• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • Wygląda na to, że OBC przygotowuje się do dalszej ekspansji (2)

    Droga dopiero w 2023 bo trzeba będzie jeszcze zmienić plan zagospodarowania dla terenu stadionu? Pewnie dowiemy się za jakiś czas.

    Tylko czy tam gdzie zmienia się plan zagospodarowania na korzyść inwestora, CBA nie powinno wchodzić z urzędu?

    • 17 4

    • To już na pewno przesadzone :( deweloper G. Dogadał się z miastem :(

      • 1 1

    • Powinno z urzędu się tym zająć. Ale czy się zajmie?

      • 2 1

  • Wycinka drzew

    Tyle się teraz mówi o ekologii - a Miasto Gdańsk przecież wprowadza Zielony Budżet Obywatelski - niedawno był o tym artykuł. I co? Wytną kolejne drzewa, niby będą nasadzenia w zamian - zapewne karłowate jakieś drzewka przed wejściami do nowych biurowców. Masakra :( i hipokryzja :(

    • 20 4

  • Skoro to rejon UG

    To niech ulicę nazwą ul. Ą, Ę przez bibułkę.

    • 2 4

  • najpierw zwęzili Wita Stwosza, skrócili światła tramwajom, wydłużyli rowerzystom

    a teraz prostopadle 4 pasmówkę na krótkim odcinku - eko. Ale i tak wygrają następne wybory

    • 14 4

  • Pan Radny ma takie argumenty z czapy, ze aż ciężko się to czyta. Jasne, nikt nie pieje z zachwytu na temat tej drogi, ale jaki jest problem by ona powstała.

    • 4 12

  • Po co?

    Kompletnie zbędna tą ulica. Chyba, że ktoś chce zmniejszyć bezpieczeństwo dzieci w szkole obok. Głupie rozwiązanie które tylko zakorkuje oliwę. To nie rozkorkuje niczego bo już na wita Stwosza robią się korki. Na każdej małej uliczce chcecie korków?

    • 12 4

  • bez sensu

    Niepotrzebne szatkowanie miasta

    • 10 3

  • ul. Walizeczki

    • 9 3

  • (1)

    Pan radny doprawdy się nie zna, bo większe zagrożenia to w gmachu tej szkoły bywały. Ot choćby pan dyrektor, co urzędował do 1999 roku, a który zawsze korzystał z toalety damskiej na parterze, przeznaczonej głównie dla dziewczynek z klas 1-3. Jak chciał się dostać do kabiny, a w środku siedziała jakaś biedaczka, kurczowo trzymając klamkę - to dyro szarpał z drugiej strony z całej siły (zamków oczywiście w drzwiach nie było). Tak się też składa, że w latach 90. cała szkoła "sportowa" nr 35 chodziła na dziko na stadion ćwiczyć na wf, kiedy tylko pogoda sprzyjała. Kiedyś ktoś się na UG kapnął, to cały stadion ogrodzili i przechodziliśmy górą przez bramkę. Takie to były czasy i takie "obyczaje", a teraz strach, że łyżwiarze czy hokeiści, idąc po szkole na zajęcia w Hali Olivii i gapiąc się zapewne w telefon gratis, wpadną pod samochód...

    • 9 7

    • Dobre!

      Jak to się ma do bezpieczeństwa na drodze 4 pasmowej przy szkole ?

      • 4 0

  • Mozna czemu nie.

    I tak wszyscy wyjezdzając będą mogli z Wita Stwosza na obwodnice czy to do Gdyni czy do Gdańska dostac sie przez Starą Oliwe. Probując omijac notoryczny korek do Polanek będą bocznymi kombinowac .Ci co do Gdańska miastem będa musieli zrobic zawrotke na Derdowskiego.Do Gdyni miastem do Grunwaldzkiej polecą do Gdańaka tez
    .. cos to rozluźni bo niebędą sie zjezdzac i rozjezdzac w jeden lej jak dotychczas.

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane