razu wiadomo na jakim CMSie zrobiona, lipa, lipa!

    • 0 0

  • Cookie nie bylo jedynym wykonawca projektu -mozemy w pelni przypisac sobie wykonanie wersji turystycznej. Partnerem technologicznym projektu jest Atena, ktora wybrala i wdrozyla w uzgodnieniu z Miastem opencms. To duzy projekt i napewno bledy beda z czasem usuwane.

    • 0 0

  • Mam pewne zastrzezenia,ale... (1)

    strona jest ladna i zrobiona profesjonalnie.
    Troche jest przeklamanie w tresciach odnosnie rynku uslug.Niektore knajpy sie reklamuje innych sie nawet nie wymienia.
    A informacja powinna byc rzetelna;to ja mam wybrac gdzie pujde zjesc czy sie bawic,a nie zeby ktos mi narzucal najdrozsze lub modne miejsca.
    Ja lubie sam odkrywac dobre knajpki,ale musze wiedziec ze one istnieja.
    Moze warto o tym pomyslec i umiescic nawet te ,restauracje i nocne kluby troche oddalone od Monciaka,bo te przy to kazdy sobie znajdzie sam.

    • 0 0

    • Przy każdym dziale w strefie turystycznej znajduje się link z hasłem "więcej w strefie miejskiej", przekierowujący do odpowiednika danego działu w strefie miejskiej. Tak np. oglądając hotele możesz naciskając przycisk "więcej ..." możesz zapoznać się z wszystkimi istniejącymi hotelami w Sopocie.

      Strefa Turystyczna to część promocyjna, więc z tego co widzę znajduje się na niej to czym warto się chwalić, co ma jakiś poziom i miejsca, które same chcą się promować... bo przykro stwierdzić, ale z tego co wiem większość restauratorów, hotelarzy, i właścicieli innych obiektów, mimo wielokrotnych próśb nie zdołała wysłać ani promocyjnego tekstu, ani zdjęć zadowalającej jakości :((
      Miasto ma duży potencjał i ma czym się chwalić szkoda tylko, że tyle narzekania a tak mało działań samych mieszkańców by poprawić jakość usług, a nie tylko zarobić jak najwięcej, jak najniższym kosztem :(( Nie liczy się ilość ale jakość!

      • 0 0

  • hm

    jako ze z inego miasta jestem z ciekawosci zajrzalem po tej reklamie w tv jaka to fajna ta strona, no coz jakos malo przejrzysta, ale po prostu trzeba przy niej troche posiedziec. Gallux daj siana, inie ma co sie podniecac, to tylko opinie a kazdy kto pisze czego to tam nie ma na stronie sam pewnie niewiele zdziala na tym polu.

    • 0 0

  • jak ktoś pisze, że strona jest profesjonalna, to pisze bzdury

    profesjonalne strony nie sprawiają kłopotu tym, którzy je przeglądają

    to typowo arogancko amatorska strona

    • 0 0

  • strona

    przeczytalem wszystkie opinie. zauwazylem ze wiele osob krytykuje nowa strone sopotu oraz cene za jej wykonanie.
    przypomne ze miasto oglosilo przetarg na jej wykonanie. dlaczego nikt z tych nazwijmy ich fachowcow nie zglosil sie do jej wykonania...przeciez kazdy mogl przygotowac projekt graficzny, przygotowac cmsa, przerzucic do nowej struktury kilkaset podstron z danymi w kilku jezykach, skonfigurowac bazy danych i nowe serwery.
    a wtedy wszyscy bysmy usiedli przy szampanie i walidowali kod...bajka

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane