• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową trasą do Szczecina

M.W.
6 marca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 

Droga nr 6 łącząca Gdańsk ze Szczecinem w przyszłości ma być trasą ekspresową. Planuje się też wyprostowanie jej przebiegu - z Gdańska ma iść na Szemud, Luzino omijając Rumię, Redę i Wejherowo.



Na planowanej trasie znajduje się parę punktów spornych. W naszym województwie są to Słupsk i Lębork, gdzie nie wiadomo, czy będą budowane nowe obwodnice miast, czy wykorzysta się trasy dotychczasowych, które obudowane domami przestały już pełnić funkcje obwodnic, a stały się normalnymi miejskimi ulicami; Bożepole, gdzie na jeden z wariantów trasy nie zgadza się Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, a na drugi - samorząd; wreszcie sam wylot trasy na trójmiejską obwodnicę, który może być w Gdyni, Oliwie, albo we Wrzeszczu.
Wyjaśnieniu sporów i ostatecznemu ustaleniu przebiegu trasy miało służyć spotkanie przedstawicieli zainteresowanych samorządów i instytucji w Urzędzie Wojewódzkim prowadzone przez wicemarszałka województwa Marka Biernackiego i dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Franciszka Jacka Rogowicza.

- Nie wiadomo, kiedy droga będzie budowana. Ważne jest jednak, by już dziś w planach zagospodarowania zarezerwować tereny na przyszłą inwestycję. W przeciwnym razie za 5 czy 10 lat może się okazać, że nie mamy którędy prowadzić trasy, bo już wszystkie możliwe tereny będą zajęte - sprecyzował cel spotkania dyrektor Rogowicz.

Niestety, celu tego nie osiągnięto, głównie za sprawą marszałka Biernackiego, który zakwestionował to, co wydawało się bezsporne. Według niego rezerwowanie terenów pod trasę nr 6 jest przedwczesne, bo dla województwa ważniejsza jest autostrada A1. Jeśli jednak rozmawiamy o trasie nr 6, nie możemy się zgodzić na to, by omijała ona "małe trójmiasto kaszubskie". Według marszałka spowoduje to peryferyzację Rumii, Redy i Wejherowa.

- Już jesteśmy spóźnieni. Gmina Luzino rezerwowała dotąd w swoich planach pas ziemi na przebieg trasy. Kiedy jednak wydawaliśmy odmowne decyzje ludziom, którzy chcieli tam budować domy, Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylało je. Powodem uzasadniającym uchylenie był nieznany jeszcze przyszły przebieg trasy. Teraz tereny są już przekwalifikowane na budowlane i będą kłopoty z ustaleniem przebiegu trasy przez gminę - powiedział wójt Luzina Jarosław Wejer.

- Nie udało się pewnych rzeczy wyjaśnić. Nadal więc, tam gdzie nie ma zgody, będziemy proponować kilka wariantów tras. Nie jest to tragedia, ale takie "trzymanie kilku srok za ogon" znacznie podniesie koszty - powiedział "Głosowi" projektant trasy inż. Zenon Ryż.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (39) ponad 10 zablokowanych

  • czy marszałek Biernacki jast krótkowidzem?
    a potem co? puści trasę tunelami?
    wybuduje portale teleportacyjne?

    • 0 1

  • gdynscy naukowcy z 'doliny krzemowej' skonczyli prace nad teleportem, wiec to jest bardzo mozliwe ;-)

    • 0 0

  • historycznie
    kanałami i do przodu...

    • 0 0

  • chociaż niewykluczone że marzy mu się korytarz powietrzny...

    • 0 0

  • budujemy mosty dla pana starosty......

    biernacki??
    to ten co jak w czasie powodzi przyjechał do gdańska, wstrzymano ruch samochodowy bo mamusia mu utkneła w korku
    kto jak nie on rozumie problem "niewydolności" dróg trójmiejskich???

    • 0 0

  • rece precz od kaszub.

    Czy te gnoje sasrane juz calkowicie zdziczeli.
    Co bezmogowodoglowie walic dodatkowa trase srodkiem kaszub.
    NIech doprowadza stara szczecinianke i jej poloczenia do ladu. Sa takie mozliwosci i jest taka koniecznosc i gospodarcza i spoleczna i ekologiczna.
    Os oliwa luzino szemud lebork to naturalne zielone zaplecze trojmiasta. To piekne tereny krajobrazowe i wypoczynkowe w najblizszej okolicy gdanska. Cala trasa oliva szemud linia popowo lebork to piekne krajobrazowo przezycie. To male spokojne wioseczki, nieprzebrane lasy i czyste jeziora.
    Cala infrastruktura drogowa znajduje sie na polnocy na starym szlaku i tam nalezy wykozystac wszystkie istniejace mozliwosci. Wyjdzie taniej i sprawniej. I niech mi jeden z drugim balwan nie mowi ze przekwalifikowanie ziemi jest niemozliwe no chyba ze bez lapowki

    • 1 0

  • więc jak?
    krajobrazowy szlak żeglowny?

    • 0 0

  • gondolą do Szczecina...
    :]

    • 0 0

  • ciaptak

    Lębork to żadna wioseczka!
    trasa Wejherowo - Lębork to tzw. droga śmierci, przydało by się ją trochę poszerzyć i tu i ówdzie wyprostować, to tylko 35 kilometrów,
    a z Lęborka do Szczecina jedzie się bardzo dobrze i w sumie nic nie trzeba wielkiego robić (może oprócz nieciekawego tranzytu przez Sławno

    • 0 0

  • piotrukas

    patrz na usta mowilem o drodze gdansk szemud popowo, ze jest piekna i tez bardzo drzewiasta i tam sa male wioseczki.
    A klade jeszcze raz nacisk i w tym widze zgadzasz sie ze mna, na trase gdynia wejherowo lebork . Tam wlasnie jest infrastruktora i i tak zniszczone juz srodowisko. Latwiej tam wlasnie jak sugerujesz wyciac pare drzew niz 1000 razy wiecej na kaszubach!!! :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane