• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową trasą do Szczecina

M.W.
6 marca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 

Droga nr 6 łącząca Gdańsk ze Szczecinem w przyszłości ma być trasą ekspresową. Planuje się też wyprostowanie jej przebiegu - z Gdańska ma iść na Szemud, Luzino omijając Rumię, Redę i Wejherowo.



Na planowanej trasie znajduje się parę punktów spornych. W naszym województwie są to Słupsk i Lębork, gdzie nie wiadomo, czy będą budowane nowe obwodnice miast, czy wykorzysta się trasy dotychczasowych, które obudowane domami przestały już pełnić funkcje obwodnic, a stały się normalnymi miejskimi ulicami; Bożepole, gdzie na jeden z wariantów trasy nie zgadza się Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, a na drugi - samorząd; wreszcie sam wylot trasy na trójmiejską obwodnicę, który może być w Gdyni, Oliwie, albo we Wrzeszczu.
Wyjaśnieniu sporów i ostatecznemu ustaleniu przebiegu trasy miało służyć spotkanie przedstawicieli zainteresowanych samorządów i instytucji w Urzędzie Wojewódzkim prowadzone przez wicemarszałka województwa Marka Biernackiego i dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Franciszka Jacka Rogowicza.

- Nie wiadomo, kiedy droga będzie budowana. Ważne jest jednak, by już dziś w planach zagospodarowania zarezerwować tereny na przyszłą inwestycję. W przeciwnym razie za 5 czy 10 lat może się okazać, że nie mamy którędy prowadzić trasy, bo już wszystkie możliwe tereny będą zajęte - sprecyzował cel spotkania dyrektor Rogowicz.

Niestety, celu tego nie osiągnięto, głównie za sprawą marszałka Biernackiego, który zakwestionował to, co wydawało się bezsporne. Według niego rezerwowanie terenów pod trasę nr 6 jest przedwczesne, bo dla województwa ważniejsza jest autostrada A1. Jeśli jednak rozmawiamy o trasie nr 6, nie możemy się zgodzić na to, by omijała ona "małe trójmiasto kaszubskie". Według marszałka spowoduje to peryferyzację Rumii, Redy i Wejherowa.

- Już jesteśmy spóźnieni. Gmina Luzino rezerwowała dotąd w swoich planach pas ziemi na przebieg trasy. Kiedy jednak wydawaliśmy odmowne decyzje ludziom, którzy chcieli tam budować domy, Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylało je. Powodem uzasadniającym uchylenie był nieznany jeszcze przyszły przebieg trasy. Teraz tereny są już przekwalifikowane na budowlane i będą kłopoty z ustaleniem przebiegu trasy przez gminę - powiedział wójt Luzina Jarosław Wejer.

- Nie udało się pewnych rzeczy wyjaśnić. Nadal więc, tam gdzie nie ma zgody, będziemy proponować kilka wariantów tras. Nie jest to tragedia, ale takie "trzymanie kilku srok za ogon" znacznie podniesie koszty - powiedział "Głosowi" projektant trasy inż. Zenon Ryż.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (39) ponad 10 zablokowanych

  • to ja poproszę autostradę do nieba

    • 0 0

  • z tatą z "Domku na prerii" w roli anioła?

    • 0 0

  • za tatę serdecznie dziękuję ;P
    ale czuje jak mi dzierskie skrzydełka trzepoczą u ramion :)

    • 0 0

  • a nie...
    to tylko firanka furkocze od otwartego okna
    >:P

    • 0 0

  • windą do nieba bylo by lepiej?
    chę...

    • 0 0

  • mama

    jak oglądałaś film "Harry Angel" to wiesz, że taka winda może niekoniecznie do nieba polecieć...
    a co do skrzydeł: nieraz mówiłem, że jesteś anioł, nie kobieta!

    • 0 0

  • mamo

    chlebem i sola nie przywitano.
    Za to staropolskim:
    Paszport trzeba bylo wczesniej przygotowac. Tez ladnie

    • 0 0

  • ciaptak

    daj nam wcześniej znać o następnym przylocie to zgotujemy ci powitanie które na długo zapadnie ci w pamięć :)

    • 0 0

  • Oj Ciaptaku widać że TY " przyjezdny"

    I nie łapiesz że kilka drzew to za mało aby komu sprzedać ,1000 to co innego: kasa, koperta , zamówionko na wycięcie , transport, tartak, deski ,okna, drzwi , meble / nawet prezydent jakiegoś kraju promowal szwagra od mebli/.No .

    A po co Kaszubom las i czyste wody -pojdą nazbierają grzybów, jagód, borówek , turysty przyjadą posmakuja zdrowego jedzonka bez E-coś tam i jakoś przeżyja i jeszcze zaglosują na jaką inna partie niż LSD a tak jak nic nie bedzie to kto im da na żarcie -tylko nasza jedyna nadzieja na dobrobyt spadkobierczyni przewodniej sily narodu

    • 0 0

  • d-ptak

    Co z tego, że Niemiaszki budują północną autostradę. Nie tylko północną. Budują wszędzie i dużo. Zresztą nie tylko Niemcy. Buduje się wszędzie i dużo.
    Nie w tym tkwi problem. Problem tkwi w czymś innym, mianowicie w tym, że forma obecnego rozwoju cywilizacyjnego polega na sprzeczności z ekologią. Te wszystkie działania z przedrostkami "eko-", którymi szczyci się kultura Zachodu to są puste frazesy wykorzystywane w reklamach i są tyle warte co same reklamy. A Polska jest na razie w przedsionku takiego rozwoju. Szkoda by było zniszczyć przez parę, parenaście lub nawet kilkadziesiąt lat to co natura wytwarzała przez miliony lat.
    Poza tym, mam do Ciebie konkretne pytanie, na które mam nadzieję uzyskać odpowiedź: Czy widzisz d-ptak granice takiego rozwoju ? Jak one miałyby wyglądać? Ile autostrad ma docelowo opleść Polskę ?
    Moim zdaniem rozwój cywilizacji nie powinien polegać na tym, że budujemy drogi tam, gdzie popadnie, bo wzrost gospodarczy, mniejsze bezrobocie, wskaźniki, kasa itd. itd. Szczególnie gdy jeszcze, jeżeli przeznacza się pod topór Zielone Płuca Trójmiasta, podstawę naszego bytu. Może brzmi to jak demagogia ekologa, ale taka jest prawda. Jeżeli nie zdążysz się o tym przekonać osobiście, to napewno przekonają się o tym twoje dzieci

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane