• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową trasą do Szczecina

M.W.
6 marca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 

Droga nr 6 łącząca Gdańsk ze Szczecinem w przyszłości ma być trasą ekspresową. Planuje się też wyprostowanie jej przebiegu - z Gdańska ma iść na Szemud, Luzino omijając Rumię, Redę i Wejherowo.



Na planowanej trasie znajduje się parę punktów spornych. W naszym województwie są to Słupsk i Lębork, gdzie nie wiadomo, czy będą budowane nowe obwodnice miast, czy wykorzysta się trasy dotychczasowych, które obudowane domami przestały już pełnić funkcje obwodnic, a stały się normalnymi miejskimi ulicami; Bożepole, gdzie na jeden z wariantów trasy nie zgadza się Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, a na drugi - samorząd; wreszcie sam wylot trasy na trójmiejską obwodnicę, który może być w Gdyni, Oliwie, albo we Wrzeszczu.
Wyjaśnieniu sporów i ostatecznemu ustaleniu przebiegu trasy miało służyć spotkanie przedstawicieli zainteresowanych samorządów i instytucji w Urzędzie Wojewódzkim prowadzone przez wicemarszałka województwa Marka Biernackiego i dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Franciszka Jacka Rogowicza.

- Nie wiadomo, kiedy droga będzie budowana. Ważne jest jednak, by już dziś w planach zagospodarowania zarezerwować tereny na przyszłą inwestycję. W przeciwnym razie za 5 czy 10 lat może się okazać, że nie mamy którędy prowadzić trasy, bo już wszystkie możliwe tereny będą zajęte - sprecyzował cel spotkania dyrektor Rogowicz.

Niestety, celu tego nie osiągnięto, głównie za sprawą marszałka Biernackiego, który zakwestionował to, co wydawało się bezsporne. Według niego rezerwowanie terenów pod trasę nr 6 jest przedwczesne, bo dla województwa ważniejsza jest autostrada A1. Jeśli jednak rozmawiamy o trasie nr 6, nie możemy się zgodzić na to, by omijała ona "małe trójmiasto kaszubskie". Według marszałka spowoduje to peryferyzację Rumii, Redy i Wejherowa.

- Już jesteśmy spóźnieni. Gmina Luzino rezerwowała dotąd w swoich planach pas ziemi na przebieg trasy. Kiedy jednak wydawaliśmy odmowne decyzje ludziom, którzy chcieli tam budować domy, Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylało je. Powodem uzasadniającym uchylenie był nieznany jeszcze przyszły przebieg trasy. Teraz tereny są już przekwalifikowane na budowlane i będą kłopoty z ustaleniem przebiegu trasy przez gminę - powiedział wójt Luzina Jarosław Wejer.

- Nie udało się pewnych rzeczy wyjaśnić. Nadal więc, tam gdzie nie ma zgody, będziemy proponować kilka wariantów tras. Nie jest to tragedia, ale takie "trzymanie kilku srok za ogon" znacznie podniesie koszty - powiedział "Głosowi" projektant trasy inż. Zenon Ryż.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (39) ponad 10 zablokowanych

  • Hi Hi

    To już wiem dlaczego do Niemiec zawsze jeździmy przez Świecko :)))

    • 0 0

  • mama

    sluchysz LSD czy bierzesz LSD?

    • 0 0

  • ciaptak
    "od rana mam dobry humor..."
    a tak właściwie to kiedy zawitasz do Gdańska?
    nie żebyśmy wyszli z transparentami powitalnymi na lotnisko...

    • 0 0

  • inkognito(do)

    bylem juz raz w tym roku.
    To prawda transparentow nie bylo ale flage na maszcie zawiesili. Tez milo :-)

    • 0 0

  • IZA

    przez Kołbaskowo jest i tak szybciej!
    w cztery i pół godziny do Szczecina, a potem moment do Berlina autobaną...

    • 0 0

  • Konkluzja: "Nie udało się pewnych rzeczy wyjaśnić. Nadal więc, tam gdzie nie ma zgody, będziemy proponować kilka wariantów

    Panowie! Nie ma po co się spieszyć. Przecież od planów do realizaji mogą upłynąć długie lata. Ale myślę, że już po kilkudziesięciu takich spotkaniach uda wam się ustalić przebieg trasy satysfakcjonujący każdego lokalnego patriotę.

    "Według marszałka spowoduje to peryferyzację Rumii, Redy i Wejherowa" - no tak, to właśnie powinnno być najważniejsze. Może tak sieknąć dwupasmówkę przez sam środek miasta, najlepiej z licznymi przejściami dla pieszych, bo na tunele to chyba nie będzie pieniędzy? A może obok miasta i wyciąć trochę lasu, z tych resztek co pozostały w pobliżu Trójmiasta?

    Ech... normalnie gorzej niż dzieci w piaskownicy. Czas spędzą na kłótniach, gdzie postawić zamek i czyją łopatką przesypywać piasek...

    • 0 0

  • D Arec Brawo!!!!

    Masz rację i tu się zgadzam......Idę dalej pić piwo po przegranym meczu.....(wczorajszym)

    • 0 0

  • Brawo Ciaptak i DAreck

    Ciaptak i DAreck mają rację. To już władzom całkowicie się miesza w głowach. Znowu kolejny pomysł na niszczenie środowiska naturalnego. Zamiast zmodernizować drogę przebiegającą przez i tak zdewastowane tereny, to zawsze lepiej zniszczyć coś nowego. Podobnie było z Trasą Kwiatkowskiego. Można było zrobić drogę do wylotu obwodnicy, ale nie, lepiej zniszczyć las. Dla pomysłodawców tego chorego pomysłu by: "wyprostować jej przebieg" dbałość o przyrodę jak ma znaczenie to tylko negatywne. Zielone płuca wokół naszych miast będą zdecydowanie potrzebniejsze za kilkadziesiąt lat niż autostardy i drogi ekspresowe, których wszędzie będzie pełno, nawet biorąc pod uwagę ślimacze tempo budowy autostrad. Osiedla ludzkie i ostatki zieleni będą wyspami ogrodzonymi infrastrukturą transportową, podobnie się zaczyna dziać już dzisiaj w Holandii i zagłebiu Ruhry w Niemczech. Zostawcie Kaszuby, Mazury i Tatry w spokoju. Wystarczy, że Kaszuby same się urbanizują w błyskawicznym tempie z powodu iście imponującego przyrostu naturalnego.

    • 0 0

  • ciaptaku
    a przywitali cie chociaż chlebem i solą?

    • 0 0

  • autostrada

    Niemiaszki buduja autostrade polnocna czy nasi decydenci tego nie widza to moze przeslac im mape autostrad polnocnych niemiec to wtedy zrozumieja w czym problem . A co z pieiedzmi ktore chcialy wydac polnocne landy na modernizacje drogi Szczecin - Gdansk.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane