• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa strona (www) kurortu

Mariusz Kurzyk
6 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 18:22 (6 lutego 2008)
Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Za dużą zaletę odnowionego serwisu trzeba uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego.

Sopot radykalnie przebudował swoją stronę internetową. Nowy serwis jest nowocześniejszy i bardziej przejrzysty.



Jak oceniasz nową stronę Sopotu?

Po wejściu na stronę od razu rzuca się w oczy podział na trzy strefy: miejską, turystyczną i z praktycznymi informacjami.

W strefie miejskiej (dla mieszkańców) znajdują się m.in. informacje z życia miasta, które (jak zapowiadają urzędnicy) będą na bieżąco aktualizowane. Internauci mają też szybki i łatwy dostęp m.in. do kalendarza imprez, numerów telefonicznych w magistracie, czy jednostkach mu podległych.

Za dużą zaletę można uznać wyodrębnienie serwisu turystycznego. Dziwić może natomiast dobranie jego kolorystyki. Nowa strona Sopotu jest nieco ponura (dominują czernie, szarości i kolory piaskowe), co może dziwić. Wszak kurort ma kojarzyć się z miejscem bardzo słonecznym, kolorowym i imprezowym.

- Kolorystyka i klimat strefy turystycznej wpisują się w światowe trendy komunikacji wizualnej do tej grupy odbiorców, którą pragnie przyciągnąć do siebie miasto Sopot - zapewnia Łukasz Twardowski, dyrektor kreatywny firmy Cookie, która stworzyła serwis. - W przypadku strefy miejskiej liczyła się przede wszystkim prostota i użyteczność, oraz łatwość oglądania strony przez telefony komórkowe bez konieczności tworzenia odrębnej wersji.

Serwis dostępny jest także po angielsku, niemiecku, francusku i rosyjsku, ale obcokrajowcy muszą się zadowolić mniejszą ilością informacji. - W aktualnościach nie zamieszczaliśmy wszystkich wydarzeń, bo trudno jest zapraszać turystów zagranicznych np. na spotkania w bibliotece - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Sopotu, Katarzyna Kucz-Chmielecka.

Już w pierwszym dniu istnienia serwisu urzędnicy otrzymali od mieszkańców pierwsze komentarze. Twierdzą, że były pozytywne.

- Oczywiście przy przeglądaniu strony znaleziono parę błędów, np. w numerze telefonu, ale takich rzeczy po prostu nie da się uniknąć - mówi pani rzecznik. - Czekamy na wszelkie sygnały dotyczące strony. A także sugestie, czego na niej brakuje.

Nad przebudową serwisu pracowano przez ok. pół roku, z czego ostatnie dwa miesiące poświęcone były na wprowadzanie danych. Serwis kosztował 124 tys. zł.

Sławomir Ziętarski, kierownik rozwoju i projektów Zjednoczenie.com

Osoby spodziewające się prostej, czytelnej i przejrzystej formy tego serwisu mogą być mocno zaskoczone widząc nową odsłonę serwisu miasta Sopot. Z pewnością projekt jest niecodzienny i nietuzinkowy, ale właśnie to (wbrew pozorom) może być jego największą wadą.

Oficjalne serwisy internetowe miast przyzwyczaiły użytkowników do uporządkowanego, oficjalnego i przy okazji neutralnego wizerunku. Tymczasem serwis Sopotu stawia na emocje, na ukazanie klimatu miasta takim jakie ono naprawdę jest.

W przypadku tego serwisu punkt ciężkości został przeniesiony z typowego podawania informacji na jego odczuwanie i odkrywanie. Nie bez znaczenia "Strefa turystyczna" jest najlepiej wyeksponowana i zajmuje pierwsze miejsce w menu na stronie. "Strefa miejska" i "Praktyczne informacje" mają już bardziej tradycyjną formę. Cztery wersje językowe serwisu są z pewnością bardzo dobrym pomysłem, wraz z rozwojem tanich linii lotniczych oraz otwarciem granic strona zdecydowanie zaintryguje i zaciekawi odbiorców.

Opinie (93) 5 zablokowanych

  • za 124 tysie to chyba nie problem taka stronke zrobic :)

    • 0 0

  • nie problem

    ale problem znaleźć kogoś, kto tyle zapłaci ;)

    • 0 0

  • podaj link do swojej, plis
    ja tez amatorsko bawiłem sie kiedyś golivem i flaszem, chetnie porównam, bo co nieco liznąłem
    odnośnie fachowego słownictwa
    ten portal nie jest portalem dla webmasterów:-) dlatego wiekszość czytających opinie nie kuma o co ci chodzi, paniatna?
    żeby cie ludzie zrozumieli, nalezy pisać tak, żeby nawet bolo rumun wół oraz ciele cie zrozumiały
    to nic osobistego:-)

    • 0 0

  • PS
    zapytam dziś JK czy ta POtworna kwota obejmuje również aktualizacje czy to tylko za to co widać teraz

    • 0 0

  • (1)

    Niesamowite ale walcz Gejux walcz ty masz na karku 5 dych ale zapwne ty webmaster-programista jak sie patrzy lol

    Pomijajac że faktycznie obladowana flash'em po same brzegi i pełna błędów w kodzie to strona jest niestety zrobiona na "nową modłę"
    Można sie spierać czy to źle czy dobrze choc w tym przypadku za taką cene no ale to poalcy ich okradli a jak swój swojego trzepie to jest git.
    Strona zdecydowanie dla młodych brawo urząd miasta starsze panie osoby które poblokowały "wodotryski", niedowidzący spokojnie ominą tak wykonane "dzieło"

    Osobiście mam tylko nadzieje że nie wyjdzie za jakiś czas dowcip z "szablonikiem" ;)
    Co do validacji to trzeba sprawiedliwie przyznać że błędy w tym przypadku do poprawienia:)
    Koncząc tego posta dodam tylko że główna tu zasługa grafika bo kod strony ani modny ani wygodny.

    A tobie dziadeczku polecam forum oraz serwisy które sa przykładem dla w3c

    • 0 0

    • Pisząc o dowcipach z szablonikiem miałem na myśli że ciekawy ale czy będzie elastyczny by nie było potem problemów z "przeróbkami kosmetycznymi".
      choc jak sie przyjrzeć to od środka kod skuteczny choc z wadami

      • 0 0

  • no i powtórze, to co każdemu marudzie
    pochwal się swoją, bo jak na razie, to widzę tutaj samych erotomanów-gawędziarzy:-)

    • 0 0

  • a gdzie byli wachowcy od marketingu!

    Fajnie, że Sopot zmienił stronę, tu duży PLUS ale na tym koniec pochwał. Dla kogo jest ta strona Panowie i Panie od promocji?!
    Przerost formy nad treścią. Chyba twórcy zapomnieli o podstawowym celu strony. Zarówno turyści jak i mieszkańcy, chcą szybkiego dostępu do informacji, a nie pięknych i długo ładujących się obrazów. Można to było zrobić w strefie rozrywkowej i galerii ale NIE na głównej stronie!!!! HMM ale jak patrzę na stronę twórców(cookie) to się nie dziwię, konstrukcji strony sopot.pl, ich www też jest przede wszystkim obrazem i trudno tu znaleźć konkretną informację. Gdzie byli fachowcy od wizerunku i marketingu! Kto zgodził się na to, żeby zapomnieć o grupie docelowej!? Tu najważniejsza jest informacja, a nie flash! Noo i ta kolorystyka, Sopot, miasto z tradycjami kurortu w kolorach miasta typu Gdynia, młodego i nastawionego na agresywny biznes. Do Sopotu przyjeżdżają ludzie odpocząć od wyścigu szczurów.
    Reasumując: klapa Panowie i Panie od promocji miasta, zapomnieliście o podstawowych regułach marketingu, a może w ogóle ich nigdy nie poznaliście? :-(

    człowiek z 3miasta

    P.S.
    a 124 tys. to nie cena z kosmosu, to baaaardzo duży projekt więc i cena musi być odpowiednia tylko, za tę cenę powinno się zatrudnić agencję, która oprócz grafików i informatyków, zatrudnia marketingowców!

    • 0 0

  • najwiecej to chyba skasowali statysci

    • 0 0

  • gallux (1)

    forum jest dla wszystkich. Społeczeństwo jest wykształcone i doinformowane. Informatyka jest już w szkole podstawowej. Nie obrażaj większości, twierdząc, że nie zrozumieją - każdy sądzi po sobie..
    Nie twierdzę, że wytwór fachowców z Cookie, to kompletne dno, błędy są do poprawienia.
    W takiej postaci, serwis nie powinien ukazać się jeszcze "online"
    Panowie z Cookie, nie deklarujcie tak "wysokich" zgodności z kodem (doctype), ładnie to wygląda, ale tylko Was ośmiesza.
    Nie wszyscy mają monitory full HD i łącza 10Mbit, tyle.

    • 0 0

    • "forum jest dla wszystkich. Społeczeństwo jest wykształcone i doinformowane. Informatyka jest już w szkole podstawowej. Nie obrażaj większości, twierdząc, że nie zrozumieją - każdy sądzi po sobie.."

      widzę jesteś urodzonym optymistą
      ja mam inne zdanie, sądząc po opiniach tutaj
      nazrazie

      • 0 0

  • Nareszcie !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane