• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Skąd ta durna moda na Nowa Sudecka , Bulońska itd Nowa , Nowa . Nazwa ulicy i koniec.
    .

    • 4 4

    • bo nowa, a jaka ma być? stara?

      • 2 0

  • Bravo przyda sie

    Super im wiecej tym lepiej teraz wszyscy cisną sie Grunwaldzka

    • 3 9

  • (1)

    no korzystajcie, bo jak nas niedługo wypitolą z UE to będziemy w brudnych gaciach chodzić i przypomnimy sobie co to komuna :)

    • 5 6

    • kartki na cukier bedom i na mieso tyż

      • 0 2

  • Kogos niezle porobilo.

    • 9 3

  • Jest miejsce na droge?! (1)

    To moze by sobie tam wybudowali parking podziemny. A nie przez 4 biurowce cala dzielnica dostała parkometry w gratisie z problemami z wydawaniem identyfikatorow...

    • 14 4

    • chyba do samego piekła

      Tam jest już kilka parkingów podziemnych.

      • 0 0

  • Czy radny dzielnicy cokolwiek kiedykolwiek z sensem powiedział, że cokolwiek kiedykolwiek ma sens?

    Ci radni dzielnicy są tak potrzebni jak zeszłoroczny śnieg!

    • 3 10

  • Tak zaprojektujcie drogę abym mógł wjechać prosto przez wartownię do Bimetu bez wysiadania. (1)

    • 5 1

    • Jak Bimet wyłoży kasiora to będziesz miał.

      Ale najpierw musi uporać się sam ze sobą, by zaczął płacić swoim pracownikom godziwe wynagrodzenia.

      • 0 0

  • Wygląda na super okazję: miasto zapłaci tylko 3,7 miliona z prawie 21. To tylko pozory. Aby uświadomić sobie jak duża to kwota należy sprawdzić ile będzie kosztować remont odcinka alei generała Hallera. 2,8 miliona za 900 metrów, gdzie pierwotnie nie było pieniędzy na tak długi odcinek. Na ten remont mieszkańcy czekają od lat, bo... nie było pieniędzy. Zamiast dorzucać prywatnemu inwestorowi do potrzebnej tylko jemu inwestycji miasto mogłoby wydać te środki chociażby na remont dalszego odcinka Hallera albo innych dróg w okolicy. Chociażby Chłopskiej na odcinku od Piastowskiej do Kołobrzeskiej. Tam są takie koleiny, że gdy popada samochody ochlapują czekających na przystankach ludzi.

    • 13 2

  • tunel na Grunwaldzkiej (1)

    Niech Grabski zbuduje tunel pod Grunwaldzka aby był bezkolizyjny wjazd na Grunwaldzką z Olivia Centrum w stronę Sopotu. Ta nowa ulica to po to, żeby Grabski albo inny deweloper mógł wybudować kolejne biurowce lub apartamentowce na terenach po stadionie UG. Pomysł z nową ulicą łączącą z Wita Stwosza spowoduje tylko totalne zakorkowanie Wita Stwosza i Starej Oliwy. Parę lat temu zawężono Wita Stwosza do jednego pasa na jezdni (drugi zajęła ścieżka rowerowa i płatne miejsca parkingowe, poza tym Wita Stwosza w Oliwie się kończy i co dalej?

    • 8 2

    • Śmieszne to.

      Zabawnie to będzie wyglądać w przyszłości. Taka wysoka zabudowa, wieżowce 10+ piętrowe a od drugiej strony ul. Wita Stwosza malutkie jednorodzinne budyneczki.
      Jeden wielki chaos planowania przestrzennego. Jak to będzie wyglądać za 10 lat gdy zajmą stadion UG?

      • 2 3

  • Nowa Sudecka? (1)

    Wypraszam sobie, ulica musi nazywać się Adamowicza II

    • 2 6

    • Musi to na Rusi.

      W Polsce jak kto chce.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane